Dupa o dimineata dramatica, cu multiple incidente care au schimbat conducerea raliului si cu evenimente care au tinut spectatorii cu sufletul la gura, Rally Mexico si-a desfasurat a doua parte din probele de sambata fara schimbari majore. Cu un Ogier care s-a mentinut lider de dimineata dupa neutralizarea probei de deschidere a zilei, profitand de pana si problemele lui Meeke, a doua bucla de sambata a debutat cu campionul en-titre la conducere, urmat de Elfyn Evans si de Ott Tanak.
Estonianul de la Toyota porneste intr-o cursa superba de recuperare pe cele sase speciale de dupa-masa, reusind sa se impuna pe doua din probele lungi, lupta pentru victorie fiind re-lansata inaintea celor trei speciale de duminica. Desi se afla la peste 20 de secunde in spatele lui Evans, Tanak reuseste sa scada ecartul fata de locul secund pana la 2,2 secunde, in timp ce liderul Sebastien Ogier se afla la doar 29,2 secunde in fata celui care s-a impus in Suedia. Cu un ritm constant si o victorie de proba in aceasta dupa-masa, campionul en-titre isi pastreaza prima sansa la victorie, urmand a pleca pe ultimii kilometri cronometrati de astazi cu o pozitie perfecta la start.
Superspecialele de la incheierea zilei de sambata nu au fost lipsite de incidente – Sebastien Ogier si Kris Meeke lovesc sicanele de pe traseu si pierd amanoi timp. Astfel, desi avea un avans considerabil, greseala lui Ogier ofera o sansa rivalilor sai pentru a pune presiune suplimentara – Evans si Tanak pot ataca si lupta pentru victorie. Cu o lovitura serioasa pe superspeciala la contactul cu sicana, problemele continua pentru Meeke, care pierde timp suplimentar din cauza faptului ca Toyota sa a ramas blocata in treapta a doua de viteza. Britanicul isi pastreaza in prezent locul cinci in clasamentul general, la peste patru minute si jumatate de lider.
In afara podiumului, Thierry Neuville a avut un ritm precaut, constient de limitarile pe care i le-a impus ordinea de start, dar si de faptul ca nu va putea sa fie suficient de rapid incat sa puna presiune pe primii trei clasati. Cu un loc patru la care nu se astepta dupa o prima zi dezastroasa, belgianul concureaza la “conservare”, luptandu-se cu setup-ul masinii si incercand sa pastreze contactul cu pilotii fruntasi.
Pe locul sase, Benito Guerra recupereaza timp in categoria secunda si trece la conducere, urmat de tanarul Marco Bulacia, care s-a aflat pe prima pozitie in WRC2 pana azi dimineata. Cu o strategie menita sa-l ajute sa recupereze cat mai mult timp, Jari – Matti Latvala se afla in prezent pe locul 8 in clasamentul general, la 52 de secunde de tanarul pilot de doar 18 ani din fata sa, in timp ce Ricadro Trivinio se afla la 0,1 secunde in fata lui Dani Sordo si va pierde, probabil, locul in favoarea spaniolului.
Ultima zi a Rally Mexico programeaza trei probe speciale pe care podiumul final se va decide: cu incepere de la ora 17:03 in Romania, cele doua probe de 24, respectiv 25 de kilometri din deschiderea PowerStage-ului vor fi foarte spectaculoase, aflate la prima parcurgere in acest an. Cu startul programat la 20:18 (ora Romaniei), Power Stage-ul va fi cu siguranta o proba de urmarit, cu sanse ca invingatorul sa fie cunoscut abia la finalul ultimilor kilometri cronometrati.
1. | Ogier S. – Ingrassia J. | 2:57:21.4 |
2. | Evans Elfyn – Martin Scott | +27.0 |
3. | T?nak Ott – J?rveoja M. | +29.2 |
4. | Neuville T. – Gilsoul N. | +1:15.7 |
5. | Meeke Kris – Marshall S. | +4:37.1 |
6. | Guerra jr. B. – Zapata Ortega J. | +12:06.0 |
7. | Bulacia Wilkinson M. – Cretu F. | +15:39.6 |
8. | Latvala J. – Anttila M. | +16:32.4 |
9. | Trivi?o R. – Mart? M. | +21:59.6 |
10. | Sordo Dani – Del Barrio C. | +21:59.7 |