Campionatul National de Raliuri ?Dunlop? programeaza in 2017 un numar de 7 etape care se desfasoara pe asfalt si pe macadam in perioada aprilie – octombrie, orasele Brasov, Cluj, Arad, Sibiu, Bacau, Iasi si Odorheiul Secuiesc fiind centrele raliurilor. Sezonul a debutat cu Tess Rally Brasov, etapa desfasurata pe asfalt pe o lungime de 100 de kilometri pe probe clasice ca ?Poiana?, ?Rasnov?, ?Babarunca? si ?Paraul Rece?, dar si in centrul orasului Brasov, sub privirile a mii de spectatori.
Dupa multiple sezoane la bordul masinilor cu tractiune pe 2 roti, Tess Rally 2017 a consemnat debutul lui Raul Badiu in cadrul clasei 3, acolo unde sunt inscrise masini cu tractiune integrala. Desi fara un buget stabilit pentru tot sezonul, Badiu a facut pasul catre o clasa superioara si catre un alt ritm pe probele speciale, lupta in cadrul clasei 3 fiind foarte stransa si disputata, in prezenta a unor piloti de valoare.
Multiplul campion national in cadrul Clasamentului Masinilor cu 2 Roti Motrice, Clasei 9, Clasei 5, Clasamentul Debutanti, al Juniori si al Echipelor aborda cu entuziasm primul raliu din cariera la bordul unei masini cu tractiune integrala, fiind singurul pilot debutant din cadrul clasei, ceilalti participanti avand deja experienta indelugata la volanul masinilor cu tractiune integrala. ?Veneam la Raliul Brasovului dupa cele mai stresante pregatiri de cand particip la curse si cu asteptari mai degraba personale decat sportive. Speram la o evolutie constanta si progresiva, rezultatul sportiv fiind pe plan secund, avand in vedere ca participam in premiera la volanul unei masini cu tractiune integrala, in timp ce majoritatea competitorilor mei aveau deja experienta si viteza dovedita in cadrul clasei.? a spus Raul inaintea Tess Rally Brasov 2017.
Continuand alaturi de Gabriel Lazar, Raul Badiu a debutat in cadrul clasei 3 pe un Mitsubishi Lancer EVO X, avand parte de o sesiune excelenta de teste, unde s-a acomodat cu masina in regim de concurs. Apoi, pe prima proba speciala a raliului, Raul si Gabi au obtinut al treilea timp in cadrul clasei 3, ca pe superspeciala sa fie putin mai lenti: ?Am avut multe emotii cu privire la comportamentul masinii, viteza maxima cu care am mers prin padure cu Renault-ul Clio R3, cu care am participat in trecut, era de 162 km/h, iar cu noua masina varfurile depaseau 200 km/h; masele erau diferite, comportamentul si reactiile diferite, foarte multi factori necunoscuti. Feelingul cu masina a fost insa bun inca de la shakedown ceea ce m-a linistit in abordarea probelor speciale. Am inceput inca din primele probe sa fiu la un ritm bun, exceptand superspeciala, unde, din pacate, nu am reusit sa ma joc cu masina cum mi-am propus.? a declarat Raul la finalul primei zile de concurs, cand se afla pe podiumul clasamentului clasei 3.
Ziua secunda a Tess Rally a adus doua noi podiumuri pentru Badiu si Lazar in cadrul clasei 3, echipajul reusind de fiecare data al treilea timp, dupa piloti cu experienta superioara pe masini cu tractiune integrala: ?Pe primele 2 probe speciale de sambata am reusit sa fiu aproape egal cu liderul categoriei, pastrand in aceelasi timp un ritm ferit total de riscuri. A urmat PS5 Babarunca, pe care regret ca nu abordardat-o corect, deoarece am simtit ca am supraincalzit pneurile si am decis sa reduc ritmul excesiv de mult, ca apoi sectiunea de ace de par sa imi iasa dezastruros. Dupa ce pe proba anterioara s-au decis in mare parte rezultaltele, in regruparea de la Cheia m-am adunat si mi-am propus o intoarcere mai corecta si eficienta. Din nou, pe portiunea de ace de par si viraje lente nu am reusit parcursul pe care mi l-am dorit, insa per total am redus din greseli si astfel am reusit in premiera sa castig o proba speciala si nu orice proba, chiar proba regina a raliului.? a spus Raul dupa parcurgerea primelor 4 probe de sambata, intre care au fost incluse si cele doua mai lungi ale raliului, in lungime de aproximativ 25 de kilometri fiecare.
Ultima proba speciala, coborarea din Poiana pe Power Stage, a fost facuta in mare parte cu gandul la linia de finish, dar cu toate acestea rezultatul a fost din nou foarte bun: ?Suntem fericiti ca am reusit sa incununez eforturile tuturor partenerilor cu un podium, inca de la prima cursa la noua clasa. Rezultatul si in special parcursul completat de feelingul din masina ne motiveaza mult pentru a trage in continuare in directia de a strange bugetul pentru participare in cadrul clasei 3.? a incheiat Raul Tess Rally Brasov. Pentru Raul Badiu si Gabriel Lazar, provocarea urmatorului raliu incepe deja, scopul principal al echipajului fiind obtinerea bugetului necesar pentru o noua participare cu o masina integrala, buget care inca nu este disponibil.
Participarea lui Raul Badiu si Gabriel Lazar nu ar fi fost posibila la cel mai inalt nivel fara sustinerea unor parteneri puternici precum Wheels Spedition – furnizor de solutii logistice, Primus Auto – Dealer autorizat Volvo, Turbotehnics – Reparatii si reconditionari turbosuflante, Digital Atelier Interactiv, Inatech si a partenerilor tehnici Omega Motorsport.