Bogdan Moldovan a pornit in 2016 alaturi de Ana-Maria Popa pe probele speciale din calendarul Rally2, avand un parcurs in care a crescut constant ritmul si a reusit sa se inteleaga tot mai bine cu Renault-ul Clio de clasa A2. Aflat deseori la conducerea raliului, pilotul clujean a incheiat sezonul pe locul secund in cadrul clasei, dupa o victorie in clasamentul general, la Harghita Rally, iar in 2018 va continua pe aceeasi masina, dar alaturi de vechiul sau copilot, Sergiu Rogozan.
RallyMax: Salut, Bogdi! Suntem aproape de noul sezon, dar, pentru inceput, sa povestim despre 2017. Cum a fost sezonul trecut pentru tine, in care ai participat cu o masina pe placul tau, un Renault Clio de clasa A2?
Bogdan Moldovan: Salut RallyMax si tuturor cititorilor. Sezonul 2017 a fost unul peste asteptarile noastre, in care am crescut de la cursa la cursa si am reusit sa ne implicam in lupta la varf, am castigat probe speciale, si chiar un raliu, la Harghita.
RallyMax: Ai avut, la Raliul Sibiului, un moment cunoscut printre fanii motorsportului din Romania, pe speciala de noapte ?Paltinis?. Ce s-a intamplat acolo si cum ai reactionat in situatia dificila?
Bogdan Moldovan: Da, asa este, la Sibiu, la fel ca si in 2016, ghinionul ne-a lovit si nu am reusit sa terminam raliul. Pe coborarea din Paltinis, pe noapte, am ramas la startul pe proba fara curent la masina, adica fara nici un fel de lumini, si motorul mergand prost doar de la bateria care era aproape descarcata si abia dadea scanteie la bujii. Am plecat in proba si s-a facut bezna. Copilotul meu la Raliul Sibiului, Doru Costea, a spus sa ne oprim, ca nu vedem nimic, iar eu probabil de la adrenalina si datorita faptului ca eram liderul raliului in acel moment, nu am vrut sa abandonez, eram dispus sa fac orice sa ajung la finishul probei, asa ca i-am spus sa scoata pe geam lanterna copilotului, si am continuat proba la lumina lanternei, si chiar am terminat cu un timp decent, pierzand doar 2 minute. Acum, daca stau si analizez la rece situatia, a fost o dovada de nebunie, dar asa e la raliu, iti trebuie o doza de nebunie. Pana la urma, datorita acestei defectiuni electrice, incercand sa ajungem de la proba speciala la parcul de service, am patinat excesiv ambreiajul masinii, iar in ziua secunda a raliului acesta a cedat si a trebuit sa abandonam. Dar ramane totusi o amintire frumoasa, Paltinisul la vale la lumina lanternei la viteze de peste 100km\h, aproape in orb, cum un prieten a asemanat situatia cu a cauta ceva cu ?tigara in beci?.
RallyMax: Ce noutati pregatesti pentru 2018? Zvonurile spun ca vei lua startul alaturi de un nou copilot.
Bogdan Moldovan: Da, asa este. Fostul meu copilot si actuala mea sotie, Ana-Maria, este insarcinata, asteptam o fetita, de aceea nu a participat alaturi de mine nici la Raliul Sibiului. Va reveni in dreapta mea, fostul meu copilot si bunul meu prieten, Sergiu Rogozan.
RallyMax: Care sunt planurile pentru noul sezon din punct de vedere a obiectivelor tale?
Bogdan Moldovan: Avand in vedere ca anul trecut am plecat fara obiectiv, dar am reusit totusi sa fim foarte aproape de podiumul final al campionatului si am fost vicecampioni la clasa A2, anul acesta vrem bineinteles sa ne luptam in continuare la varf si sa imbunatatim rezultatele de anul trecut. Speram sa reusim sa fim rapizi si sa fim acolo la bataie pentru podium in fiecare etapa.
RallyMax: Cum vezi concurenta de la Rally2 si care crezi ca sunt atuurile tale/voastre in fata contra-candidatilor?
Bogdan Moldovan: Concurenta la Rally2 este tot mai puternica, de la an la an apar tot mai multi competitori cu masini tot mai puternice si bine pregatite, si nivelul acestui campionat a crescut enorm. Speram ca si spectatorii sa vada acest lucru si sa urmareasca cu entuziasm campionatul Rally2. Nu pot sa spun ca avem neaparat un atuu in fata contra-candidatilor, masina noastra nefiind cea mai performanta si nici cea mai noua din campionat, dar ne bazam pe experienta noastra din cele 2 editii ale CNR2.
RallyMax: Zvonurile spun ca in ?curtea? ta se afla si o Dacia Logan. Ce se va intampla cu aceasta masina si cine va concura cu ea?
Bogdan Moldovan: Da, asa este, am achizitionat o Dacia Logan pe care o pregatim pentru a participa cu ea la etapele de macadam, iar la restul etapelor, probabil ca va fi disponibila pentru inchiriere, daca exista doritori.
RallyMax: Bogdi, iti multumim pentru raspunsuri! In final, ai cuvantul!
Bogdan Moldovan: Multumesc RallyMax pentru interes. Si nu in ultimul rand vreau sa-i multumesc sotiei mele Ana-Maria care a fost un copilot desavarsit in sezonul 2017, lui Doru Costea, copilotul meu de ?rezerva? de la Raliul Sibiului, partenerilor nostri FERRO Romania, prin Novaservis FERRO Group, colegilor de echipa, prietenilor, familiilor si tuturor celor care ne-au sustinut de pe marginea probelor sau de acasa. Si o indrumare pentru spectatori, pe care ii asteptam in numar cat mai mare pe probe pentru a urmarii competitorii campionatului Rally2, un campionat care se anunta tot mai interesant si spectaculos. Va multumim si va salutam calduros.