Cu o alta alcatuire si cu masini noi pentru toti componentii, DTO Tellur RT a avut parte de un debut in ton cu obiectivele propuse, izbutind 10 prezente pe podiumul de premiere, incluzand ierarhia absoluta si cea a echipelor.
Chiar daca a devenit traditie ca Tess Rally Brasov sa deschida anual intrecerea interna de raliuri, competitia nu a fost nicicand floare la ureche. Babarunca/ Cheia reprezinta una dintre incercarile majore ale campionatului, prin lungimea si complexitatea sa, iar vremea a reprezentat mereu elementul surpriza. N-a facut exceptie nici acest an. Vremea calduroasa de-acum doua saptamani a fost inlocuita, la nivel national, de una mai degraba apropiata Sarbatorilor, astfel ca se parea ca vom asista la Raliul Zapezii.
Pana la urma n-a fost asa, dar cu atat mai dificila a fost sarcina concurentilor, care, in conditiile in care din punct de vedere meteorologic s-a trecut prin toate anotimpurile ? shakedown cu zapada, probe disputate pe vreme rece, pe ud, cu multe zone cu schimbari bruste de aderenta, cald si soare in ziua de final ? au avut de depasit si sarcina dificila reprezentata de alegerea celor mai potrivite pneuri. O sarcina care pentru DTO Tellur RT era cu atat mai dificil de indeplinit cu cat editia cu numarul 47 a Tess Rally a insemnat pentru absolut toti componentii echipei momentul primilor kilometri de proba speciala cu noul material de concurs si la clase noi.
Acestea fiind premisele, fiecare echipaj si-a propus sa evite riscurile inutile, sa termine intrecerea si sa scoata maximum posibil din punctul de vedere al rezultatelor. Obiectiv atins, toate masinile inscrise in concurs ajungand la final, o multime de clasari pe podium, la ?general? si clase, si puncte trecute in contul tuturor celor care erau inscrisi sa puncteze pentru echipa la cursa derulata pe specialele din jurul orasului de sub Tampa.
Cu noua Fabia R5, cu care au efectuat sub 100 de kilometri de teste, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au abordat competitia cu un ritm safe. ?Comportamentul masinii este complet diferit fata de cel al Evo-ului. In aceste conditii, locul 2 la Superspeciala si locul 3 la general dupa prima zi ne mentineau in graficul propus?, spune Vali. A doua zi dimineata, pe o vreme foarte rece, Babarunca a reprezentat un adevarat test din pricina problemelor de aderenta cauzate de gheata si materialul antiderapant. Unul depasit cu brio. La intoarcere insa, cu 5 kilometri inainte de finalul probei Vali si Dan au facut pana, iar aceasta a afectat destul de grav si partea stanga fata a masinii. Au pierdut doua minute, cazand pana pe locul 4, dar dupa un parcurs cu un ritm ceva mai ridicat pe ultima bucla, Rasnov – Paraul Rece – Poiana (power stage), au revenit pe ultima treapta a podiumului. ?A fost un ritm bun pentru inceput. Ne-am raportat si la ceilalti pretendenti la locurile fruntase si este clar ca trebuie sa il imbunatatim pentru a ajunge acolo unde ne dorim, asa ca nu ne ramane decat sa muncim in continuare, sa ma acomodez cat mai repede cu masina si sa capat increderea de care am nevoie pentru a o putea exploata la maxim luptand astfel pentru victorie?, a concluzionat Vali.
La Clasa 3, Cristi Dolofan, la prima aparitie oficiala cu o ?integrala? si motor turbo, a avut un parcurs spectaculos, proband ca stapaneste derapajele controlate si, dupa un ritm care a crescut de la proba la proba s-a clasat pe pozitia a doua. Raul Badiu a revenit in competitii dupa un an de pauza, cu o noua masina si a reprezentat ?arma? echipei in cadrul competitiei monomarca Cupa Suzuki. A facut o excelenta cursa tactica, terminand pe pozitia secunda in ierarhia 2 roti motrice si deasemenea pe prima la clasa 9, aducand maximum de puncte posibile pentru echipa.
Bogdan Nastase a luat pulsul noii sale masini pentru a crea premisele unei evolutii rapide in viitor, si dupa un ritm ceva mai rezervat s-a clasat al treilea la Clasa 11. In fine, debutantii Eugen Caragui si Ramona Rusu au depasit emotiile primei curse si dificultatile legate de alegerea si exploatarea pneurilor in conditii speciale. Eugen a obtinut locul 3 in ierarhia debutantilor si pozitia a doua in aceeasi competitie la Cupa Dacia, in timp ce Ramona, aflata la primul raliu pe asfalt cu o masina F2 (tractiune fata), dupa multe emotii, cateva peripetii si penalizari inerente pentru un pilot aflat la start de cariera in raliuri, a terminat pe locul 5 in clasamentul general al categoriei sale si pe 4 in Cupa Dacia debutanti.
DTO Tellur Rally Team a terminat competitia pe locul 2 in ierarhia echipelor si priveste cu incredere catre urmatoarea etapa, Transilvania Rally, programata la Cluj in perioada 3-5 mai.
Pe langa deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) si YatoShop.ro, in sezonul 2018 echipa se mai bucura de sustinerea partenerilor Ion Mos, lantul de farmacii Catena si Mobil 1 prin Lubexpert.