Una din cele mai interesante prezente la Danube Delta Rally 2017 este cea a lui Edwin Keleti, clujeanul urmand sa ia startul in Dobrogea pe un Ford Escort MKII alaturi de un nou copilot, Cristi Hamousz. Desi nu a avut nicio participare in Campionatul National de Raliuri in acest sezon, suntem siguri ca Edwin va face spectacol pe probele din judetul Tulcea pentru fanii prezenti pe margine.
RallyMax: Salut, Edwin! Ne bucuram sa povestim din nou. Pentru inceput, spune-ne ce ai facut in prima jumatate a anului, in care nu te-am vazut la start in competitiile din Romania
Edwin Keleti: Salutare tuturor! In prima jumatate a anului, pentru mine, respectiv a sezonului pentru colegii activi, am strans energie pentru a deveni pilot de istorice in delta! Lasand gluma la o parte, am inceput lucrul la proiectul rally 2018 si sper sa fim din nou la start cu un parteneriat nou.
RallyMax: In acest weekend participi la Danube Delta Rally cu un Ford Escort. De unde a pornit ideea acestei participari si de ce un Escort?
Edwin Keleti: Da, as putea spune ca un vis devine realitate, aceea de a concura la categoria masinilor istorice. Sunt un mare iubitor al masinilor de raliu vintage, mai ales perioada 80-90, insa sa participi cu o masina atat de LEGENDARA ca un Escort Mk2 este cu adevarat un privilegiu. Masina am ales-o si din ratiuni de proximitate si din ratiuni de amicitie cu George Ladopoulos care anul trecut a facut un gest foarte elegant si mi-a oferit acel Volvo cu care am participat alaturi de sotia mea la Sibiu Rally Challenge. Astfel a fost o alegere logica sa continui colaborarea cu echipa Just Classics.
RallyMax: Ce parere ai de schimbarea suprafetei de concurs a raliului din Dobrogea si cum ti se par probele speciale?
Edwin Keleti: Eu intotdeauna voi regreta trecerea de la macadam la asfalt, fiind un mare fan al macadamului, insa se pare ca probele sunt foarte interesante ca si geometrie. Vom vedea dupa recunoasteri.
RallyMax: Ce asteptari ai de la participarea la Danube Delta Rally? Va fi pentru Edwin Keleti acest eveniment unul care va continua cu participari cu masini mai ?batrane??
Edwin Keleti: Noi am venit la Tulcea intr-o formula inedita. In primul rand Toni era in vacanta si, deci, era indisponibil, iar in al doilea rand un prieten foarte bun de-al meu si mare fan rally, Cristi Hamousz, ma rugase de multa vreme sa-l iau in dreapta la un raliu. Avand in vedere aceste aspecte, targetul nostru este FUN si iar FUN! Cat despre participarea cu masini istorice cu siguranta voi incerca sa mai particip la astfel de evenimente INSA mai vreau sa alerg 2-3 sezoane in CNR ca mai am cate ceva de spus…
RallyMax: Ce parere ai despre decizia organizatorilor Danube Delta Rally de a nu mai participa sub egida FRAS? Crezi ca participarile sub alte egide sunt o solutie pentru Romania?
Edwin Keleti: Eu nu pot sa comentez decizia lor insa pot sa regret ca nu se ajunge odata la un conses intre ACR si FRAS. Este in detrimentul SPORTULUI si al SPORTIVILOR si acest lucru este regretabil. Il felicit insa pe Mihai Tanase si echipa sa pentru eforturi si pentru ca acorda o atentie sporita curselor cu masini istorice, o nisa care este in crestere puternica!
RallyMax: Ce impact crezi ca va avea organizarea acestui eveniment sub egida FIVA si Retromobil, fiind, astfel, imbinate mai multe ramuri ale motorsportului? Cum crezi ca vor reactiona fanii la aceasta combinatie de vechi si nou?
Edwin Keleti: Asa cum spuneam, cursele de masini istorice prind un avant nemaipomenit in Europa si vad ca trendul incepe sa fie crescator si la noi. Ideea este ca aceste masini starnesc foarte multa emotie INSA se adreseaza unor fani mai AVIZATI, care cunosc istoria motorsportului si GUSTA aceste aparitii.
RallyMax: In final, te rugam sa transmiti un mesaj pentru fanii care vor fi pe margine sau te vor urmari de acasa la Raliul din judetul Tulcea.
Edwin Keleti: Am fost intotdeauna placut surprins de numarul mare de fani tulceni care au venit sa ne vada si ii astept si la aceasta editie pentru ca vor avea de vazut masini exotice si performante din diferife EPOCI ale sportului cu motor!