Dupa multiple sezoane in care a participat in competitii de karting, slalom paralel, rallycross, VTM sau Rally Sprint, David Tarta a facut trecerea in 2018 catre raliuri. Alaturi de Georgiana Gologan, juniorul din Baia Mare a concurat anul trecut in Rally2 pe un Suzuki Swift in cadrul clasei A3, acolo unde a obtinut o victorie la Transilvania Rally si locul secund la Raliul Moldovei – Bacau. Fiind unul dintre ci mai tineri piloti din raliurile din Romania, David va face trecerea in 2019 catre “prima liga”, Campionatul National de Raliuri, acolo unde va concura pe o noua masina de concurs.
RallyMax: Salut, David! Pentru inceput, spune-ne cum ti s-a parut experienta Rally2 in 2018? Cat de mult te-au ajutat participarile de anul trecut sa progresezi si sa acumulezi experienta?
David Tarta: A fost un an necesar pentru ca ceea ce am facut pana acuma in cadrul automobilismului este total diferit de Rally. Incepand de la Karting, Slalom Paralel, Rallycross, Viteza pe Traseu Montan si Rally Sprint, toate acestea m-au ajutat sa ma dezvolt in domeniul competitiilor automobilistice. Dupa cum stiti si regulamentul FRAS impune participarea debutantilor in Rally 2 sau intr-o cupa monomarca pentru acomodare. Anul 2018 a fost un an cu multe experiente pozitive si negative, dar din fiecare am invatat cate ceva.
RallyMax: Zvonurile din ultima perioada spun ca vei face o schimbare importanta in 2019. Despre ce e vorba?
David Tarta: Intr-adevar, anul 2019 va reprezenta o mare schimbare pentru mine. Aceasta schimbare consta in participarea in Rally 1, Cupa Suzuki. Avem mari asteptari, ca echipa, pentru acest an; sunt nerabdator sa parcurg toti kilometrii etapelor de raliu, mai ales ca pe cateva dintre ele nu am pilotat deloc. De la masina si pana la programul diferit in care vom concura sezonul acesta, sunt multe elemente noi pentru mine si sunt sigur ca nu o sa fie usor, dar totodata ma astept sa imi placa din ce in ce mai mult drumul pe care l-am ales deja cu multi ani in urma.
RallyMax: De ce te-ai indreptat catre acest model si de ce nu altul de masina de clasa 9? Ce asteptari ai de la masina?
David Tarta: Provocarea este mai mare in acest caz, fiind toate masinile de aceeasi echipare. Masina cu care voi participa in Cupa Suzuki este mult mai performanta, fiind si un model mult mai nou decat cea cu care am concurat pana acum. Am mari asteptari si sunt nerabdator sa particip cu ea, sa ma acomodez si sa depasesc numarul de kilometri pe care i-am parcurs cu masina de sezonul trecut, care m-a invatat si ea destul de multe in acesti ani.
RallyMax: In aceasta situatie, ce ne poti spune despre sezonul 2019? Vei participa integral in Campionatul National de Raliuri in Cupa Suzuki? Vei continua alaturi de Georgiana sau vei fi insotit de un alt copilot?
David Tarta: Concursurile din sezonul 2019 sunt deja programate si intentionez sa particip la toate etapele de CNRD in Cupa Suzuki. In ce priveste copilotul, in 2018 am concurat alaturi de Georgiana inca de la debutul meu, unde am ajuns sa ne cunoastem foarte bine si sa facem o echipa asa cum mi-am imaginat mereu ca trebuie sa fie. Si anul acesta voi participa alaturi de ea si am incredere ca vom avea un sezon bun.
RallyMax: Cum vezi competitia din Cupa Suzuki si ce iti propui in 2019 in cadrul cupei monomarca si in clasamentul juniorilor?
David Tarta: Competitia din Cupa Suzuki este ceva nou pentru mine si sunt constient ca necesita multa munca, devotament si in primul rand, ajutorul si favoarea lui Dumnezeu. Imi doresc ca anul acesta sa ma acomodez cu masina, sa parcurg cat mai multi kilometri si sa acumulez experienta, toate acestea inspre a avea o evolutie constanta.
RallyMax: Esti unul dintre tinerii talentati cu potential care face pasi importanti in raliurile din Romania. Ce fel de sprijin ti-ai dori de la Federatie sau ce fel de sprijin crezi ca are nevoie un tanar pentru a progresa?
David Tarta: Progresul vine din multa munca, de aceea consider ca un tanar ar avea nevoie de un loc unde s-ar putea antrena pentru raliu. Stiu cat de greu este sa simulezi toate conditiile de desfasurare si in acest caz cred ca cel mai complex antrenament il faci participand la cat mai multe etape. Pentru a participa la cat mai multe etape, tinerii ca mine au nevoie de sustinere constanta si din ce in ce mai consistenta. Aici cred ca ca ne poate sprijini Federatia, mai exact prin promovarea noastra si a evenimentelor, astfel incat cei care ne pot sprijini sa fie mai interesati si mai multi.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri! In final, ai cuvantul!
David Tarta: Va multumesc foarte mult pentru interesul primit si, nu in ultimul rand, doresc sa ii multumesc lui Danny Ungur pentru tot sprijinul si indrumarea acordate, de asemenea si celor care ne-au fost alaturi anul trecut si bineinteles familiei. Abia astept sa revin cu noutatile pe care le pregatim in acest sezon si trebuie sa recunosc ca abia astept sa iau din nou startul pe probe.