Inaintea startului in Danube Delta Rally, competitie care a revenit in 2013 in calendarul Campionatului National de Raliuri, dar care, incepand cu acest sezon, se desfasoara in calendarul FIVA si Retromobil, am povestit cu Mihai Tanase, principalul om din spatele raliului din Dobrogea. L-am intrebat pe Mihai despre modificarile din acest sezon, despre progresul pe care l-a avut raliul tulcean, dar si despre planurile pe viitor.
RallyMax: Salut, Mihai! Ne bucuram sa stam de povesti dupa aproximativ un an. Sa incepem cu editiile trecute ale Danube Delta Rally: cum consideri ca a evoluat competitia care a revenit in 2013 in calendarele de motorsport din Romania? A fost progresul pe masura asteptarilor tale?
Mihai Tanase: Salut! Cu siguranta Danube Delta Rally a avut un trend absolut spectaculos in cele 4 editii desfasurate dupa o pauza de 20 de ani. Am inceput cu revenirea in CNR, dupa care am urmat un curs firesc si anume am introdus competitia de la Tulcea in calendarele internationale FIA. Eu cred ca evolutia evenimentului de la Tulcea este un rezultat firesc al unor eforturi greu de imaginat pentru cei ?din afara fenomenului?. Ca sa putem visa la podium a trebuit sa muncim inzecit si cred ca dorinta si pasiunea intregii echipe au fost rasplatite la fiecare editie cand am vazut lista de inscrieri.
RallyMax: Singurul raliu din Dobrogea aduce niste schimbari importante in acest an, poate cele mai importante fiind trecerea de la macadam la asfalt si integrarea in Campionatul International de Raliuri. Ce detalii suplimentare ne poti da despre formatul din 2017?
Mihai Tanase: Formatul din 2017 este rezultatul unei analize pe care am facut-o in 2016 cand am decis sa renuntam la participarea in CNR (motivele sunt cunoscute de toata lumea si nu-si au sensul aici). La finalul anului, cand am inscris competitia de la Tulcea in calendarul FIVA si Retromobil, am gasit logic ca evenimentul nostru sa se ?intample? pe asfalt si asa a aparut schimbarea suprafetei de concurs.
Partea cea mai grea a fost sa corelam cele doua categorii de masini intr-un singur eveniment: masinile de raliu si cele de regularitate. Rezultatul il vom vedea zilele urmatoare cand v-asteptam pe toti la Tulcea sa va convingeti.
RallyMax: Deoarece probele speciale din acest an vor fi noi pentru toate echipajele, te rugam sa descrii configuratia lor. Care crezi ca va fi parerea echipajelor despre drumurile de asfalt din Judetul Tulcea?
Mihai Tanase: Traseul ales de noi nu este ceva nou, mare parte din probe fiind foste probe din fosta configuratiei a vechiului Raliu al Deltei. Anii au trecut si cum era de asteptat, foste drumuri de macadam sunt azi asfaltate si chiar bine.
Probele sunt extrem de selective si desi in aparenta sunt rapide, am convingerea ferma ca vor fi pe placul tuturor.
RallyMax: Una din probele speciale, PS3 Jurilovca, va fi parcursa in regim dus-intors. Acesta e un format complet nou in Romania si suntem curiosi care sunt detaliile organizatorice pentru parcurgerea acestei speciale.
Mihai Tanase: Proba de la Jurilovca este gandita ca o Superspeciala a zilei de Vineri ? 30 iunie 2017 si precum intregul eveniment, este menita sa promoveze aceasta zona superba a judetului Tulcea. Din punct de vedere tehnic fiecare concurrent va putea lua startul dupa ce concurentul anterior isi incheie evolutia.
RallyMax: Danube Delta Rally 2017 va fi parte si a Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice 2017. Cum vor fi imbinate cele doua competitii si ce traseu vor urma concurentii campionatului de Regularitate?
Mihai Tanase: Asa cum ziceam mai devreme, nu ne-a fost usor sa gasim reteta ideala, dar avem convingerea ca formula aleasa de noi pentru desfasurarea celor doua competitii in acelasi timp va fi un real succes. La modul concret, in prima zi de concurs traseul este comun pentru toti cei inscrisi, indiferent de campionat. Ziua a doua vine cu o separare a traseelor, iar competitiile se incheie cu participarea comuna la Superspeciala din Tulcea, organizata in memoria colegului si prietenului nostru Daniel Pohariu.
RallyMax: Luand in considerare schimbarile de afiliere ale Nautic Motorsport, in ce directie crezi ca se indreapta Danube Delta Rally in viitor? Care sunt planurile pe termen lung, tinand cont ca in trecut iti doreai participarea in etape internationale de tipul ERT sau ERC?
Mihai Tanase: Tot ce ne dorim in acest moment este sa vedem ca formatul gandit de noi functioneaza, iar ulterior avem vreme sa ne gandim mai departe. Sigur, planurile noastre sunt in continuare aceleasi, renuntarea la prezenta in CNR nu impiedica cu absolut nimic organizarea unei etape europene la Tulcea.
RallyMax: Cum crezi ca reactioneaza localnicii la evenimentul care are loc in judetul lor? Consideri ca reactia si prezenta lor este pe masura promovarii evenimentului?
Mihai Tanase: Cu siguranta trendul ascendent al evenimentului s-a rasfrant in toti acesti ani si asupra spectatorilor, care de la o editie la alta devin tot mai multi. Partea cea mai buna este ca a crescut interesul si fata de informatiile despre eveniment si ma refer la detalii tehnice, iar acest lucru ne bucura.
RallyMax: In final, ai cuvantul. Ce mesaj ai adresa fanilor dobrogeni, dar si celor din intreaga Romanie, pentru a fi prezenti la Danube Delta Rally 2017 in perioada 29 iunie ? 1 iulie?
Mihai Tanase: Cred ca actualul format al Danube Delta Rally este fara indoila o reteta de succes. Sa poti alinia la start masini de aproape 100 de ani vechime cu niste super car-uri, nu e chiar usor lucru. Evident ca-mi doresc cat mai multi spectatori prezenti pe probe, iar de de data asta premisele sunt ideale: asflat si 35 de grade! Deci, 29 iunie ? 1 iulie 2017, hai la Tulcea la un adevarat festival de motorsport.
In incheiere as dori sa va multumesc atat voua si cititorilor vostri, dar mai ales tuturor celor care au crezul si cred in noi, neconditionat.
Danube Delta Rally?2017 este organizat de Clubul Sportiv Nautic Motorsport sub egida Federatiei Internationale a Automobilului, a Federatiei Internationale a Vehiculelor Istorice, a Automobil Club Roman ? Autoritate Sportiva Nationala si Retromobil Club Roman ? Autoritate Sportiva FIVA, ?n parteneriat cu Consiliului Judetean Tulcea, Primaria Tulcea, Institutia Prefectului Tulcea, cu sprijinul Directiei Judetene pentru Sport si Tineret, a Directiei Judetene de Drumuri, a Primariei Jurilovca, dar si cu sprijinul partenerilor privati: Hyundai Auto Rom?nia, Tiriac Leasing, Tiriac Collection, JT Grup, Hankook, Zip Escort, Vivo Shopping Center ? Constanta, Via Viticola-Sarica Niculitel, Boat Care Romania, Kaercher Romania, Nex Pack, Deltaica, Restaurant Ivan Pescar, Fraher, Omniasig, Fan Courier, DeGat, New Hotel Egreta, Astoria Wines, Casa Pescarilor ? Lunca, Constantin Nautics, Conex Trans, Bloom Story, Winmarkt, Tara?s Gastropub – Constanta, Pensiunea Mojito, Aqua Hercinica si bine?nteles a partenerilor media: Digi 24 Constanta, Digi 24HD, DigiSport, Dobrogea News, RallyMax, Autorally, 4 x 4 Wheels, Motor Clasic, Autostiri.ro, AutoExpert, Flote Auto, Motorsport News, IVB Media, Radio ProFM, Radio Delta, Radio Romania Actualitati.