Cu o luna si jumatate de pauza de la etapa de debut a sezonului 2019, Campionatul Mondial de Raliuri pentru juniori lasa in urma iarna si zapada din Suedia si se indreapta catre asfaltul de pe una din cele mai mari insule din Marea Mediterana. Corsica va fi in acest weekend gazda unuia dintre cele mai cunoscute raliuri, celebru pentru numeroasele viraje care serpuiesc din zona de coasta pana in inaltimile muntilor, pe drumuri pitoresti si inguste care vor testa limitele echipajelor si masinilor de concurs. Cunoscut ca raliul celor 10.000 de viraje, Turul Corsicii programeaza aproximativ 347 de kilometri cronometrati in care strategia, concentrarea, rezistenta fizica si psihica a echipajului, gestionarea situatiilor limita, pregatirea materialului tehnic si lipsa greselilor vor face diferenta.
Dupa prezenta la debutul Junior WRC in Raliul Suediei, Raul Badiu si Gabriel Lazar continua campania din Campionatul Mondial cu a doua etapa din calendarul dedicat juniorilor. Cu cinci raliuri programate in 2019, JWRC va avea parte de o lupta stransa si spectaculoasa pe asfaltul de pe insula Corsica. La bordul unui Ford Fiesta R2T de ultima generatie, echipajul roman va concura cu numarul de concurs 83, urmand a se duela pe probele speciale cu inca 12 concurenti la fel de ambitiosi si dornici de victorie.
?Raliul Suediei ne-a invatat un lucru important: anduranta si constanta sunt uneori mai importante decat viteza pura. La etapa de debut JWRC am avut un ritm foarte bun, dar multiple incidente de cursa ne-au impiedicat sa avem un rezultat bun. Plecam cu acest gand catre Corsica, unde vom pune in aplicare ce am invatat in Suedia si vom incerca sa ne adaptam cat mai repede la acest tip de drumuri?
a spus Raul inaintea plecarii catre insula franceza.
Linea Tour de Corse, a doua etapa Junior WRC din 2019, debuteaza joi cu o sesiune de 5 kilometri de teste, acolo unde raliul isi va arata caracteristicile speciale inca de pe primii metri. Cu trei zile de concurs pline, primele probe speciale sunt programate vineri, dis de dimineata, cand echipajul va incepe in forta, cu sase sectiuni contra-cronometru, toate cu lungimi intre 17 si 25 de kilometri. O particularitate interesanta a primei zile de concurs o reprezinta lipsa service-ului, singurul moment in care echipajul va putea aduce reparatii Ford-ului Fiesta R2T fiind la finalul celor peste 120 de kilometri de vineri.
Sambata, Raul si Gabriel vor avea parte de o intreaga desfasurare de forte din partea raliului: Turul Corsicii programeaza sase probe speciale, printe care si doua parcurgeri ale probei regina, ?Castagniccia?, in lungime de 47 de kilometri, unde echipajul si masina de concurs vor fi testate la limita. Cu mai mult de 170 de kilometri contra-cronometru, concentrarea, rezistenta fizica si cea psihica vor fi foarte importante in aceasta zi lunga, desfasurata in apropierea celui de-al doilea oras al insulei, Bastia. Ultima zi de concurs va duce echipajul pe doua probe: tehnica ?Eaux de Zilia?, in lungime de aproape 32 de kilometri, ca mai apoi raliul celor 10.000 de viraje sa se incheie cu PowerStage-ul ?Calvi? si cu sosirea din orasul cu acelasi nume, in nord-vestul insulei.
Prezenti deja pe insula, Badiu si Lazar au inceput recunoasterile pentru raliul desfasurat pe asfalt:
?Am ajuns in Corsica, unde am facut deja recunoasterile pe unele probe speciale. Din start pot spune ca va fi un raliu interesant, dar care imi va placea mult. Drumurile sunt mult mai inguste si mai inselatoare decat se vede in imagini, mult diferite fata de cele din Romania. Primul gand este sa avem o abordare precauta la prima trecere pe probele speciale, ca mai apoi sa crestem viteza?
a declarat Raul dupa recunoasterea probelor speciale.
Cu o configuratie tehnica, cu probe speciale virajate, presarate cu un numar mare de particularitati unice in raliurile de pe mapamond, Turul Corsicii va fi o provocare noua pentru Raul Badiu si Gabriel Lazar. Echipajul din Romania pleaca in cursa franceza cu experienta mai multor starturi pe asfalt in Romania, dar va trebui sa se adapteze la specificul drumurilor inguste din zona.
?Tinand cont ca nu am efectuat teste inaintea raliului, o sa abordam o strategie inteligenta: vom fi precauti la inceput, pentru a intelege cum trebuie abordate aceste probe speciale care au o serie de particularitati unice. Dupa ce vom verifica dictarea si ne vom acomoda cu masina, vom putea ridica ritmul. Astel, minimizam sansa unei erori, pentru ca nu este nici cel mai mic loc de greseala pe aceste drumuri. Va fi o provocare mare, dar imi place mult!?
a incheiat Raul Badiu.
Campania Junior World Rally Championship 2019 a echipajului Raul Badiu & Gabriel Lazar este posibila multumita partenerilor Ion Mos, Omniasig si Smart ID Dynamics si cu sprijinul tehnic al Lufthansa City Center si Sports HUB.