Odata cu Tess Rally 47, prima etapa din Campionatul National de Raliuri ?Dunlop?, a inceput si o noua editie a Cupei Suzuki, la startul primei etape a sezonului 2018 aflandu-se un numar record de 9 echipaje. Recunoscut pentru conditiile meteo nefaste, raliul brasovean nu s-a dezmintit nici de aceasta data, mentinandu-si titulatura de ?Monte-Carlo de Romania?.
Dupa ce vineri echipajele au participat la shakedown si la startul festiv din Piata Sfatului, sambata s-au parcurs primii kilometri contracronometru, avand programate cinci probe speciale: cate doua treceri pe ?Poiana? si ?Paraul Rece?, urmate de proba super-speciala ?Brasov Rally Show?, din centrul orasului Brasov. Porniti cu o pofta mare de concurs dupa pauza de-un sezon, Raul Badiu si Gabriel Lazar aveau sa porneasca cu un ritm excelent si sa termine in fruntea clasamentului Cupei Suzuki dupa prima zi de concurs, cei doi fiind urmati de catre campionii din 2017, Radu Necula si Adrian Temes, respectiv Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu.
Duminica, cea de-a doua zi de concurs, debuta cu parcurgerea in ambele sensuri a probelor regine ?Babarunca? si ?Cheia?, probe care aveau sa cantareasca mult in economia raliului, fiind parcurse in conditii de aderenta foarte scazuta. In cadrul Cupei Suzuki lucrurile nu aveau sa se schimbe prea mult, majoritatea echipajelor mentinandu-si aceleasi pozitii in clasament, exceptie facand echipajul Bogdan Talasman/Daniel Voinea, care a avut parte de un abandon in urma unei mici iesiri in decor. Ba mai mult, echipajele aflate pe podiumul Cupei Suzuki au reusit sa monopolizeze si clasa 9, la finalul raliului, podiumurile clasei si ale Cupei fiind identice.
La finalul raliului, Raul Badiu si Gabriel Lazar s-au impus, urmati de Radu Necula si Adrian Temes, in timp ce Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu au obtinut bronzul Cupei Suzuki si al clasei 9. Cu o evolutie constanta de-a lungul intregului raliu, Danut Budai si Lucian Budai ocupa, inca dupa a doua proba speciala, al patrulea loc in clasamentul cupei, pe care si-l vor pastra pana la finalul celor 10 speciale, in timp ce Andrei Girtofan si Doru Vraja completeaza top-ul 5 al Cupei Suzuki, cu un timp bun pe superspeciala din centrul orasului Brasov. Desi obtin o serie de timpi excelenti pe probe, o usoara iesire in decor pe ?Babarunca?, fara daune pentru masina, ii obliga pe Cristi Timisica si Levente Csegzy sa termine Raliul Brasovului doar pe locul 6, in timp ce debutantii Andrei Brezoszki si Dariana Mateut-Bogdan incheie prima etapa din 2018 pe locul al saptelea, dupa o evolutie constanta, ultima pozitie in clasament fiind ocupata de Vlad Miculici si Alexandru Giusca.
Raul Badiu: ?Inca de pe prima proba speciala am simtit ca pauza de un an isi spune cuvantul, dar din fericire a fost o impresie creata de traseul inselator in combinatie cu noul pachet competitional, Suzuki-Hankook, care a necesitat un timp minim de adaptare. Cred ca si dupa 15 ani de raliuri ar fi fost la fel de greu de pilotat la limta in conditiile de anul acesta, in special pe proba ?Babarunca?. Circumstantele au fost de asa natura incat a trebuit sa
parcurgem in primul rand un raliu smart, respectiv sa pilotam la un nivel bun atunci cand conditiile ni s-au potrivit, iar in rest sa invatam. Cu toate ca nu am avut ritmul si feelingul pe care ni l-am dorit, sunt fericit ca rezultatul este unul foarte bun si am obtinut maximul atat pentru clasele unde suntem angrenati, cat si pentru echipa DTO-Tellur Rally Team. Doresc sa felicit inca o data concurentii care au ajuns la final, dar si spectatorii care au infruntat conditiile meteo aprige pentru a urmari cei mai buni piloti din Romania in actiune.?
Radu Necula: ?Pentru noi a fost Raliul Brasovului tipic – vreme foarte capricioasa, loterie la anvelope, aderenta imprevizibila si multe momente tensionate pe parcursul probelor. Pe ?Babarunca? am iesit usor in decor pe un ac de par si am pierdut 30 de secunde pana ne-au scos doi fotografi foarte ageri (carora le multumesc daca citesc aceste randuri!) iar la intoarcere am gresit alegerea gumelor si am pierdut sansele pentru o clasare mai sus de locul 2 in Cupa Suzuki si Clasa 9. Chiar si asa, rezultatul nostru este cel mai bun pe care l-am avut in acest raliu de cand particip si sunt multumit ca am tinut un ritm ridicat pe probe inca de la inceput.?
Bogdan Vrabie: ?A fost un raliu frumos dar nu am fost feriti de ghinioane. In prima zi, pe prima proba, am facut o pana lenta pe dreapta fata plecand cu cauciucuri de strada de iarna. Dupa ce am terminat prima proba, am schimbat pana, inlocuind rotile de iarna de pe fata cu 2 slickuri si cum am ramas cu iernile pe spate, nu prea am inteles nimic din comportamentul masinii. A doua zi am plecat pe prima proba cu anvelope de iarna si a fost alegerea corecta numai ca in ultimii 4-5 km am facut pana pe stanga fata si am mers pe pana pana la final, pierzand ceva timp pretios. Dupa regrupare nu stiam daca mai e gheata pe traseu si am preferat sa plecam tot pe cauciucuri de iarna, dar a fost o alegere gresita. In final, pentru noi, cu toate greselile pe care le-am facut, suntem multumiti de rezultat.?
Lucian Budai: ?Aproape ca in fiecare an, Raliul Brasovului este condimentat de starea vremii, care a facut ca probele speciale sa fie parcurse in conditii deosebite, alternand zonele cu o aderenta buna, la unele cu aderenta aproape zero. Ne bucuram ca am reusit sa terminam cu bine raliul, cu un rezultat bun si asteptam cu nerabdare urmatoarea etapa.?
Cristi Timisica: ?In primul rand, m-a surprins placut cum se comporta modelul Swift Sport pe probe, realizand faptul ca masina are potential. Pe ultima proba speciala, ?Poiana? in coborare, pot spune ca am nimerit setup-ul suspensiei, fiind o reala placere sa pilotez acest model. Per total, a fost o etapa din care am avut foarte multe de invatat, din care pot spune ca regret doar faptul ca nu am avut mai multi kilometri cu masina inainte de concurs. Astept cu nerabdare etapa de la Cluj?
Dariana Mateut-Bogdan: ?Un debut perfect pentru echipajul #412! Pentru mine, acest raliu este un VIS indeplinit! A fost un raliu de POVESTE! Pe probe, am intalnit de toate, de la asfalt ud, la zapada, gheata, gropi si din pacate, multe iesiri in decor si abandonuri. Ne bucuram enorm pentru faptul ca am ajuns cu bine la final si ne-am clasat primii pe podiumul debutantilor. Tin sa-i multumesc lui Brezoszki Andrei Zbigniew, un pilot care promite multe si alaturi de care am reusit sa am o dinamica foarte buna pe parcursul intregului raliu. Ii multumesc pentru increderea acordata si ma simt onorata sa-i fiu copilot. De asemenea, un mare multumesc minunatelor echipe de profesionisti care ne-au sustinut, atat financiar, cat si logistic si mecanic! Fara ajutorul sponsorului si a echipei de asistenta, nu am fi reusit sa ne clasam pe locul 1 la Debutanti, chiar de la prima participare. Va asteptam pe probe, sa ne sustineti si la Cluj!?
Vlad Miculici: ?Am inceput raliul acesta fara ca macar sa ne fi urcat vreodata in masina. Am vazut-o prima data la verificarile tehnice, iar shakedown-ul a fost 3 kilometri parcursi pe zapada in care n-am inteles nimic din ce face masina. Era clar ca ar fi trebuit sa ne asumam riscuri imense ca sa ne putem masura cu restul colegilor si am preferat sa nu facem acest lucru, campionatul e lung si aveam nevoie de punctele obtinute aici, indiferent de conditii. Acum pot sa spun ca ne simtim foarte bine cu masina si vom putea la urmatoarea etapa sa avem un ritm asa cum trebuie.”
Bogdan Talasman: ?Vreau sa incep prin a-i multumi din nou lui Radu Necula pentru oportunitatea pe care ne-a oferit-o, de a face parte macar si pentru o etapa din frumoasa familie a Cupei Suzuki. Am gasit aici niste oameni foarte devotati, cu masini foarte bine pregatite, competitivi si cu o doza foarte mare de fair-play. Noi am facut pana la un punct ce ne-am propus, anume sa ne obisnuim cu masina si cu noile anvelope si sa ne simtim cat mai bine posibil. Dupa o prima zi in care am mers ?ca meclul?, am inceput sa crestem ritmul de pe dubla Babarunca-Cheia, unde am si reusit sa urcam trei locuri in clasamentul cupei. Din pacate, aventura noastra s-a incheiat pe Rasnov in coborare din cauza unei greseli de pilotaj. Succes in continuare tuturor participantilor si sper sa ne revedem cat mai curand!?