Ultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2016 a insemnat si prima aparitie a unei masini Fiat Punto S2000 in competitiile din Romania, fiind pilotata de maghiarul Zsolt Marozsi avandu-l in dreapta pe Peter Mihalik.Pentru Zsolt a fost a treia participare la Raliul Harghitei, primele doua fiind la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo IX de clasa 3.
Versiunea in limba maghiara se gaseste aici: Magyarul itt
RallyMax: Salutare Zsolt! In primul rand felicitari pentru rezultatul obtinut la Harghita. Cum ai caracteriza evolutia de la aceasta etapa, avand in vedere ca ultima ta participare a avut loc in 2014, atunci cand aceasta cursa se disputa pe macadam?
Zsolt Marozsi: Salutare. Vreau sa va multumesc in numele intregii echipe. In 2014 din pacate nu am putut termina cursa din cauza problemelor tehnice. Cu noua varianta, cea pe asfalt, masinile nu mai sunt atat de intrebuintate. Organizatorii ne-au pus la dispozitie probe speciale senzationale, insa conditiile meteo au facut sa fie o cursa grea, mai ales ca nu ne asteptam la o asemenea vreme rece. Insa a fost un raliu foarte bine organizat si ne-am simtit foarte bine.
RallyMax: Cum ai caracteriza probele speciale de la acest raliu si ce parere ai despre adversarii tai? Ce parere ai despre Campionatul din Romania comparativ cu cel din Ungaria?
Zsolt Marozsi: Fiecare proba speciala a avut frumusetea ei, probele mai late au fost spectaculoase datorita vitezei, cea ingusta (Lueta) insa a necesitat o atentie deosebita datorita capetelor de pod, astfel pot spune ca a fost destul de greu, avand in vedere ca am avut doar doua treceri la recunoasteri. Campionatul din Romania nu mai este o necunoscuta pentru noi, astfel stiam la ce sa ne asteptam. Nu prea pot compara cele doua campionate, fiind un subiect despre care nu as dori sa vorbesc insa as dori sa spun ca ne place foarte mult sa concuram aici!
RallyMax: Ai reusit sa te clasezi la finalul Raliului Perla Harghitei pe locul 4 in clasamentul general. Cat de multumit esti de acest rezultat?
Zsolt Marozsi: Suntem multumiti de acest rezultat, poate nici nu ne gandeam la o asemenea clasare, avand ce-i drept si noroc dar cred ca am meritat aceasta clasare in sfarsit, deoarece in acest an am avut foarte multe probleme tehnice datorita carora a trebuit sa depunem armele in multe curse. De aceasta data masina chiar a mers foarte bine pana la final.
RallyMax: Sezonul trecut ati schimbat masina, trecand de la un Mitsubishi Lancer Evo IX la un Fiat Punto S2000. De ce ai ales aceasta optiune avand in vedere ca sunt din ce in ce mai putine astfel de modele in campionat?
Zsolt Marozsi: Am cautat o alegere optima pentru acest an, nedorind sa trecem direct la un model R5, iar modele de clasa N4 nu se pot compara cu aceste automobile.
RallyMax: Care sunt planurile pentru urmatorul sezon ? Putem conta pe cateva prezente ale voastre in Campionatul National de Raliuri din Romania si cu ce masina doriti sa evoluati in 2017 ?
Zsolt Marozsi: Este destul de devreme ca sa putem vorbi despre sezonul 2017. Pregatirile insa au inceput deja, ce pot sa va spun este ca materialul de concurs se va schimba si daca o sa avem posibilitatea, atunci ne dorim sa luam startul in Romania la cat mai multe etape.