Etapa de la Iasi a marcat revenirea in campionat a echipajului Manu Mihalache-Jancsi Soos, cei doi fiind la a doua prezenta, dupa cea de la Brasov in acest an in Campionatul National de Raliuri “Dunlop”. Cu o evolutia foarte buna pe probele speciale moldave, echipajul brasovean a reusit sa termine pe un excelent loc 4 in Clasamentul General si un loc doi in cadrul clasei 3.
RallyMax: Salut, Manu! Povestim dupa Raliul Iasului unde ai reusit clasarea pe a doua pozitie in cadrul clasei 3 si un excelent loc 4 in clasamentul general. Cum consideri aceasta clasare, luand in considerarea adversarii?
Manu Mihalache: Salutare si voua, cititorilor vostri si tuturor celor ce iubesc motorsportul. Mi se pare foarte potrivita abordarea din debutul acestei intrebari. Iasul este, prin excelenta, orasul povestilor. Prin urmare, povestim. Am participat la aceasta etapa fara a simti presiunea obtinerii unui rezultat. Am facut-o cu entuziasm, poate si cu o usoara nostalgie, dar cu o pofta teribila de a parcurge probele speciale. Rezultatul final m-a multumit, insa a trezit in mine profunde sentimente de regret ca nu am reusit sa iau startul la mai multe etape in acest an. Imi place sa cred ca in raliu nu suntem adversari; suntem colegi, multi dintre noi, buni colegi. Singurul nostru adversar este cronometrul. Ne luptam cu el si reusim doar in masura in care bugetul ne permite. Raliul a devenit, in ultimii ani, un sport extrem si in afara probelor, in care, din pacate, din ce in ce mai multi concurenti nu ajung la finish. In conditiile date, rezultatul de la Iasi este unul foarte bun.
RallyMax: Cu doar doua raliuri la care ai luat startul in 2016, cum ai caracteriza acest sezon?
Manu Mihalache: Simplu: Alb-negru, altfel spus, fara culoare! Daca la Iasi lucrurile au fost in favoarea noastra, la Brasov, dupa o evolutie, spun eu, buna, am terminat raliul cu mari probleme tehnice, masina refuzand sa porneasca chiar inainte de ultimele doua probe, poate si in semn de protest fata de decizia de a nu lua startul la toate etapele. Probabil, s-a simtit neindreptatita?
RallyMax: Vei lua startul la Harghita Rally, ultima etapa a sezonului? Ce parere ai de schimbarea facuta, trecerea pe asfalt in loc de macadam?
Manu Mihalache: O intrebare foarte buna. Si eu ma intreb in acest moment acelasi lucru. Raspunsul, peste cateva zile. In ceea ce priveste a doua parte a intrebarii, va pot spune foarte deschis ca indiferent de suprafata, Raliul Harghitei este unul foarte interesant, cu un public foarte implicat. Ca pilot nu am preferinte in ceea ce priveste acest aspect; cand iubesti sa faci ceva, nu stai sa te gandesti ce, cum si cat, indiferent de costuri sau consecinte. Iubirea este oarba, nu?
RallyMax: Stim ca este prea devreme pentru aceste intrebari, dar totusi am fi curiosi ce planuri ai pentru sezonul 2017 ? Vei lua startul intreg sezonul? Cu ce masina planuiesti sa concurezi?
Manu Mihalache: O sa va raspund in aceeasi fel ca si la intrebarea precedenta. Deocamdata, nu am nici eu un raspuns. Planuri imi fac in fiecare an, important este sa se si materializeze. Spuneam mai devreme ca acest sport a devenit unul extrem si in afara probelor. Este mult mai greu sa ajungi sa iei startul, in aceste vremuri. Dar, cine stie?…
RallyMax: Ce parere ai de calendarul competitional pe care ar trebui sa il adopte Federatia in 2017? Ce etape si cate ti-ar placea sa vezi in programul sezonului urmator?
Manu Mihalache: Am mai spus si cu alte ocazii: este nevoie de un program stabil, bine definit, facut dupa o consultare prealabila si cu noi. Mai mult, Campionatul National nu trebuie sa ramana o simpla competitie; el trebuie integrat intr-o platforma care sa ne puna la dispozitie, atat noua, cat si organizatorilor de etapa, instrumentele necesare unei competitii atat de costisitoare. Imi plac toate etapele, imi este greu sa le diferentiez sau sa spun etapa x nu mai trebuie organizata. Sunt doua aspecte: este greu in situatia actuala sa participi la 8 etape, insa nici nu poti progresa, ca sport, organizand doar cinci sau sase etape. Imaginati-va un artist care are doar doua concerte intr-un an. Este posibil ca in scurt timp sa uite sa cante.
RallyMax: Cum vezi nivelul competitional in cadrul clasei 3, acolo unde ai luat startul in acest sezon? Care consideri ca sunt motivele pentru care numarul competitorilor a scazut in cadrul acestei clase?
Manu Mihalache: Atata timp cat in fruntea Clasamentului General, regasim echipaje inscrise la Clasa 3, este foarte clar ca nivelul competitional este foarte ridicat, in ciuda faptului ca sunt piloti care nu au punctat pe parcursul anului din motive tehnice sau din motive financiare. Numarul competitorilor nu a scazut doar in cadrul Clasei 3; este din ce in ce mai mic, de la o etapa la alta. Motivele le cunoastem foarte bine: lipsa bugetelor si a unor parteneriate serioase de lunga durata. Raman optimist si sper ca intr-un viitor apropiat, Campionatul National de Raliuri sa ajunga macar la jumatatea potentialului pilotilor consacrati dar si a celor in devenire.
RallyMax: Multumim pentru implicare si iti dorim mult succes!
Manu Mihalache: Va multumesc si eu voua, tuturor celor din media, care depun efort la fiecare etapa, dar si partenerilor mei – ProX, Gatmo Motorsport si GAT Technology.
Credit foto: Szabo Attila