Dupa ce in 2017 a concurat pe o Dacia Logan, iar mai apoi pe modelul Sandero in cadrul Cupei Dacia, Vlad Miculici va lua startul in sezonul 2018 pe un Suzuki Swift de clasa 9. Inscris in cadrul cupei monomarca, pilotul clujean isi propune, in primul rand, sa definitiveze strangerea bugetului necesar pentru a lua startul in toate etapele din 2018, dar si sa se lupte pentru titlul clasei 9 si Cupa Suzuki, alaturi de un nou copilot, Alexandru Giusca.
RallyMax: Salut, Vlad! Povestim din nou, la inceputul unui nou sezon din Campionatul National de Raliuri. Inainte sa povestim despre 2018, spune-ne cum a fost 2017 pentru tine, atat aspectele pozitive, cat si cele negative?
Vlad Miculici: Ciao, bine v-am regasit. Ma bucur ca putem vorbi despre doua sezoane legate, ?cap la cap?. Imi doream de mult continuitatea asta 🙂 ! Daca ar fi sa rezum 2017 intr-un cuvant, acesta ar fi ?multumitor?, deci nu prea rau. Cum insa sunt destul de exigent cu mine la capitolul asta, se putea si mai bine decat a fost. Am facut de la inceput cateva greseli de strategie care m-au scos din lupta pentru un loc fruntas la Cupa Dacia, astfel incat finalul de sezon m-a gasit intr-o cu totul alta ipostaza decat era planificat.
Dupa parerea mea, daca ai o gandire pozitiva intotdeauna vei privi o greseala ca pe o invatatura, iar asta inseamna progres, inseamna ?mers inainte?. Cu siguranta ma vor ajuta in 2018 aceste greseli si voi aborda altfel acest sezon, inca de la inceput.
RallyMax: Ai anuntat deja ca vei concura in noul sezon pe o masina noua, un Suzuki Swift Sport. Dupa sezoane pe Citroen Saxo, Dacia Logan sau Sandero, de ce aceasta trecere la o alta masina?
Vlad Miculici: Dintre toate cele enumerate de tine, cel mai bine m-am simtit cu Saxo, este o masina cu un comportament care se pliaza foarte bine pe stilul meu de pilotaj. Suzuki Swift este destul de apropiata ca si comportament de Citroen-ul Saxo, iar plusul ei consta in faptul ca e mai ?tanara? cu vreo 15 ani 🙂 . Voi face o sesiune de teste saptamana viitoare in care o sa incerc sa o invat cat mai in amanunt, astfel incat prima etapa sa ne prinda pregatiti asa cum trebuie.
RallyMax: Zvonurile spun ca vei avea alaturi un nou copilot, diferit de cei din 2017. Despre cine este vorba si ce asteptari ai de la colaborarea voastra?
Vlad Miculici: Asta e inca o parte la care ?nu s-au aliniat astrele? nicicum in 2017. Am luat startul alaturi de Ervin Sipos, care apoi n-a mai putut veni din cauze personale; apoi cu Marcus Andreoiu, alaturi de care am facut doar etapa de la Iasi, pentru ca sezonul sa-l inchei alaturi de Alina Bianca Pop la Sibiu. Am invatat cate un pic de la fiecare si tin sa le multumesc tuturor pentru raliurile facute impreuna.
In 2018 il voi avea in dreapta mea pe Alexandru Giusca, un copilot cu experienta, un om cu care sunt cam pe aceeasi ?lungime de unda? ca si gandire. Cred ca ne vom adapta rapid unul cu celalalt si vom putea ataca sezonul asa cum se cuvine inca de la inceput.
RallyMax: Cum vezi lupta din cadrul Cupei Suzuki, unde se anunta nume importante in 2018? Ce obiective ai in acest an si cum s-ar desfasura sezonul ideal pentru tine?
Vlad Miculici: Un prim obiectiv ar fi acela de a lua startul la toate etapele din 2018; de obicei, daca-mi pun in cap sa realizez ceva, pana la urma imi iese si de-asta sunt convins ca voi reusi sa-mi asigur participarea la toate etapele din acest an 🙂 .
Inca nu am vazut date oficiale legate de numarul si numele celor care vor participa la Cupa Suzuki, insa din informatiile pe care le am vor fi cam 10 masini inscrise la prima etapa. Se anunta nume destul de ?grele? la start in cadrul cupei (atat nume noi, cat si cativa din cei care au luat startul aici in 2017 ), deci nu ne va fi usor deloc.
Obiectivul nostru este fixat destul de sus, sa castigam atat Cupa Suzuki, cat si clasa 9. Nu va fi rau nici un loc in primii 3, insa vom merge sa castigam. Din punctul asta de vedere, va fi cel mai greu sezon la care am luat startul pana acum, insa asta nu face decat sa ma monteze si mai mult.
RallyMax: Ce crezi ca lipseste, in prezent Campionatului National de Raliuri pentru a fi mai vizibil pentru persoanele pasionate de masini si motorsport?
Vlad Miculici: Dupa mine, mediatizarea face totul. Automobilismul este un sport scump, un sport care depinde de banii partenerilor / sponsorilor, iar pe acestia nu-i aduci langa tine decat printr-o mediatizare facuta profesionist, facuta la nivel de an 2018. Sunt multe de discutat la aspectul asta, insa totul pleaca de la management. Unul dintre principiile de baza pe care le-am invatat in scoala este acela ca ?a fi un bun manager nu inseamna sa le stii pe toate, ci sa stii sa-ti gasesti oamenii potriviti, pe care apoi sa-i indrumi?.
Unii vor spune ca e usor sa critici cand nu esti acolo, la conducere, insa incepand de la sportivi si terminand cu federatia, fiecare trebuie sa-si faca treaba pe partea lui. Eu sunt ?managerul? echipajului meu, ma ocup de mediatizarea echipajului meu, de atragerea partenerilor pentru echipajul meu, etc. La fel, exista echipe mari in campionat, care la randul lor au ierarhii si oameni pentru fiecare ?department?. Federatia la randul ei ar trebui sa aibe oameni profesionisti care se ocupe de mediatizarea sportului in ansamblu, un lucru care apoi sa ne ajute si pe noi sportivii sa fim mai vizibili, sa atragem parteneri, sa construim bugete serioase?.etc.
RallyMax: Stim ca incerci in ultima perioada sa aduci parteneri puternici langa tine. Cum decurg aceste eforturi si cum se desfasoara parteneriatele pe care le ai stabilite in prezent?
Vlad Miculici: Da, ne legam cu raspunsul intr-un fel de ceea ce spuneam mai sus. Cu cat urci mai sus ca obiective si material de concurs, cu atat ai nevoie de bugete tot mai serioase, insa si imaginea pe care o faci partenerilor tai este pe masura. Am muncit serios in aceasta pauza competitionala. Am reusit sa prelungim parteneriatul cu ?Materom? si sunt foarte mandru de acest lucru, ne asteapta un an interesant impreuna. Deasemenea, ii avem in continuare langa noi pe mai vechii nostri prieteni de la RallyMax, ceea ce ne bucura si ne onoreaza in acelasi timp.
Discutiile continua si cu alti parteneri, unii dintre ei au fost langa noi si in trecut, altii vor fi pentru prima data. Sper ca finalizarea acestor discutii sa ne aduca linistea unui buget care sa ne permita sa ne luptam pentru obiectivele pe care ni le-am propus.
RallyMax: Vlad, iti multumim pentru raspunsuri! In final, ai cuvantul! Ce mesaj ai adresa fanilor motorsportului din Romania?
Vlad Miculici: Va multumesc si eu pentru interviu. Sunt sigur ca lumea va veni in numar foarte mare la Brasov la prima etapa, cu siguranta vor avea ce sa vada. Se anunta un campionat deosebit anul asta, cu multe masini spectaculoase la start, parca mai multe decat oricand.
Pe fani ii rog sa asculte indicatiile organizatorilor si a oamenilor de ordine de pe marginea probelor, acestia sunt pusi acolo pentru siguranta tuturor. Raliurile sunt un sport extraordinar, insa extrem de periculos, astfel incat organizatorii intotdeauna incearca sa creeze un cadru cat mai sigur in care spectatorii sa poate vedea probele. Deasemenea, le recomand sa se informeze din timp asupra orelor de inchidere si deschidere a circulatiei, dar si a locurilor din care pot viziona raliul, astfel incat sa se poata bucura pe deplin de cursa.
Din punctul nostru de vedere ii asigur ca vor avea parte de spectacol, atat cat ne permite masinuta noastra. Asta e stilul meu de pilotaj si nu-l voi schimba pentru nimic 🙂 ! Sa ne vedem cu bine la Brasov!