Dupa ce in 2016 a luat startul cu un Ford Fiesta R5, sezonul 2017 aduce o noutate pentru Sorin Badea, dar si pentru motorsportul romanesc: pilotul va lua startul cu un Hyundai i20 R5, model care va fi prezent in premiera pe probele speciale din Romania. Am povestit cu pilotul din Sibiu despre planurile sale pentru acest sezon, cand se implinesc 15 ani de cand a inceput sa concureze in CNR, dupa ce in 2002 a pornit la drum pe un Mitsubishi Lancer Evo 6.
RallyMax: Salutare Sorin! Iata ca la cateva luni distanta stam, din nou, de vorba inaintea sezonului 2017. In ultima noastra corespondenta din 2016 ne declarai faptul ca 2017 va fi un sezon memorabil pentru tine in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Suntem curiosi sa aflam in ce stadiu se afla acel plan si ce presupune acesta.
Sorin Badea: Salutare RallyMax ? ma bucur ca stam de vorba din nou chiar in pragul debutului sezonului ralistic 2017. Va spuneam la ultima intrevedere ca sezonul 2016 a fost unul frumos cu rezultate notabile pentru echipajul nostru, desi cu doar 3 etape alergate am reusit sa ne clasam in top 10-ul Clasamentului Campionatului National de Raliuri al Romaniei, ceea ce in conditiile date cu restrictii majore de buget, pentru mine si cei care ma sustin a fost multumitor. Pentru 2017 avem un nou proiect: ne vom alinia la startul Tess Rally Brasov cu o masina noua, un Hyundai i20 R5 (2017), urmand ca pe parcursul sezonului sa definitivam si numarul de etape CNRD la care voi fi prezent alaturi de Botond Csomortani, cu care am inceput un parteneriat foarte bun anul trecut. Spuneam ca acest sezon este memorabil pentru mine pentru ca se implinesc 15 ani de cand am inceput sa alerg in Campionatul National de Raliuri al Romaniei, in 2002 alaturi de prietenul meu Sorin Itu, cu un Mitsubishi Lancer Evo 6 preparat in Romania, la Brasov de Titus Tarlea si Dan Spuderka.
RallyMax: Pentru ca esti unul dintre cei mai fair-play piloti din Romania, vrem sa aflam parerea ta sincera despre cele intamplate in ultima etapa a sezonului 2016, Raliul Harghitei, chiar daca nu ai luat startul in aceasta competitie.
Sorin Badea: Multumesc pentru apreciere, tocmai in spiritul de fair-play, pentru ca Raliul Harghitei 2016 este deja istorie dar mai ales pentru ca nu am fost de fata la evenimentele de la Harghita, nu voi comenta…
RallyMax: Ce parere ai despre schimbarile din cadrul FRAS, alegerea lui Danny Ungur in postura de vicepresedinte si cea a lui Dan Girtofan in postura de membru federal? Crezi ca acestia vor aduce un plus din punct de vedere administrativ/organizatoric pentru CNRD?
Sorin Badea: Schimabrile din cadrul FRAS in urma AG din Februarie 2017 erau absolut necesare, in mod special pentru disciplina Raliuri ? unde diletantismul si deciziile contestate devenisera destul de frecvente in ultimii 2 ani, venirea lui Danny (Daniel Ungur) si a lui Giri (Dan Gartofan) in Consiliul Federal reprezinta o buna promisiune ca lucrurile vor intra pe un parcurs de normalitate, ceea ce defapt ne dorim toti. In mod cert nu va fi usor, stiu ca exista o oarecare rezistenta si opacitate a Consiliului Federal in a accepta punctele de vedere ale sportivilor, dar sunt convins ca cei 2 colegi ? piloti se vor bate pentru ca sportivilor sa le fie reprezentate interesele mult mai bine si mai direct.
RallyMax: Ai pilotat de-a lungul timpului diferite marci si modele de masini, de la Mitsubishi Lancer EVO VI pana la mult mai performantul Ford Fiesta R5 Evo. Care dintre acestea ti-a fost cea mai draga si de ce?
Sorin Badea: Am o oarecare experienta cu diverse masini de curse, cele mai multe au fost Mitsubishi (Evo 6,7,9,10) de Gr.N si H, Citroen DS3 R3, Ford Fiesta R5; toate masinile cu care am concurat mi-au fost foarte dragi, in mod special primul Evo 6 pe care l-am iubit. Am apeciat foarte mult Evo9 construit de Colina Motorsport in Romania pentru ca era o masina foarte bine pusa la punct si care nu facea surprize neplacute, mi-a placut foarte mult Citroenul DS3R3, fiind prima masina din generatia moderna pe care am avut sansa sa o pilotez si fireste cea mai recenta FORD-ul FIESTA R5, care este realmente o minune inginereasca, dar cel mai important este o masina intuitiva care folosita adecvat si la capacitate permite pilotilor sa se exprime foarte eficient in clasamentele competitiilor, fiind o masina care de obiecei termina cursele fara surprize tehnice majore.
RallyMax: Ca oricare alt pilot suntem siguri ca exista o dorinta de-a participa macar o data la o etapa internationala. Unde si-ar dori pilotul Sorin Badea cel mai mult sa ia startul?
Sorin Badea: Oh da, mi-ar place foarte mult sa particip la o etapa de masini clasice cu o Lancia Stratos.
RallyMax: Sorin, iti multumim pentru raspunsurile acordate, ne-a facut mare placere sa stam de vorba. Iti dorim mult succes in 2017 iar in final, ai cuvantul!
Sorin Badea: Va multumesc si eu pentru ca prin interviurile voastre reusiti sa transmiteti cititorilor RallyMax, gandurile, temerile, pasiunile, reusitele sau esecurile noastre celor care ne urmaresc, atat de pe marginea probelor speciale, dar si celor care urmaresc raliurile de acasa in fata televizoarelor sau a ecranelor calculatoarelor. Imi doresc un sezon 2017 in care, alaturi de Boti sa marcam in palmares cateva podiumuri, sa mergem constant tare si fara greseli sau probleme tehnice, imi doresc sa aduc bucurie si entuziasm fanilor si sustinatorilor nostri prin evolutiile pe probele speciale si imi doresc sa fiu sanatos si in cea mai buna forma fizica pentru curse, imi doresc foarte mult ca familia mea si sponsorii sa ma sustina si sa-mi fie aproape la fiecare cursa. Mi-ar place ca Federatia sa faca pasi rapizi importanti spre normalizarea relatiei cu FIA si sa gaseasca cele mai inspirate solutii pentru a creste numarul de spectatori care vin la curse. Doresc tuturor colegilor de competitie mult succes in noul sezon ralistic 2017, iar voua celor de la RallyMax cat mai multe pagini umplute cu stiri despre raliuri si un numar foarte mare de cititori.