Dupa ce a luat startul pe o Skoda Octavia de clasa 11 preparata dintr-o dorinta personala, Razvan Nechifor porneste in 2018 pe o noua masina: un Mitsubishi Lancer EVO 5, pe care l-a achizitionat in pauza competitionala. Pilotul din Iasi va continua alaturi de Bogdan Iftemie in cadrul clasei 11, acolo unde spera la rezultate bune dupa acomodarea cu noua masina de curse. Am vrut sa aflam cateva impresii de la Razvan inaintea sezonului 2018, iar acesta ne-a raspuns la cele trei intrebari care sumarizeaza planurile sale pentru raliurile din acest an.
RallyMax: Salut Razvan! In pauza competitionala ai schimbat masina de concurs, mai precis Skoda Octavia cu un Mitsubishi Lancer EVO. Cum de te-ai hotarat sa faci aceaste modificari si care sunt diferentele majore intre cele doua modele?
Razvan Nechifor: Salutare tuturor! Da, cum am zis in ultimul articol, era clar ca trebuie sa fac o schimbare, deoarece Octavia, nu se poate nicidecum ridica la nivelul unui Mitsubishi sau al unui Subaru, sau mai bine zis, nici macar aproape. Dar a fost visul meu si ma bucur de fiecare data cand ma urc la volanul ei. De indata ce s-a terminat etapa de la Sibiu, am stiut ca e nevoie de o schimbare si atunci am inceput sa imi caut variante spre care sa migrez. La drum am pornit cu 2 optiuni, una suprarealista pentru mine si una mai normala. Desi in prima faza am fost foarte aproape de o masina R5, pana la urma am ajuns la a achiztiona un Mitsubishi Evo 5. Despre diferentele dintre cele 2 masini m-as rezuma doar la a spune ca, ?te poti obisnui foarte repede cu ceva mai bun?. Clar Evo 5, desi un model destul de vechi tehnologic, este mult peste ce am putut realiza eu pe platforma Octaviei. Astea fiind zise, astept Brasovul, pentru ca dupa prima etapa, voi putea spune mai multe despre diferentele dintre masini, si sper ca si timpii sa o poata sustine.
RallyMax: Sezonul 2017 a fost unul presarat cu multe probleme tehnice, ai schimbat si navigatorul. Per total, esti multumit de ce-ai realizat? In continuare, poveste-ne ce planuri ai, cum vei aborda sezonul 2018 si cum vezi lupta in cadrul clasei 11, o competitie tot mai animata de la an la an.
Razvan Nechifor: Sezonul 2017, a fost unul putin mai diferit decat ma asteptam eu. Daca as face un rezumat, am plecat de la 0 si am ajuns dupa multe peripetii, tot la 0. Nu vreau sa ma plang, dar de fiecare data aparea cate o problema care nu o mai intalnisem inainte. Fel de fel de tampenii. Si culmea, de regula, nimic major, dar indestul de delicat incat sa compromita cursa. Si sincer m-am cam saturat sa trag doar de mine, si masina sa fie in alt film. Am schimbat si navigatorul, dar incet, incet, incerc sa sudez un echipaj, si sa fac din Bogdan o prezenta cat mai constanta in dreapta, atat cat ii permite timpul si jobul, care e unul destul de stresant. Pentru 2018, imi doream, de fapt, un sezon complet. Dar multumita lui Mihai si Viorica (se stiu ei care?), cu noile modificari ale Codului Fiscal, m-am trezit deocamdata, in imposibilitatea de a-mi asigura un buget suficient pentru tot sezonul. Cat despre alti parteneri locali, as putea povesti, doar ca ar fi prea plictisitor. Dar batalia inca nu a inceput si o sa vad ce mai fac pe parcurs. Deocamdata, iau in calcul maxim 4 etape. Cat despre competitia din ce in ce mai acerba la clasa 11, asta nu poate sa fie decat motivanta. Mai multe masini, mai multa concurenta, mai mult spectacol, mai multi spectatori. Sau cel putin asa cred.
RallyMax: Ce parere ai despre toate noutatile anuntate pentru 2018, facand referire in special la revenirea Titi Aur, Raul Badiu, Razvan Trisnevschi, trecerea lui Vali Porcisteanu si Costel Casuneanu pe un modele R5 dar si aparitia spectaculoasa a lui Florin Tincescu cu un Abarth 124?
Razvan Nechifor: Sincer? Personal, ma bucur pentru Razvan, Vali, Raul si Florin. Lui Titi Aur si Costel Casuneanu le doresc cati mai multi kilometri de proba. La fel de sincer mi-as fi dorit o echipa la Iasi? . Sper ca toate noutatile de la Brasov, sa fie cat mai prezente pe intreg parcursul Campionatului, deoarece, garantat, ar creste simtitor si numarul celor care vin sa se uite. Privind la ce a fost in ultimii ani, cred ca anul 2018 va fi groaznic de spectaculos pentru public. Cand ai o armada de R5-uri la start, masini in numar consistent la clasa 3, 5,11, 9, clar bataliile vor fi duse pana spre finalul anului, ceea ce nu poate fi decat in interesul acestui sport. Eu sper sa fie bine pentru mine si pentru partenerii mei. Va salut pe toti si sper sa fiti cati mai multi la Brasov, sa reusim sa intarziem cat de mult posibil, epoca ?curentului electric?, care deja ne sufla in ceafa!