Continuam seria interviurilor, de aceasta data cu un echipaj din Rally2.Este vorba despre Adrian Minea-Catalin Basa care au reusit in acest sezon sa atraga atentia cu evolutiile lor spectaculoase, incheiand sezonul pe locul secund.
RallyMax: Salutare Adi! Ne bucuram sa stam de vorba acum, la final de sezon. Cum au decurs lucrurile pentru tine si Catalin in primul vostru sezon de ?Rally 2??
Adrian Minea: Salut Rally Max! Ma bucur la randul meu sa ? vorbesc? cu voi despre subiectul meu preferat: Rally. Cum a fost acest sezon pentru noi? ? Spectaculos, neasteptat, cu foarte multe situatii inprevizibile atat in timpul concursului cat si la boxe.
Mai exact, la prima etapa din an, la Brasov am avut un rezultat cu totul neasteptat pentru noi, castigand atat clasa 12 cat si clasa 2 RM. Bineanteles ca dupa Brasov ne-am dat seama ca avem sansa sa castigam campionatul, prin urmare ne-am si setat acest obiectiv. Din pacate dupa etapa de la Sibiu unde noi am avut ghinionul sa alunecam pe o pata de ulei (sau antigel) si sa iesim in decor, ne-am dat seama ca la etapele de macadam Rally2 are o reprezentare slabuta, motiv pentru care am reconsiderat obiectivul nostru ca fiind Distractia 🙂 Bineinteles ca am continuat sa mergem cat de tare am putut, sau de toti banii cum zice un prieten, lucru care s-a vazut tot timpul la ceas.
RallyMax: Dupa Tess Rally 45 si Raliul Aradului Atrium Mall ati fost unul dintre cele mai laudate echipaje din nou-formatul campionat de ?Rally 2?. Din pacate la ultimele etape ati avut mari probleme tehnice. Ce s-a intamplat mai exact?
Adrian Minea: Consider ca am tratat superficial pregatirea masinii si chiar daca am avut buget aproape nelimitat, am avut ghinionul de a fi pusi in situatia de a abandona tehnic atat la Cluj cat si la Iasi, iar la Harghita am revenit in Superrally. Prin urmare, in toate cazurile de abandon tehnic principalul motiv a fost modul superficial in care a fost pregatita masina, iar la Iasi cei de la Sadev (Franta) nu au putut sa ne livreze piesele de care am avut nevoie chiar daca am avut la dispozitie aproximativ o luna (30 zile), motiv pentru care am luat startul cu o cutie de viteze de strada, pe care am reusit sa o rupem foarte repede ? de doua ori.
RallyMax: Observam in campionatul de ?Rally 2? o foarte mare unitate intre majoritatea echipajelor, uneori poate chiar surprinzatoare. Care este atmosfera intre voi si cum de exista atat de mult fair-play?
Adrian Minea: Aici raspunsul e simplu, calitatea umana a majoritatea echipajelor de la Rally2 este foarte ridicata. Evident la Rally2 atmosfera e foarte cool si probabil ca ne va lipsi foarte mult anul viitor.
RallyMax: Cat de mult consideri ca ati evoluat ca si echipaj pe parcursul sezonului, atat tu cat si Catalin, si la ce capitol crezi ca mai aveti de muncit?
Adrian Minea: Cred ca in primul rand am inteles ce inseamna o echipa de rally si cam care e job description?ul fiecaruia. Totodata cred ca am evoluat si la felul in care ne scriem traseele si bineinteles modul de abordare al unui concurs si a unei probe speciale. Spre exemplu la Harghita, in ziua 2 am revenit in Superrally de pe locul 14 si am reusit sa terminam pe 6 la general, iar la clasa pe 4. Asta dupa ce am avut situatii in care am prins din urma pe probele speciale si cate doi concurenti, ajungand astfel sa avem un avans de aproape 2 minute si jumatate fata de cei care s-au clasat pe locul 1 (Clasa 12 si 2 RM).
RallyMax: Felicitari pentru acest sezon! Acum, in incheiere, suntem curiosi sa ne dezvalui cateva din planurile tale pentru 2017.
Adrian Minea: Multumim pentru aprecieri, cat despre planurile de viitor pot sa spun ca ne dorim sa revenim in CNRD mai pregatiti si poate cu alta masina. Multumesc pe aceasta cale partenerilor nostri: Bipmobile SRL, Rotary Club Ripensis Timisoara, BRD Sogelease, Pallex.
RallyMax: Salutare Catalin! Ne bucuram sa stam de vorba acum, la final de sezon. Cum au decurs lucrurile din punctual tau de vedere in primul vostru sezon de ?Rally 2??
Catalin Basa: Salutare! A fost un prim an cu toate ingredientele de rally. Cel putin asa-l vad eu. Extaz, agonie iar extaz si tot asa! 🙂 Fiecare etapa a avut particularitatile ei si noi am incercat sa facem fata. Atunci cand totul a fost bine, s-a vazut in rezultate.
RallyMax: Cat de mult consideri ca ai evoluat ca navigator si unde consideri ca mai trebuie sa-ti imbunatatesti calitatile pentru a da un randament si mai bun?
Catalin Basa: Cu siguranta mai am foarte multe de invatat, cum am mai spus, in anul 2016 am fost debutant si sunt in plin proces de perfectionare. Experienta acumulata intr-un raliu conteaza foarte mult pentru mine si probabil inerentele greseli pe care le-am facut anul acesta nu o sa se mai repete. Atunci cand dictez virajele de viteza legate, mi-e teama sa nu raman in urma, dar si cand se intampla (rar), pronunt formula magica “la vedere”.
RallyMax: Observam in campionatul de ?Rally 2? o foarte mare unitate intre majoritatea echipajelor, uneori poate chiar surprinzatoare. Care este atmosfera intre voi si cum de exista atat de mult fair-play?
Catalin Basa: Atmosfera intre noi a fost de cele mai multe ori perfecta. Au mai fost si mici sicane in AFARA probelor speciale, dar le consider oarecum normale pentru a-si proteja punctele. Noi am ales sa castigam pe probe si cred ca ne-am facut multi prieteni pe care-i revedem de fiecare data cu placere. S-au legat prietenii de durata. Mi-ar placea sa fie acelasi spirit si in sezonul viitor.
RallyMax: Cum ai sfatui un tanar care ar dori sa calce pe urmele pasiunii tale? Ce recomandari i-ai face in prima instanta?
Catalin Basa: I-as spune ca daca intra in aceasta lume, a facut cea mai buna alegere. Aici traiesti senzatii intense care te fac fericit! Asa ca merita incercat. Recomandarea mea: concentrare maxima!
RallyMax: Catalin, iti multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa ne revedem cu bine pe probele speciale in 2017! In final, ai cuvantul!
Catalin Basa: Distractia continua! Si eu va multumesc! Ciao!