Dupa un sezon in care a luat startul la etapele de asfalt din Campionatul National de Raliuri “Dunlop” alaturi de Mircea Onofrei, Remus Cotut ne-a povestit despre evolutia sa in motorsport, despre trecerea de la debutul la Viteza in Coasta la raliuri, initial pe o masina de clasa 9, pana in prezent, cand concureaza cu un Ford Fiesta ST 1.6 Turbo de clasa 12. Dupa ce a luat startul la ATA Racing Show in 2015, Remus va fi prezent si in acest an la competitia-spectacol de final de an, dar de aceasta data va porni in concurs cu o masina de grupa H.
RallyMax: Salutare Remus! Ne face mare placere sa discutam, in premiera, cu tine. Poveste-ne de unde provine pasiunea ta pentru motorsport si cum ai intrat in aceasta lume a automobilismului romanesc.
Remus Cotut: Salutare Rally Max! Pasiunea pentru masini am dobandit-o de mic copil, facundu-mi o mare placere sa merg sa privesc masinile de raliu pe probele de la Hunedoara, unde sunt nascut si unde admiram spectacolul facut de Danny Ungur acum 10 ? 15 ani. Intamplarea a facut ca in 2014 sa ii cunosc pe Bogdan Marisca si Danny Ungur personal cu ocazia unui team building unde am realizat ca visul meu de a pilota o masina de raliu se poate concretiza. Primul contact cu motorsportul romanesc l-am facut la o coasta la Rasnov cu o Dacia Logan avandu-l ca instructor pe Danny.
RallyMax: Ai luat startul pentru prima data in CNR-D, la Tess Rally 2015, pe un Ford Fiesta CUP, in dreapta ta aflandu-se unul dintre cei mai buni instructori de pilotaj din Romania, Daniel Ungur. Ce iti mai aduci aminte din aceea experienta?
Remus Cotut: Dupa acea coasta la Brasov am observat ca ma simt bine intr-o masina de curse si am decis sa fac pasul spre CNR-D. Experienta de la Brasov va fi una de neuitat pentru care trebuie sa ii multumesc lui Danny pentru tot ce a facut pentru mine, inclusiv faptul ca a stat in dreapta mea tot raliul, stim ca nu e una din activitatile lui preferate, dar am avut beneficii mari avandu-l in dreapta mea si pe langa faptul ca a fost navigator, mi-a dat constant sfaturi care m-au ajutat sa imi imbunatatesc stilul de pilotaj. Mersi DANNY!
RallyMax: De la Tess Rally 2015 si pana in prezent ai facut trecerea la mai multe variante ale modelului Fiesta. Pilotezi un model mai inedit pentru campionatul intern, asa ca, suntem curiosi sa aflam mai multe detalii despre masina.
Remus Cotut: Ai vrut sa spui bijuteria. 🙂 Masina cu care am mers ultimele doua etape in 2016 este un Ford Fiesta ST 1.6 Turbo. Masina a fost preparata in Germania pentru coasta iar dupa ce am adus-o in Romania in aceasta vara am facut modificarile necesare pentru rally, dintre care cea mai importanta e suspensia Reiger de pe modelul Fiesta R2 pentru asfalt. Pentru asta vreau sa ii multumesc mecanicului nostru de la echipa pentru munca pe care a depus-o. Mersi Attila!
RallyMax: Incepand cu Transilvania Rally 2015 in dreapta ta se afla Mircea Onofrei. Cat de mult consideri ca ati evoluat ca si echipaj pe parcursul celor doua sezoane si la ce capitol crezi ca mai aveti de muncit?
Remus Cotut: Cu Mircea ma inteleg foarte bine. De la primele etape parcurse impreuna am inceput sa am incredere in el, era mai greu la inceput cand auzeam ?100 varf de panta plin? dar acum dupa 5 etape impreuna pot sa spun ca am incredere deplina. Mai avem de muncit la recunoasteri, ma refer la dictare, unde am observat in ultimele doua etape ca suntem putin cam optimisti, iar apoi in raliu sunt cateva situatii in care ne gasim in dificultate.
RallyMax: Stim ca, din pacate, job-ul tau nu iti permite in acest moment sa iei startul la mai mult de 3-4 etape intr-un sezon. Totusi, din pura curiozitate, cand vei lua startul la o etapa pe macadam?
Remus Cotut: E provocatoare intrebarea asta deoarece bineinteles ca mi-as dori sa merg si la macadam. Din pacate pentru mine inamicul numarul 1 e timpul si nu am cum sa merg mai mult de 3-4 etape pe an. Stiind ca am aceasta problema, atunci cand am ales masina si am facut modificarile necesare, am mers strict pentru a pregati masina de asfalt, deci nu cred ca voi lua startul in curand la o etapa de macadam. Dar cine stie in viitor cum voi sta cu timpul, imi doresc la un moment dat sa fac un sezon complet in CNR-D.
RallyMax: La finalul sezonului 2015 ai participat la ATA Racing Show, pilotand doua masini total diferite, un Renault Twingo R2 si un mult mai puternic Mitsubishi Lancer Evo X R4. Ce surprize ne pregatesti in acest an pentru show-ul de final?
Remus Cotut: Da, a fost una din cele mai frumoase experiente pe care le-am avut, mi-a placut la nebunie chiar daca prima tura de recunoastere facuta cu Evo X R4 a fost agonie pura; la un moment dat i-am spus lui Danny care era in drepta mea ca ar trebui sa renunt deoarece nu cred ca voi putea pilota masina, dar el m-a incurajat si incet incet am facut progresul necesar pentru a ma prezenta in concurs si a obtine un rezultat onorabil pentru mine. Mai important de atat pentru mine a fost faptul ca ultimele ore petrecute in masina m-au dus de la agonie la extaz.
Anul asta la ATA voi merge tot cu o integrala dar de data asta nu cu un model R4 ci cu o masina de grupa H. O sa fie distractiv!
RallyMax: Ce ne poti spune despre echipa Danny Ungur Racing?
Remus Cotut: Pentru o echipa recent infiintata va pot spune numai lucruri bune. Putem sa incepem cu atmosfera de la fiecare raliu, unde pe langa distractia de pe probe, avem parte si o o atmosfera relaxata si vesela in parcul service, iar daca ne uitam la Rally 2 cred ca baietii pot fi un exemplu de fairplay chiar si pentru multi din CNR-D. Bravo baieti! Tineti-o tot asa!
RallyMax: Remus, ne bucuram ca am reusit sa stam putin de vorba! In final, ne-am dori sa aflam ce pregatesti pentru 2017?
Remus Cotut: Si eu ma bucur ca am stat putin de vorba cu voi, va multumesc pe aceasta cale. Pentru 2017 voi merge impreuna cu Mircea la toate etapele de asfalt cu ?bijuteria? noastra. Daca bugetul ne va permite, mi-as dori ca bijuteria sa primeasca si o cutie secventiala care sunt sigur ca ne va ajuta sa ne imbunatatim performantele. Ne vedem la ATA!