Desi, la prima vedere, numarul redus de probe speciale din programul raliului poate crea o impresie falsa, Turul Corsicii este un raliu aparte. Cu 12 speciale de parcurs, echipajele se vor lupta pe probe lungi, cu o lungime medie a probelor de aproape 28 de kilometri si cu doua probe de cate 55, respectiv 49 de kilometri, ultima urmand a fi parcursa de doua ori. Joi seara, in Bastia, are loc startul festiv al raliului, in timp ce podiumul Power Stage-ului va fi amenajat intr-o locatie inedita: o fosta inchisoare.
Turul Corsicii 2018 incepe in forta, vineri dimineata, cu o proba speciala in lungime de 49 de kilometri, care va obliga echipajele sa se concentreze 100% de pe primul kilometru cronometrat, pe drumurile inguste si serpuite din Corsica. Speciala cu numarul doi, in lungime de 13.5 kilometri, o urmeaza pe cea de deschidere, prima bucla fiind formata din doar aceste doua probe, care vor fi parcurse in mod identic in a doua bucla din prima zi. In cea mai lunga zi a raliului, sambata, echipajele vor parcurge aproape 137 de kilometri de proba in nordul insulei, acolo unde raliul revine dupa ultima prezenta, din 1995, cu doua bucle formate din probe in lungime de 35km, 15km, respectiv 17km. Cu doar doua speciale programate duminica, ziua decisiva va fi una dificila pentru echipaje, urmand a debuta cu regina raliului, o speciala in lungime de 55 kilometri, cea mai lunga a sezonului pana acum. PowerStage-ul Turului Corsicii incepe la ora 13:18 (ora Romaniei) si are loc pe o lungime de 16 kilometri.
M-Sport se va baza la acest raliu pe campionul mondial en-titre, Sebastien Ogier si pe Elfyn Evans, care va ?alerga? alaturi de Phil Mills la acest raliu, dupa durerile resimtite de Daniel Barritt dupa crash-ul din Mexic. La a doua cursa pentru Ford in 2018 dupa Monte-Carlo, Bryan Bouffier este al treilea pilot al echipei campioane din 2017, sperantele pentru puncte suplimentare din partea francezului fiind mari din partea echipei. Cu Paddon pe “banca” pentru aceasta etapa, Hyundai se bazeaza pe duo-ul de forta, format din Andreas Mikkelsen si Thierry Neuville, pilotii de top ai echipei, dar si pe constantul Dani Sordo, recunoscut pentru ritmul bun si experienta pe care le are pe asfalt.
Toyota isi pastreaza trio-ul cu care ataca etapele din 2018, cu un Tanak foarte increzator pe fortele sale, dupa testele unde s-a simtit excelent pe asfalt uscat la bordul Yaris-ului, in timp ce Latvala poate produce surpriza, dupa victoria de aici din 2015. Al treilea pilot al echipei, intr-o continua crestere de forma, Esapekka Lappi porneste in cursa din Corsica precaut, dorind sa acumuleze cat mai multa experienta. Pentru Citroen, prezenta lui Loeb este un plus, multiplul campion mondial fiind invingator aici de 4 ori consecutiv, intre 2005 si 2008, experienta acestuia recomandandu-l ca un pretendent sigur pentru podium. Pentru Meeke, ultimii ani in Corsica au fost foarte rapizi, pilotul englez fiind intotdeauna in lupta pentru victorie aici, pe care a pierdut-o de fiecare data din motive tehnice sau din cauza penelor de cauciuc, iar in acest an se anunta ca un posibil castigator.
La shakedown-ul desfasurat in aceasta dimineata, Kris Meeke a fost cel mai rapid, in ciuda conditiilor dificile, cu noroi pe drum, dupa ploile de miercuri seara. “A fost un test cu provocari, in conditii de umiditate mare. Ritmul meu a fost unul bun, si, chiar daca nu am urmarit sa am cel mai bun timp, m-am simtit excelent in masina. Ne asteptam la un raliu cu ecarturi mici deoarece se pare ca vom avea conditii mai bune, cu mai mult uscat, in timpul raliului” a spus Meeke dupa shakedown. Mikkelsen a fost al doilea, fiind primul pilot Hyundai intr-un top 4 in care constructorul a ocupat trei pozitii, cu Neuville si Sordo cu al treilea, respectiv al patrulea timp. Campionul en-titre, Sebastien Ogier, a obtinut al cincelea timp, in timp ce copilotul sau, Elfyn Evans, a ocupat a sasea pozitie, dupa ce a efectuat 6 treceri pe shakedown, pentru a se obisnui cu noul copilot, Phil Mills.
Pos | Pilot | Masina | Timp |
---|---|---|---|
1. | Kris Meeke | Citro?n C3 | 4min 00.8sec |
2. | Andreas Mikkelsen | Hyundai i20 | + 2.2sec |
3. | Thierry Neuville | Hyundai i20 | + 3.0sec |
4. | Dani Sordo | Hyundai i20 | + 3.5sec |
5. | S?bastien Ogier | Ford Fiesta | + 4.3sec |
6. | Elfyn Evans | Ford Fiesta | + 5.3sec |
7. | S?bastien Loeb | Citro?n C3 | + 5.6sec |
8. | Ott T?nak | Toyota Yaris | + 7.1sec |
9. | Jari-Matti Latvala | Toyota Yaris | + 7.7sec |
10. | Esapekka Lappi | Toyota Yaris | + 7.8sec |