- Raliul Brasovului isi pastreaza renumele de ?Raliul Monte Carlo de Romania?, datorita conditiilor meteo imprevizibile si dificile de la aceasta editie
- Omega Rally Team obtine locul 3 in clasamentul dedicat echipelor
- Adrian Teslovan si Cseh Imre se impun in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, Thomas Abraham si Norbert Abraham incheie pe 2 in cadrul clasei 11, Radu Necula si Adrian Temes obtin locul secund in cadrul clasei 9, iar Catalin Grigoriu si Bogdan Rotaru locul 10 in clasamentul general
Tess Rally 2018, desfasurat pe probele speciale de asfalt din judetul Brasov, a fost prima etapa a Campionatului National de Raliuri ?Dunlop?, la care Omega Rally Team a luat startul cu un numar de cinci echipaje in componenta. Catalin Grigoriu si Bogdan Rotaru au pornit in cursa brasoveana la bordul unui Ford Fiesta R5 de clasa 2, Adrian Teslovan si Cseh Vajk Imre s-au aliniat la start cu un Citroen DS3 R3T Max de clasa 5, in timp ce spectaculosul
Mitsubishi Lancer EVO 3 Kombi a fost pilotat de Thomas Abraham, secondat de Norbert Abraham, in cadrul clasei 11, iar participarea la clasa 9 si Cupa Suzuki a fost asigurata de echipajul format din Radu Necula si Adrian Temes. Tinerii Dan Zaharia si Dan Plugaru au luat startul sub culorile echipei in clasamentul juniorilor, participand cu o Dacia Sandero de clasa 9.
Construita pe baza prieteniei dintre membrii celor 5 echipaje, Omega Rally Team a pornit in Tess Rally Brasov cu un singur obiectiv: acela de a avea un ritm rapid pe probele speciale, de a obtine rezultate bune si de a aduce un plus de spectacol pentru fanii care urmareau concursul intr-o iarna tarzie. Rezultatele cumulate ale echipajelor au adus echipei un numar de 64 de puncte dupa parcurgerea celor 10 probe speciale ale raliului, care obtine astfel bronzul la cursa de debut a sezonului.
Cu conditii dificile inca de la testele oficiale ale raliului, Tess Rally s-a dovedit o cursa cu multe capcane, in care strategia de alegere a anvelopelor a avut un rol foarte important. Cu schimbari de vreme, cu o suprafata alunecoasa pe probele speciale, cu zone cu gheata pe cele mai lungi si complexe probe speciale ale raliului, dar si cu un program incarcat, evenimentul a fost unul in care echipajele Omega Rally Team au dat totul pe probele speciale.
La doar a doua cursa in Campionatul National de Raliuri ?Dunlop? pe noua masina de clasa 2, Catalin Grigoriu a profitat de ocazie pentru a acumula cat mai multa experienta, facand progrese de la o speciala la alta si obtinand timpi tot mai buni: ?Pentru mine, a fost o provocare din toate punctele de vedere. Totusi, mi-am dat seama ca nu am inteles bine masina, ca inca am obiceiuri de la pilotatul masinilor cu 2 roti motrice si ca am, din multe puncte de vedere, foarte multe lucruri de invatat. Una peste alta, am obtinut locul al zecelea in clasamentul FIA, iar acest lucru ma motiveaza sa aprofundez si mai adanc tainele acestei masini. Felicitari copilotului care s-a descurcat perfect in acest prim raliul al lui. Sa ne vedem sanatosi la Cluj.?. Pentru pilotul cu numarul #20 si copilotul sau, Bogdan Rotaru, cursa a adus locul 10 in clasamentul general si mult optimism pentru urmatoarele curse, cand doresc sa creasca ritmul si sa obtina, constant, clasari in topul 10 al generalului.
Pentru Adrian Teslovan si Vajk Imre Cseh, cursa brasoveana a fost una parcursa cu o strategie calculata, prin care echipajul a reusit sa isi indeplineasca obiectivele: sa isi adjudece victoria in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice si in cel al clasei 5. Cu o alegere usor neinspirata de anvelope in prima zi, echipajul s-a aflat constant in lupta pentru
victorie, care a fost transata in ziua secunda, profitand si de problemele adversarilor directi. In ciuda unei pene de cauciuc pe una din specialele lungi si a unor momente, Adrian Teslovan este multumit de rezultat: ?A fost o etapa extrem de grea. Nu am fost foarte inspirat in alegerea anvelopelor si nici in setarea masinii. Un ?t?te-?-queue? in treapta a 6-a pe Poiana si o pana pe Cheia. Pe scurt, aceasta poate fi descrierea evolutiei noaste de la Brasov.
Prima etapa a campionatului s-a dovedit a fi, din nou, un veritabil ?Monte Carlo? al Romaniei. Pot spune ca a fost cel mai greu raliu la care am participat vreodata pentru ca tot timpul aveam impresia ca suntem pe varianta gresita de anvelope si de setari. Oricum, o etapa din care am invatat foarte mult. Le multumim partenerilor nostri: UniCredit Leasing, Borsec, Cipi, Defi, Mobil1 prin Star Lubricants, Interflon, Set-Prod Com, Prodia, Pigna, RockFm, Vice, City Grill, GoPro, Comtrade Distribution si nu in ultimul rand, echipei tehnice Omega Motorsport.?
Thomas Abraham si Norbert Abraham au avut parte de o cursa cu suisuri si coborasuri la Raliul Brasovului, etapa incepand cu un incident pentru cei doi, dupa ce capota Mitsubishi-ului Lancer EVO 3 Kombi s-a deschis imediat dupa start, obligandu-i sa opreasca si sa piarda timp pretios. Porniti intr-o cursa de urmarire, cei doi reusesc 7 victorii de proba speciala pe cele 9 ramase de disputat si urca pana pe locul secund in clasamentul clasei 11, o performanta excelenta dupa toate problemele intalnite, realizata in conditiile in care Tomi a oferit constant spectacol pentru fanii de pe margine: ?O etapa superba dar foarte grea din cauza celor patru anotimpuri prin care am trecut in aceste trei zile, una peste alta ne-am facut treaba obtinand un loc 2 la clasa 11. Multumesc copilotului meu Norbert Abraham pentru colaborarea perfecta. Felicitari si multumiri fanilor care nu ne-au lasat singuri si ne-au sustinut de pe marginea probelor ,si pe toate retelele de socializare posibile. Felicitari Omega Rally Team , familia din care fac parte, pentru primul podium de inceput de sezon. Va astept la Cluj cu bratele deschise la cea de-a doua etapa al campionatului!?
Concurand in Cupa Suzuki si in clasa 9, Radu Necula si Adrian Temes au avut un ritm bun pe probele speciale pe intreg parcursul raliului, urcand direct pe podiumul ambelor clasamente dupa prima proba. Intr-o lupta continua cu contra-candidatii, Radu si Adrian au reusit sa isi mentina ritmul rapid pe probe, sa faca, cu exceptia unei probe, alegeri inspirate de anvelope pe probe si, la final, sa obtina locul secund in Cupa Suzuki si in clasamentul clasei 9. ?Pentru noi a fost Raliul Brasovului tipic – vreme foarte capricioasa, loterie la anvelope, aderenta imprevizibila si multe momente tensionate pe parcursul probelor. Pe ?Babarunca? am iesit usor in decor pe un ac de par si am pierdut 30 de secunde pana ne-au scos doi fotografi foarte ageri (carora le multumesc daca citesc aceste randuri!), iar la intoarcere am gresit alegerea gumelor si am pierdut sansele pentru o clasare mai sus de Locul 2 jn Cupa Suzuki si Clasa 9. Chiar si asa, rezultatul nostru este cel mai bun pe care l-am avut in acest raliu de cand particip si sunt multumit ca am tinut un ritm ridicat pe probe inca de la inceput? a spus Radu Necula la finalul Tess Rally 2018.
Pentru Dan Zaharia si Dan Plugaru, Tess Rally a inceput cu un ritm bun, cu rezultate bune pe probele speciale si cu o clasare buna in cadrul Cupei Dacia si in clasamentul juniorilor. Din pacate, o problema tehnica pe a saptea proba speciala i-a facut pe cei doi sa incheie cursa brasoveana mai repede, cu un abandon din cauza unei defectiuni la cutia de viteze: “La Tess Rally anul acesta a fost o vreme schimbatoare ceea ce a transformat alegerea anvelopelor potrivite intr-o loterie. A fost prima etapa de asfalt cu ?Baby? Sandero, unde ne-am simtit foarte bine, iar totul a mers aproape perfect. Am avut un feedback foarte bun al masinii, lucru ce se poate vedea pe timpii de pe probe. Ne-a parut rau sa il vedem pe Mihnea Muresan nevoit sa abandoneze la start, intrucat voiam sa ne provocam unul pe altul in a scoate cei mai buni timpi. Din pacate, nici noi nu am reusit sa terminam raliul. Am fost nevoiti sa abandonam din cauza cutiei de viteze. Abia astept sa desfacem cutia si sa identificam cu exactitate cauza defectiunii. Vreau sa felicit echipa tehnica condusa de Iulica Nita pentru profesionalismul si dedicarea de care dau mereu dovada, sa-i multumesc copilotului meu Dan Plugaru care a facut o treaba minunata si tot timpul ma ajuta sa mergem mai tare si echipei Omega Rally Team pentru sprijinul si incurajarile oferite! Totodata as dori sa multumim si familiilor noastre pentru sprijinul acordat si partenerilor nostri, Vipoil, Luca?s Dezmembrari si Afterhills, fara de care nu putem face performanta! In concluzie, dupa Tess Rally 2018 am realizat ca trebuie sa evoluam mai mult, insa totul se va intampla treptat. Multumesc, si ne vedem la urmatoarele etape!”