Dupa ce in 2017 a luat startul la Tess Rally si Transilvania Rally in postura de forligher, Alex Lascu se va lupta in 2018, alaturi de Mihaela Balint, cu secundele si cu concurentii din Rally2. BMW-ul “de strada” cu care echipajul a luat startul sezonul trecut a fost pregatit pentru participari, iar Alex si Mihaela vor fi, cu siguranta, la startul primei etape. Am povestit cu Alex despre nivelul competitional din Rally2, despre participarile lor trecute, dar si despre ce planuri au pe 2018.
RallyMax: Salut, Alex! Dupa o pauza destul de lunga, povestim din nou. Am auzit zvonuri conform carora pregatesti o masina pentru participarea in Rally2. Ce detalii ne poti da in acest moment?
Alex Lascu: Salut prieteni! Social media bata-l vina! Da, lucram de zor sa terminam ce mai e de facut pana la startul nationalului de raliuri 2018. Masina este cea, sau cel avand in vedere ca il cheama Joe, pe care o cunoasteti de anul trecut de la Tess Rally si Transilvania Rally. Vorbim de un BMW 325ti, in care si-au bagat un pic nasul atat MTA cat si JPR Engineering. In teorie ar trebui ca masina sa fie mult mult mai rapida decat a fost pana acum, pentru ca mai tot ce o asemana cu o masina de strada a disparut. Nu avem insa decat niste timpi orientativi pe care i-am facut la cursele mai sus amintite pentru a putea cuantifica diferentele. Suntem insa increzatori in ce poate, ne dorim doar ca eu si Mihaela sa fim acolo sus, la nivelui lui Joe.
RallyMax: Pregatirile intense ale masinii ne fac sa ne gandim ca planuiesti o participare serioasa in 2018. Ce vei face in acest sezon?
Alex Lascu: Fara a apela la vreun cliseu de inceput de sezon, tot ce stim in momentul acesta este ca ne dorim si ca vom merge la Tess Rally. Nu avem in plan o participare ca sezon complet nici in CNR2 (caci aici vom fi inscrisi la Tess) si nici in Viteza in Coasta. Aici, mai mult o dorinta personala ar fi sa mergem la etapa de la Rasnov care anul acesta pica fix de ziua mea. Poate parea ciudata in contextul acesta graba de a termina masina. Are insa si o explicatie. Ar fi fost si alte curse in afara de cele in care ne-am vazut in 2017 in care am fi putut participa, insa neavand o masina a noastra competenta si corect pregatita am spus pas. Incercam ca macar acest inconvenient sa il inlaturam.
RallyMax: Intotdeauna ai afirmat ca spectacolul e necesar pe probele speciale. In aceste conditii, vei tinti anumite rezultate in participarile tale sau te vei axa pe spectacolul oferit fanilor?
Alex Lascu: Am mai spus asta, un rezultat se uita, iar pe o cupa se pune praful si timpul ii stirbeste din stralucire. O emotie traita insa pe marginea probei vazand un spectacol sportiv de calitate dainuieste peste timp. Ne dorim si vom incerca in primul rand sa mergem tare. Tare insa cu o masina FR (RWD) inseamna si a glisa. Nu ne dorim sa sarim calul in sensul acesta, insa, cu siguranta ne veti vedea pe probe de-a latu. Am evoluat atat eu in tehnica de control a masinii cat si masina in sine, aspectele astea combinate avand ca rezultat o viteza mai mare pe probe. Nu ne-am propus insa vreun rezultat sportiv. Experienta cu RWD si calitatea materialului de concurs ne fac insa sa privim increzatori spre acest inceput de campionat.
RallyMax: Ce parere ai de evolutia in timp a Rally-ului? Cum consideri ca a evoluat ritmul pe probele speciale si calitatea participarilor?
Alex Lascu: Imi este greu sa imi exprim o parere pertinenta pentru ca sunt de prea multa vreme doar un spectator. Am totusi ceva de zis. Daca pe Power stage la Tess Rally anul trecut, prietenul meu Matei (Matei Stancu) cu un BMW pregatit tot de MTA, cu doar 173 de cai putere a venit pe 10 la general, cred ca se mai poate incerca sa se mearga un pic mai tare. Stiu ca lumea va spune ca era ultima proba, ca unii nu aveau pentru ce sa traga etc, insa argumentul este valid. Cu siguranta se merge tare si din ce in ce mai tare. Avem piloti care au ridicat nivelul si care au tras dupa ei intreaga suflare din CNR. Mi-ar placea insa ca nivelul pilotajului sa creasca proportional cu nivelul materialului de concurs folosit. Nu cred ca serveste nimanui sa vezi un R5 de exemplu care “se plimba” pe Paraul Rece, sau un proprietar de Suzuki Swift Sport care sa poata spune ca si el ar fi putut trece la fel de tare ca un participant in Cupa Suzuki.
RallyMax: Ce ai schimba, in acest moment, in Rally2? Ce imbunatari ai aduce tu pentru a face campionatul mai vizibil, mai bine mediatizat si mai accesibil sportivilor la inceput de drum?
Alex Lascu: Bani! De aici pleaca totul, stim cu totii asta, nu cred ca lipsa de idei este cauza pentru care automobilismul din Romania nu creste, sau nu creste asa cum noua celor implicati in fenomen ne-ar placea. Cred insa ca CNR2 ar putea lua ca exemplu ceea ce se intampla in CNVC2 si ma refer aici la posibilitatea de a organiza si etape care nu sunt comune cu CNR. Sunt zone din tara care au avut traditie in sportul asta, dar care nu mai indeplinesc exigentele unei etape de Campionat National de Raliuri. Am putea astfel readuce pe harta Raliul Banatului, Raliul Olteniei, Raliul Baia Mare sau orice alte curse care au avut o oarecare traditie, sau, de ce nu, ar putea aparea unele noi!
RallyMax: Cum crezi ca ai evoluat ca pilot in ultimii ani, de la prima ta participare pana la cele din prezent, alaturi de Mihaela?
Alex Lascu: Lauda de sine nu miroase a bine. Am sa incerc totusi sa insir cateva idei. Daca Tess Rally 2016 ma gasea pentru prima data pilotand o masina RWD, pentru prima data in postura de a asculta de un navigator, timpul a trecut, kilometri s-au adunat, kilometri atat cu RWD cat si cu Miha in dreapta. Am capatat incredere unul in celalalt, iar daca raliul de la Brasov este oarecum irelevant pentru ca pot parcurge la un ritm foarte sus fiecare proba fara dictare, asta s-a vazut la Cluj acolo unde am mers exclusiv dupa dictare. Invatam! Cred ca asta este ideea de baza. Cred totodata ca indiferent cum te-ai numi si cati kilometri de proba ai avea la activ ai cate ceva de invatat.
RallyMax: Alex, iti multumim pentru raspunsuri! In final, ai cuvantul!
Alex Lascu: Sportul asta, practicarea lui pentru mine este un vis. Nu pot multumi in deajuns oamenilor care fac visul meu sa se transforme in realitate! Ii amintesc insa cu fiecare ocazie care mi se iveste pe Alexandru Robescu de la Dragon Star Curier, pe Raul Neagoe de la SJCAM Romania, pe Nucu Giurgea de la Super-Jante.ro, pe Enis Arif, pe Sergiu Artan de la MTA si ii port in suflet pe fiecare kilometru de proba pe cei pe care fara de voie i-am omis aici!
Sa ne vedem #DeaLascu la Steaguri pe Poiana la vale in vreo 3 saptamani! Multumesc RallyMax!