Cristi Dolofan a debutat in 2017 in Campionatul National de Raliuri, pe o Dacia Logan, concurand in DTO Tellur Rally Team, echipa a carei baze le-a pus impreuna cu Vali Porcisteanu, la revenirea pilotului in raliuri. Dupa un sezon in care a acumulat experienta pe masini de clasa 9, Cristi va face trecerea catre o masina integrala: va concura pe Mitsubishi-ul Lancer EVO IX cu care Porcisteanu a devenit campion al clasei 3 in 2017.
RallyMax: Salut, Cristi! Ne face placere sa discutam cu tine. Pentru inceput, povesteste-ne cum ai luat prima data contact cu motorsportul si cum a ajuns acest sport sa iti placa.
Cristi Dolofan: Salutare tuturor. Pentru mine masinile reprezinta o pasiune inca din copilarie. In ultimii ani am avut multe masini sportive pe mana, pe unele dintre ele reusind sa le pilotez pe ciruite renumite din Europa (in regim de agrement). Revenind acum la partea sportiva, pot spune ca urmaresc activitatile de ceva vreme, insa pana anul trecut nu am avut un contact direct cu aceasta lume. Scanteia s-a produs atunci cand l-am cunoscut pe Vali Porcisteanu, cel care mi-a fost si instructor la scoala de pilotaj, si impreuna am decis sa pornim o colaborare serioasa in acest sport. Prima “aparitie” pe care am avut-o impreuna a fost la CNVC Ranca 2016, unde am pilotat (cu randul) un superb McLaren 650s in calitate de deschizatori. Mi-a placut acea experienta, dar putin mai tarziu cand am luat contact cu macadamul si probele speciale de raliu am inteles de ce imi place atat de mult aceasta ramura sportiva (in detrimentul coastei).
RallyMax: Cum consideri ca ai progresat de-a lungul sezonului 2017? Ce crezi ca ai fi putut face mai bine din punct de vedere al pregatirii si abordarii curselor?
Cristi Dolofan: Acest sezon competitional a reprezentat debutul meu ca si pilot in CNR, evoluand la bordul unui Logan in configuratie de Cupa. Desi masina nu dezvolta o putere prea mare, este ideala pentru debutanti, acestia intelegand ce inseamna sa mergi tare cu doar 100CP si cat de important e sa cari viteza cu tine si sa ajuti masina sa parcurga virajele cat mai cursiv si fluent. In anumite raliuri am avut impresia ca am mers extraordinar de tare (desi poate in multe locuri se putea forta/risca mai mult) si doar asa am realizat ce inseamna motorspotul, mersul tare cu dictare pe un drum inchis, in maxima siguranta. Daca analizam fiecare etapa in parte, gasim multe lucruri care trebuie imbunatatite in viitor. Asta e si ideea, sa invatam din fiecare kilometru de proba parcurs si sa punem caramida peste caramida in evolutia pilotajului.
RallyMax: Recent ai luat startul pe un Mitsubishi Lancer EVO de clasa 3 la Winter Rally Covasna. Cum ti s-a parut experienta la volanul integralei si cat de dificila crezi ca e trecerea de la o masina cu tractiune fata la una integrala, cu un surplus semnificativ de putere? Care sunt pricipalele diferente pe care le-ai observat?
Cristi Dolofan: Da, a fost primul start oficial cu masina pilotata de Vali in sezonul 2017. Pana la Covasna am mai fost prezent in masina, aproape la toate cursele din 2017 (in dreapta la shakedown-uri), iar in ultimele luni la volan facand diverse teste pe asfalt si macadam. Atunci cand stateam pe locul navigatorului credeam ca nu voi putea merge vreodata tare cu o astfel de masina, mi se parea totul foarte greu de stapanit/controlat. Atunci cand m-am suit la volan, am vazut lucrurile total diferit si am prins incredere ca se poate. Cu mai multa experienta, voi putea exploata masina la un nivel ceva mai ridicat. M-am gandit impreuna cu Vali si restul baietilor din echipa ce ar fi mai bine pentru mine si care ar fi pasii corescti de urmat. Daca ne uitam la
parcursul lui Vali din trecut, poate ca ar fi trebuit sa mai alerg cateva sezoane cu masini de tip R2, R3 pana sa ajung la integrala. El atunci a pornit pe alt drum, pe drumul catre performanta de top (si a fost obligat sa urce treapta cu treapta). Din cauza Business-ului cu care ma ocup, eu nu-mi pot permite acest lucru. Pentru mine participarea in CNR este doar un Hobby, vreau sa ma simt bine si sa ma bucur de fiecare proba speciala. Din acest motiv am ales sa gust (de pe acum) din placerile oferite de o tractiune integrala “atasata” la un motor de 2L Turbo.
RallyMax: Ce planuri si proiecte ai pentru 2018 in Campionatul National de Raliuri? Pregatesti noutati alaturi de echipa DTO Rally Team?
Cristi Dolofan: 2018 va fi un an cu multe schimbari. Toti componentii echipei vor evolua pe masini/modele noi. Capul de afis il reprezinta evident Vali, care se va alinia la startul sezonului la bodrul unui model R5. Acest pas era oarecum firesc pentru el, mai ales dupa anul 2017 considerat de reacomodare (dupa absenta din CNR). Ma bucur enorm ca alaturi de partenerii nostri (echipei) am reusit sa-l vedem la volanul unei astfel de masini, intrand acum si el in lupta cu arme egale. Eu voi puncta la clasa 3 (Gr.N), Bogdan Nastase tot pe un Evo la clasa 11, Eugen Caragui – debutanti pe Sandero si zic eu o surpriza foarte placuta, Ramona Rusu ? Cupa Dacia, tot pe un Sandero, fiind si la primul ei sezon in CNR. In afara de ?materialul tehnic? ne bucuram si de sustinerea unor parteneri noi. Pe langa deja traditionalii Tellur si Yato-Shop exista (pana) acum: Farmaciile Catena, Ion Mos si Emerson Technik.
RallyMax: DTO Rally Team, echipa creata in jurul lui Vali Porcisteanu, a avut parte de rezultate importante in 2017. Care a fost atmosfera in cadrul echipei si cat de multumiti sunteti de rezultatele obtinute?
Cristi Dolofan: In 2017 am pus bazele “echipei” DTO Tellur Rally Team alaturi de Vali si prietenii lui apropiati, cunoscatori ai fenomenului si implicati in toate activitatile de culise. Am pus echipa intre ghilimele pentru ca la momentul initial eram doar eu si Vali, cu masinile brand-uite identic. Pe parcursul sezonului ni s-au alaturat Bogdan Nastase si Cristi Timisica, reusind in acest fel sa punctam si noi in clasamentul rezervat echipelor. Atmosfera a fost extraordinara la fiecare cursa si ma bucur ca totul s-a invartit in jurul bunei dispozitii si spiritului de echipa formta din prieteni apropiati si pasionati ai motorsportului. Cu toate acestea am reusit sa obtinem si un loc pe podium la final de an, ceea ce ne-a adus inca o satisfactie.
RallyMax: Cum reusesti sa iti imparti timpul intre toate planurile: personal, profesional si activitatea competitionala? Crezi ca a avut vreun plan de suferit din cauza participarilor la curse?
Cristi Dolofan: Foarte greu. Dupa cum spuneam, timpul nu-mi permite sa ma implic total in acest sport, sa fac antrenamente corespunzatoare, dar mai ales sa fiu prezent la recunoasterile premergatoare fiecarui raliu. In sezonul trecut am reusit sa parcurg probele la recunoasteri la doar doua curse, ceea ce m-a incurcat destul de tare atunci cand am luat contact cu specialele direct in timpul cursei. Majoritatea pilotilor cunosc probele de ani de zile, eu nu am apucat sa le vad nici macar inainte de start… 🙂 , iar meritul pentru parcursul avut i se datoreaza in mare parte lui Mihai Sandu (copilotul meu), care mi-a furnizat informatii esentiale (in afara de o dictare perfecta) si m-a impins acolo unde a fost nevoie atat cat a fost nevoie. Sper sa reusesc in 2018 sa ajung ceva mai devreme de startul cursei la mai mult de doua raliuri pentru a ma bucura cat mai mult de fiecare raliu. Business-ul nu va avea de suferit pentru ca este mereu pe primul loc, iar rezultatele echipei deasemena nu vor avea de suferit pentru ca il avem pe Vali ?acolo?, implicat trup si suflet in toata activitatea lui sportiva, dar si in coordonarea intregului team.
RallyMax: In final, am dori sa stim cum se vede lumea motorsportului romanesc prin ochii unei persoane intrate de putina vreme in mediul curselor. Cum ti se par persoanele, organizarea de evenimente si senzatiile traite?
Cristi Dolofan: Se vede foarte bine si este extrem de spectaculoasa, oferind mult potential de imagine. Ma bucur ca brandul DTO (Dolo Trans Olimp) este prezent in aceasta lume si ca sustine promovarea sportului (in general) dar si a tinerelor talente (prin programele dezvoltate de Vali Porcisteanu Racing – School). Oamenii implicati sunt extrem de pasionati si de dedicati, multi dintre ei isi traiesc practic visul, transmitand prin asta un vibe pozitiv. Legat de evenimente pot spune ca sunt cateva orase/curse cheie in campionat care fac deliciul publicului dar pe langa asta si tu ca sportiv ramai cu o amintire frumoasa si-ti doresti sa revii cu placere anul urmator.