Inaintea startului in Transilvania Rally, prima etapa TER din 2017, am povestit cu Alex Filip, pilotul care in acest sezon va concura in competitia europeana. Alaturi de Bogdan Iancu si la bordul Renault-ului Clio R3T de la Turbotehnics, pilotul isi propune participarea la 4 etape TER, la Raliul Romaniei de la Sibiu si la ATA Racing Show.
RallyMax: Salut Alex! Ne bucuram sa stam din nou de vorba. In acest sezon ai optat din nou pentru a participa intr-o noua competitie europeana, TER Series. De ce ai facut aceasta alegere si nu vei continua in ERC?
Alex Filip: Salut si multumesc pentru oportunitatea de a raspunde intrebarilor RallyMax. Da, am hotarat sa alegem un program nou si m-am bucurat ca exista o alternativa europeana, ERC devenind destul de greu de sustinut din punct de vedere bugetar. Si cum mi-am propus ca in fiecare an sa particip la cel putin o etapa in Romania, faptul ca Transilvania Rally face parte din TER a reprezentat un mare plus in decizia pe care am luat-o impreuna cu echipa si partenerii nostri. In acelasi timp, sansele in clasamentul masinilor cu 2 roti motrice sunt mai mari intr-un Campionat la care participam la 4 din 6 etape decat la unul la care ne putem permite 3 din 8 etape, asa cum am reusit in ERC.
RallyMax: Ai luat startul in ultimele sezoane in mai multe etape de ERC, reusind de multe ori sa obtii rezultate notabile. Totusi, fanii motorsportului din Romania se intreaba pe cand si daca vei mai concura in competitiile interne?
Alex Filip: Intotdeauna am concurat cu placere in Romania si am savurat reintalnirea cu colegii si publicul de aici. Am zis-o intotdeauna ? sunt roman, aici am debutat, iar participarea in ERC sau TER reprezinta doar un pas normal si ma bucur ca am putut sa gust din frumusetea acestui sport pe alte meleaguri. A fost destul de interesant sa concuram pe trasee noi, cu reguli noi si care, cel mai important, se respecta.
RallyMax: Stiu ca exista intamplari pe care multi si-ar dori sa le auda (de exemplu incidentul petrecut la shakedown-ul uneia dintre etapele de ERC la care ai luat startul, Rally International de Valais). Ce intamplare de care iti vei aduce aminte toata viata poti sa povestesti fanilor de pe probele speciale pe care ai luat startul?
Alex Filip: Fara sa stau prea mult pe ganduri, da, incidentul de la ?free practice? din Elvetia 2015 reprezinta momentul pe care l-am trait cu cea mai mare intensitate. Ma simteam in forma, aveam experienta de cu un an in urma si visam la un rezultat bun, insa din nimic, pentru o secunda, mi-am vazut obiectivul spulberat. Nu-mi venea sa cred, mai ales ca eu un sunt un abonat al iesirilor in decor. Norocul a facut ca masina a avut de suferit doar la nivel cosmetic, asa incat ne-am reintors in parcul de service. Cu atat mai mult ramane o amintire cu final fericit pentru ca am reusit sa ne impunem in clasamentul ERC3 si sa fluturam steagul Romaniei pe prima treapta a podiumului. Mai mult decat atat, poza cu masina noastra ?parcata? peste cea a oficialului de traseu a facut rapid inconjurul Planetei, iar in timpul cursei mai toata lumea arata cu degetul catre noi zambind. Si iarna, la gura sobei, isprava noastra s-a regasit pe Watts, celebra pastila TV de pe Eurosport.
RallyMax: A trecut ceva vreme de cand nu ai mai luat startul in CNR, in aceasta perioada au avut loc si multe schimbari la nivelul conducerii federatiei: alegerea lui Danny Ungur in postura de vicepresedinte si cea a lui Dan Girtofan in postura de membru federal. Crezi ca acestia vor aduce un plus din punct de vedere administrativ/organizatoric pentru CNRD?
Alex Filip: Eu am mare incredere in cei doi pentru ca sunt sportivi cu experienta si au trecut prin toate situatiile posibile, insa nu-mi pot imagina ca vor putea schimba ceva radical. Job-ul de manager, in orice organigrama din lumea asta asta, nu poate fi facut cu succes in stil part-time, iar cei doi sunt implicati in alte activitati cotidiene care, evident, sunt prioritare pentru ei. Fireste ca-mi doresc sa poata scoate motorsportul romanesc din picajul in care se afla, dar am rezerve?
RallyMax: Care sunt planurile echipajului Filip-Iancu pentru acest an competitional si care va fi masina cu care veti concura in intrecerile propuse?
Alex Filip: Vom concura in TER la etapele din Romania, Austria, Elvetia si, sper, Italia. Pe langa acestea vom lua startul si in Raliul Romaniei de la Sibiu, dar si la ATA Racing Show. Masina cu care ne vom alinia la start este Renault Clio R3T pregatita de echipa TurboTehnics din Cluj-Napoca.
RallyMax: Ai efectuat o sesiune de teste cu Renault-ul Clio R3T in judetul Alba. Ce ne poti spune despre traseul ales, despre desfasurarea testelor si feeling-ul inainte de Transilvania Rally?
Alex Filip: Primul lucru care mi-a venit in minte dupa prima tura de test a fost ca nu mai iau lucrurile de la zero. Am progresat in cunoasterea masinii si o simt mult mai aproape de mine. Traseul este foarte rapid si ingust care in mare masura se aseamana cu cel de la Transilvania Rally. Cred ca am scuturat rugina depusa peste iarna, iar la asta au contribuit si cei peste 300km parcursi cu Renault Clio CUP pe circuitul Academiei Titi Aur, in cele 3 zile de eveniment Renault.
RallyMax: Alex, multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in toate competitiile in care esti angrenat. In final, ai cuvantul!
Alex Filip: Multumesc pentru ca intotdeauna am gasit un loc pe site-ul vostru si abia astept sa revin la Cluj, acolo unde avem multi apropiati. Alaturi de echipajul nostru vor fi cei de la Dinamo, precum Adi Mutu, Cosmin Contra si Ionel Danciulescu care pregatesc meciul cu CFR Cluj care va avea loc in weekendul raliului.