Update: Dupa abandonul de astazi dimineata, echipajul Raul Badiu/Gabriel Lazar va reveni maine sub regula super rally, continuand astfel etapa din Suedia dupa ce masina a fost refacuta de catre echipa tehnica.
Dupa o prima bucla in care Tanak a dominat si Suninen a produs surpriza, a doua parte a zilei de vineri a fost una complet diferita in Raliul Suediei. Cu suprafata semnificativ diferita fata de prima trecere, probele de dupa-masa au fost dominate de macadam, sleauri si necunoscute pentru piloti. Cu mult mai multe incidente, ziua a continuat spectaculos pentru fanii care au urmarit raliul de pe marginea traseului de concurs sau de-acasa, din fata transmisiilor live.
Pe PS5 Elfyn Evans produce surpriza, obtinand cel mai bun timp al specialei, urmat de Jari – Matti Latvala si Teemu Suninen. Cu un Ogier foarte precaut din cauza aderentei scazute pe care anvelopele cu cuie o au in zonele cu macadam, dar si cu doua rasuciri ale lui Neuville, clasamentul s-a schimbat drastic dupa prima proba de dupa-masa: Latvala trece in frunte, urmat de Suninen, in timp ce Tanak pierde doua locuri si se afla pe a treia pozitie a podiumului provizoriu. Dupa cele doua rasuciri de pe a cincea proba, Neuville urma sa sufere enorm pe cele trei probe ramase, dauna asupra aerodinamicii Hyundai-ului obligandu-l sa fie mai lent.
A doua bucla de dupa-masa aduce mari surprize: primul pe drum, Ogier greseste lovind un banc de zapada si iese in decor, unde ramane blocat in zapada. Suninen se impune pe inca o speciala si trece in fruntea clasamentului general, in fata lui Latvala si a liderului de dimineata, Tanak.
Penultima speciala aduce o noua victorie de proba pentru Elfyn Evans, care urca pana pe locul cinci in clasamentul general provizoriu. Cu acelasi timp, Jari-Matti Latvala si Sebastien Loeb sunt cu 4.4 secunde mai lenti decat pilotul galez, in timp ce Teemu Suninen, cu al treilea timp al specialei, isi pastreaza pozitia de lider cu doar 5 secunde in fata co-nationalului Latvala inaintea ultimei probe a zilei.
Ultima proba a raliului produce o serie de surprize, cea mai mare fiind momentul in care Jari-Matti Latvala a atacat prea tare un viraj, urmand a ramane blocat in zapada minute bune. Nici liderul raliului, Teemu Suninen, nu a fost lipsit de probleme, acesta fiind incomodat de desprinderea farurilor suplimentare. Victoria acestei probe i-a revenit lui Esapekka Lappi, urmat in clasament de Ott Tanak si Andreas Mikkelsen, cei care ocupa locurile 2-3 si in clasamentul general.