Monte-Carlo, Suedia si Mexic. Victorie pentru Ogier, Tanak, iar apoi din nou Ogier. Dupa trei etape diferite, cu particularitati unice, Campionatul Mondial de Raliuri se muta din nou in Europa, in Corsica. Supranumit “raliul celor 10.000 de viraje” datorita drumurilor care serpuiesc pe insula franceza, Tour de Corse este o etapa unica in calendar, cu probe speciale inguste care se desfasoara din zona de coasta pana in interiorul muntilor, cu multiple schimbari de suprafata si probabil cu cele mai lungi probe speciale din campionat.
Cu un program schimbat fata de anii trecuti, startul fiind programat in sud-est in Porto-Vecchio, in timp ce sosirea va avea loc in orasul Calvi, pozitionat in nord-vestul insulei, Turul Corsicii va purta cele aproape 100 de echipaje pe aproape 350 de kilometri cronometrati, principalele provocari fiind date de drumurile inguste, care deseori sunt pe marginea marii, cu diferente de nivel mari, dar si de drumurile dure si cu asfalt abraziv care vor solicita anvelopele de concurs. Orice greseala va fi penalizata rapid, nefiind loc de erori, strategia si anduranta fiind importante in conditiile in care vremea in timpul recunoasterilor a fost capricioasa, cu furtuni si vant puternic in zona de service, dar si cu zapada pe probele speciale din munti.
Cu un Andreas Mikkelsen “pus pe tusa” de catre team managerul Hyundai, echipa care concureaza pe modelul i20 se va baza in Turul Corsicii pe Thierry Neuville, Dani Sordo si Sebastien Loeb, toti trei experti ai asfaltului, ultimul avand aici patru victorii in perioada 2005-2008. Cu doua victorii in 2011 (etapa IRC) si in 2017, Thierry Neuville are una din primele sanse la victorie si cu siguranta va lupta pentru ea de pe primul kilometru, fiind intr-o cursa ambitioasa pentru primul succes din 2019. Cu un duel care va tine fanii cu sufletul la gura, cei doi Sebastien se vor duela pentru primul loc in clasament, fiind probabil cei mai experimentati piloti care vor lua startul in acest an in Corsica. Ogier are in palmares doua reusite pe asfaltul francez si se prezinta la start intr-o forma extraordinara, cu doua victorii in acest sezon si un moral excelent.
In paralel, Toyota Gazoo Racing se aliniaza la start cu o strategie interesanta: echipa condusa de Tommi Makinen isi propune sa forteze in prima zi de concurs, atunci cand sunt programate sase probe speciale fara un service intermediar. Planul finlandezului este ca cei trei piloti pe care-i coordoneaza sa aiba incrdere in capacitatea modelului Yaris si sa se instaleze pe locurile fruntase inca de vineri. Unul dintre favoritii la victorie, cu un podium in Corsica in 2018, Ott Tanak va porni alaturi de coechipierii sai, Jari – Matti Latvala si Kris Meeke, dupa ce au efectuat sesiuni de teste inaintea raliului, problemele de subvirare si de franare ale masinii de concurs fiind, aparent, rezolvate.
Dupa un rezultat excelent in Mexic, cand a ocupat podiumul la finalul raliului de macadam, Elfyn Evans tinteste o noua clasare in top-ul 3 in Corsica, avand incredere in fortele proprii si in Ford-ul Fiesta preparat de M-Sport. Cu doua zile de teste inaintea raliului, cei doi piloti ai echipei britanice au facut reglajele necesare care le dau siguranta ca se pot lupta pe asfaltul francez, in ciuda experientei limitate pe care Suninen o are pe drumurile serpuite de pe insula. Pilotand a doua masina Citroen Racing inscrisa la start, Esapekka Lappi a obtinut un loc sase in 2018 pe probele speciale din Turul Corsicii si porneste in a patra etapa din acest sezon cu scopul de a acumula cat mai multe puncte si experienta.
Cu doar doua masini la start, WRC2Pro va aduce din nou o lupta directa intre Kalle Rovanpera si Lukasz Pieniazek, cei doi piloti reprezentand echipele Skoda Motorsport si M-Sport Ford WRT intr-un clasament in care prezenta a fost limitata la toate cele trei etape desfasurate pana acum in 2019. Spre deosebire de numarul mic de inscrisi in clasamentuk Pro, categoria WRC2 va avea parte de o lupta stransa si spectaculoasa, cu 16 echipaje inscrise. Ole Christian Veiby, Kajetan Kajetanowicz si Eric Camilli (VW Polo GTI), Yoann Bonato (Citroen C3), Katamoto Katsuta (Ford Fiesta) si alte nume importante vor lua startul in Turul Corsicii, raliu care va reprezenta debutul echipajului Simone Tempestini & Sergiu Itu in campania WRC 2019.
Cu o noua masina de concurs, Tempestini si Itu pornesc in Corsica dupa o victorie in Rally dei Laghi, pilotul Napoca Rally Academy aflandu-se la start la trei editii anterioare ale competitiei, inclusiv una in care a incheiat pe locul patru in categoria secunda a WRC. In paralel, Raul Badiu si Gabriel Lazar isi continua programul din Junior WRC cu a doua competitie din 2019: echipajul isi propune o abordare strategica, progresiva, care sa demonstreze ca rezultatul nefericit de pe zapada din Suedia a fost doar un incident si ca viteza si performanta sunt trasaturi pe care cei doi le au.