Raliul Sibiului ne-a adus si mult asteptatele podiumuri de la finalul celei de-a 12-a editie a Cupei DACIA. Dupa 3 zile de concurs pe probele speciale de asfalt din judetul Sibiu, Mihnea Muresan a reusit sa isi adjudece al doilea titlu consecutiv in Cupa DACIA, dupa victoria-record de anul trecut. La debutanti, Bogdan Gheorghiu a abandonat prematur chiar pe a doua proba a raliului, insa a acumulat suficiente puncte pentru a-si asigura titlul in acest clasament.
Victoria echipajului Mihnea Muresan/Ervin Sipos la Sibiu nu a fost una lipsita de emotii: cei doi au dominat prima zi de la raliului Sibiului, insa au avut parte de un moment tensionat la inceputul celei de-a doua zile de concurs. In urma unei iesiri in decor pe PS6 Nou Roman 1 au avariat puntea spate, astfel ca au compromis si ritmul pe PS7, iar la finalul primei bucle au pierdut avansul din varful clasamentului Cupei DACIA, unde Mitre preluase conducerea cu un avans de 37 de secunde. Dupa reparatia in service, juniorul Muresan a castigat toate celelalte probe ale zilei, insa ritmul mai rapid cu sub 1 secunda/km fata de Mitre nu i-a adus un avans suficient de mare pentru a prelua din nou pozitia de lider in clasamentul provizoriu al etapei. Mihnea si Ervin au inceput ziua a doua avand de recuperat 20 de secunde pe cele 2 trecerei pe PS Paltinis, urcare si coborare – un plan ambitios. Totusi, tensiunea si-a spus cuvantul iar Mitre a avut parte de o rasucire violenta pe urcare, unde a pierdut secunde valoroase. Astfel, Muresan a preluat sefia plutonului de Dacii, pe care a gestionat-o cu succes pana la finalul raliului. Aceasta victorie i-a adus si cel de-al doilea titlu in Cupa DACIA, iar Mihnea Muresan intra astfel in grupul select al pilotilor care si-au reconfirmat dominatia Cupei prin cate doua titluri fiecare, alaturi de Bogdan Barbu (2012, 2014) si Raul Badiu (2013, 2016).
Andrei Mitre si Horatiu Baltador au incheiat atat raliul, cat si sezonul pe locul II in clasamentul general Cupa DACIA, dupa un an in care au demonstrat o mentalitate matura si un ritm competitiv, care a crescut constant de la o etapa la alta. Podiumul general de la raliul Sibiului a fost completat de Daniel Rusciuga/Cristian Varban. Din pacate, echipajul Dragos Popa/Sorin Colceriu sunt urmariti de ghinionul de la Iasi si au fost nevoiti sa abandoneze la finalul primei zile de la Sibiu, ca urmare a unor probleme tehnice. Totusi, punctele valoroase acumulate de cei doi de-a lungul sezonului le-a consolidat locul III general la finalul acestui sezon, o adevarata reusita pentru modelul Logan.
Una dintre surprizele frumoase de la raliul Sibiului a fost evolutia puternica a echipajului feminin Cristiana Oprea/Diana Hategan, care au surprins cu timpi de top pe cateva dintre probe. Ocupand locul 6 la finalul acestei etape, fetele au acumulat suficiente puncte pentru a termina sezonul pe 5 general Cupa DACIA – cea mai buna clasare a unei femei-pilot din 2007, cand Alina Bunica a ocupat acelasi loc. Evolutia lor constanta din acest sezon anunta o lupta interesanta pentru 2019, cand vor fi unul dintre echipajele favorite pentru varful clasamentului Cupei DACIA.
La debutanti, echipajul Dan Mandrut/Paul Pirvan au surprins prin evolutia lor hotarata la bordul modelului Logan, reusind sa termine prima si a doua zi in fruntea colegilor incepatori, la mica diferenta in fata lui Albut. Aceasta performanta este cu atat mai impresionanta cu cat este primul raliu pentru Mandrut in postura de pilot si al doilea din cariera, dupa etapa de la Iasi unde Pirvan a stat in scaunul pilotului. Totusi, echipajul Dan Albut/Cristian Bala au recuperat pe cele doua treceri pe Paltinis si au terminat raliul in fruntea clasamentului debutantilor la aceasta etapa, fiind urmati pe podium de Dan Mandrut/Paul Pirvan (si ei unul dintre echipajele anuntate deja pentru 2019) si Ramona Rusu/Sorin Crisan.
S-a stabilit astfel si clasamentul final al debutantilor, unde Bogdan Gheorghiu/Robert Radu termina sezonul pe locul I, fiind urmati de Eugen Caragui/Robert Fus pe locul II si de Dan Albut/Cristian Bala pe locul III. Cele doua echipaje din urma sunt la egalitate cu 142 de puncte, insa departajarea se face comparand numarul de victorii – in acest caz Caragui are 2 locuri I, in timp ce Albut are o singura victorie la debutanti.
Acestea fiind spuse, Cupa DACIA le multumeste tuturor celor 19 echipaje care au alergat romaneste in 2018, dar si sponsorilor si fanilor fara de care editia cu numarul 12 nu ar fi fost posibila. Mai mult de jumatate dintre aceste echipaje au fost debutanti, confirmand inca o data statutul de rampa de lansare pentru tineri in motorsportul romanesc. Pana la startul sezonului 2019 toate noutatile vor fi anuntate pe site-ul www.cupadacia.ro si pe pagina facebook Cupa Dacia.
In 2018 Cupa DACIA a fost sustinuta de RCI Leasing, Viarom si Mival Class reparator Renault. Partenerii tehnici care mentin buna desfasurare a competitiei monomarca sunt Oreca ? principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot ? producator de accesorii auto, Hankook ? anvelope de competitii. Partener media este Radio Romania Actualitati, care a relatat evolutia echipajelor de-a lungul sezonului.
Clasamentul general final Cupa DACIA 2018:
- Muresan/M. Andreoiu 186p (Sandero) (Locul I Raliul Sibiului)
- Mitre/H. Baltador 167p (Sandero) (Locul II Raliul Sibiului)
- Popa/S. Colceriu 137p (Logan)
- Gheorghiu/R. Radu 106p (Logan)
- Oprea/D. Hategan 94p (Sandero)
- Caragui/R. Fus 91p (Sandero)
- Albut/C. Bala 53p (Logan) (Locul I debutanti Raliul Sibiului)
- Rusu/S. Crisan 51p (Sandero) (Locul III debutanti Raliul Sibiului)
- Costea/R. Maior 57p (Logan)
- Procopiu/ M. Stanciu 43.9p (Sandero)
- Melczer/E. Sipos 46p (Sandero)
- Luca/A. Luca 28.5p (Sandero)
- Paun/M. Lazarescu 27p (Logan)
***
- Zaharia/D. Plugaru 30p (Sandero)
- Rusciuga/C. Varban 29p (Logan) (Locul III Raliul Sibiului)
- Mandrut/P. Pirvan 22p(Logan) (Locul II debutanti Raliul Sibiului)
- Pirvan/D. Mandrut 4.8p (Logan)
- Popescu/A. Tamasescu 4.7p (Logan)
- Dumitrescu/M. Vieriu 4.6p (Sandero)
*Sunt necesare minim 3 etape pentru a figura in clasamentul final
Foto de RallyZoom.ro