Dupa ce in 2017 a luat startul in Campionatul National de Viteza in Coasta, Enis Arif, o prezenta noua in motorsportul din Romania, s-a aflat la startul Tess Rally 2018. Alaturi de Andrei Mitrasca, pe o Honda Civic R3, pilotul a avut un parcurs constant pe probele dificile de la Brasov, reusind podiumul categoriei masinilor cu 2 Roti Motrice. Am povestit cu pilotul nou aparut pe scena raliurilor despre parcursul sau de la Raliul Brasovului, dar si despre planurile sale pentru 2018.
RallyMax: Salut, Enis! Ne bucuram sa povestim pentru prima data cu tine. Stim ca ai mai concurat in trecut in Campionatul National de Viteza in Coasta, dar nu cunoastem foarte multe detalii despre istoricul tau competitional. Ce ne poti spune despre pilotul si persoana Enis Arif?
Enis Arif: Salutare RallyMax, ma bucur ca ne intalnim. Pasiunea pentru motorsport si pilotaj a existat tot timpul in mine, desi nu am avut nici de la cine sa o mostenesc si nici sansa sa o dezvolt de la o varsta mai frageda. Mirosul de benzina este ?mirosul de madlene? al copilariei mele, cand mergeam pe ascuns sa vad karturile de la Palatul Pionierilor si daca aveam noroc ma si urcam intr-unul pentru cateva minute. Din 2007 am inceput sa merg cu masina la Hungaroring de 2-3 ori pe an doar pentru a exersa, am avut sansa sa si particip acolo la cateva concursuri organizate de cluburi locale si faptul ca am obtinut rezultate de podium a fost o incurajare pentru a continua. In 2010 am concurat la amatori la ACR, obtinand la Straja locul 1 atat la clasa cat si la general amatori. Dupa care au urmat multe planuri si vise, pana in 2017 cand am reusit sa particip la un sezon de CNVC.
RallyMax: La debutul sezonului 2018, ai luat startul in Raliul Brasovului, alaturi de Andrei Mitrasca, pe o Honda Civic R3. De ce ai ales raliurile si ce planuri ai pentru acest sezon in acest campionat?
Enis Arif: De raliu m-am indragostit iremediabil anul trecut, dupa ce am mers ca deschizator in Raliul Harghitei cu aceeasi Honda Civic R3. Tot acolo l-am cunoscut si pe Andrei, nebanuind ca in doar cateva luni vom fi la start ca o echipa. Planul pentru 2018 este sa merg la toate raliurile de asfalt; a fost Brasov, urmeaza Cluj, Harghita si Sibiu.
RallyMax: Cum ai descrie evolutia de la Tess Rally, o etapa dificila, cu schimbari de aderenta, unde ai reusit podiumul in categoria masinilor cu 2 Roti Motrice, dupa o serie de timpi buni pe probele speciale?
Enis Arif: La Tess Rally am pornit cu singurul obiectiv de a ne acomoda cu masina. Stiam ca este un raliu dificil, a fost primul raliu in regim de concurs atat pentru mine cat si pentru masina, a fost primul raliu cu Andrei copilot. Asa ca am decis de acasa sa nu mergem sub presiunea obtinerii unui rezultat si sa ne bucuram de experienta raliului si a kilometrilor cu masina. Surpriza a fost sa vedem la sfarsitul primei zile ca am obtinut timpi destul de buni si am pornit duminica pe Babarunca cu o doza foarte buna de incredere. Podiumul la 2 roti motrice, desi conjunctural, a fost o imensa mandrie doar si prin faptul ca am fost alaturi de piloti ca Adi Teslovan si Raul Badiu.
RallyMax: Cum a decurs colaborarea cu Andrei? Ai beneficiat de experienta lui din trecut? Ce consideri ca mai poate fi imbunatatit in colaborarea voastra?
Enis Arif: Experienta lui Andrei, atat de pilot cat si de copilot, a avut un rol decisiv in rezultatul nostru. Experienta lui a insemnat alegerea corecta a anvelopelor, a insemnat un ritm mai rapid in zone in care eu eram mai conservator, a insemnat un plus de incredere in modul de abordare a virajelor. In etapele urmatoare o sa ne mai perfectionam dictarea si speram sa avem rezultate din ce in ce mai bune.
RallyMax: Dupa ce in 2017 ai concurat pe un Suzuki Swift in CNVC, inceputul de sezon CNR te-a regasit pe un model R3. Cum a decurs acomodarea cu masina si cum doresti sa iti maresti ritmul si viteza pe probele speciale?
Enis Arif: Acomodarea cu masina a fost destul de naturala, avand experienta masinii de circuit/antrenamente care este aceeasi platforma de Civic Type-R ca R3-ul. Masina, desi o aparitie neobisnuita in scena raliurilor de la noi, are un potential fantastic si a obtinut rezultate de top in alte campionate de raliu. In CNVC voi merge cu aceeasi masina, si cunoscand deja probele voi ajunge sa cunosc mai bine si comportamentul masinii in asa fel incat sa putem merge la adevaratul ei potential.
RallyMax: Care e planul tau in motorsport pentru 2018, dar si pe termen lung?
Enis Arif: Planul pentru 2018 este sa particip la toate etapele din CNVC si sa ma concentrez pe rezultatele din CNVC. Etapele de raliu din acest an le privesc ca ?sesiuni de antrenament? atat pentru Coasta cat si pentru anul viitor cand am in plan participarea la intreg campionatul de raliu.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsuri! Iti dorim mult success in continuare si, in final ai cuvantul!
Enis Arif: Va multumesc si eu pentru primul meu interviu! Multumesc Academiei Titi Aur pentru suportul pe care mi l-au oferit de la inceput. Multumesc Asko Honda si in special lui Marius, care se ocupa ca masina sa fie in cea mai buna forma la start. Multumesc TPS_ENGAGE si Turbologic pentru suport. Multumesc Alex Lascu, multumesc Vlad Teodor pentru numeroasele sfaturi. Si nu in ultimul rand multumesc tuturor care ne aplauda si ne incurajeaza pe probele speciale, tuturor care prin orice mic gest promoveaza acest sport.