O prezenta constanta in Campionatul National de Raliuri de-a lungul ultimelor sezoane, Alina Bianca Pop este una dintre reprezentantele sexului frumos cu cele mai bune rezultate in raliurile din Romania. Concurand de-a lungul anilor alaturi de multi piloti si pe o varietate mare de masini de concurs, Alina a luat startul in 2018 alaturi de Florin Tincescu pe un Fiat 124 Abarth, poreclit ?Bombita?. Progresand de la un raliul la altul, echipajul Napoca Rally Academy a facut spectacol pe probele speciale, profitand de tractiunea spate a modelului Abarth, despre care Alina ne-a povestit ca este o masina cu care iti face placere sa concurezi.
RallyMax: Salut, Alina! Daca ne amintim bine, este prima data cand povestim intr-un interviu. Atfel, pentru inceput, povesteste-ne putin despre cariera ta in motorsport: in ce imprejurari ai inceput si cum ai progresat de-a lungul anilor pana in prezent.
Alina Bianca Pop: Salut RallyMax si cititorilor vostri. Fiind mereu in apropierea celor de la NRA, am avut ocazia sa urc la teste in masina de curse, iar dupa RallyShow-ul din 2011 am luat decizia de a incepe cariera ca si co-pilot, iar pentru asta trebuie sa-i multumesc lui Sebastian Itu sub a carui indrumare am crescut de la an la an. Pana in prezent am luat startul la 35 de etape in Campionatul National si doua etape internationale, Ronde del Griffo in 2015 si Rally del Ciocco in 2019. Am evoluat atat in Cupa Dacia, Cupa Suzuki, Clasa 5, Clasa 11, clasa 3, categoria RGT alaturi de mai multi piloti printre care Florin Petrisor, Madalin Arhire, Raul Badiu, Norbert Maior, Lucian Preda, Manu Mihalache, iar in 2018 in dreapta lui Florin Tincescu.
RallyMax: Recent ai concurat in Italia, alaturi de Manrico Falleri, un pilot Italian, pe un Fiat 124 Abarth. De unde a venit ideea acestei colaborari si cum ti s-a parut sa concurezi intr-un raliu nou, cu un pilot strain necunoscut?
Alina Bianca Pop: Anul trecut, concurand pe Fiat Abarth 124 Rally al echipei Bernini Rally si avand o colaborare buna cu acestia, Michele Bernini mi-a propus sa iau startul la caeva etape internationale. Manrico Falleri este un pilot foarte apreciat in Italia, acest proiect one event pentru el a fost unul foarte important, de suflet, avand nevoie langa el de un co-pilot care deja cunoaste aceasta masina. Un raliu nou este o provocare pentru orice pilot sau co-pilot, insa adevarata provocare si ambitie pentru mine a fost aceea de a dicta in alta limba un raliu atat de tehnic.
RallyMax: Cum ti s-a parut ritmul in masina de concurs, comparand cu cel din Romania? Ai mai repeta experienta?
Alina Bianca Pop: In primul rand configuratia probelor din Italia e mult diferita fata de cele din Romania, care sunt de viteza. Probele de la Rally del Ciocco sunt o combinatie intre Belis si Lueta; 151 de kilometri, toti in aceeasi zi, probe solicitante atat din punct de vedere pilotaj cu acest tip de masina, dar si co-pilotaj. Pentru ca aceasta masina este mai pretabila probelor de viteza, ritmul a fost putin mai jos, dar am avut placerea de a face spectacol pentru multitudinea de fani. Cu siguranta as mai repeta aceasta experienta.
RallyMax: Discutand despre 2018, cum ai descrie sezonul tau alaturi de Florin Tincescu in ?Bombita?? Stim cu siguranta ca masina a atras privirile fanilor de pe margine, dar cat de interesanta a fost sezonul din masina de concurs?
Alina Bianca Pop: Daca la inceputul sezonului am pornit usor sceptici si foarte defensivi la Brasov, la fiecare etapa am crescut ritmul, ajungand sa intelegem tot mai bine masina, sa ne faca placere sa luam startul la fiecare etapa si chiar sa reusim un loc 3 la general la Raliul Harghitei. Pentru amandoi a fost cel mai bun sezon competitional concluzionat cu locul 1 la Juniori, 1 la 2RWD si locul 1 la echipe alaturi de Napoca Rally Academy.
RallyMax: Ce planuri ai pentru noul sezon? Ce informatii ne poti da pana in prezent despre pilot si masina de concurs?
Alina Bianca Pop: In 2019 mi-am propus sa mai iau startul la cateva etape internationale alaturi de echipa tehnica Bernini Rally, iar in CNRD voi fi tot in dreapta lui Florin Tincescu. Despre masina de concurs vom reveni ulterior cu un comunicat 🙂 , insa va pot spune cu certitudine ca vom fi la start la Raliul Argesului si vom face spectacol pe probe! 🙂
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri! In final, ce asteptari ai pe plan personal pentru sezonul 2019?
Alina Bianca Pop: Imi doresc ca pe langa job-ul de zi cu zi sa pot sa imi fac timp pentru toate proiectele care incep sa apara, sa calatoresc cat de mult, iar sezonul 2019 sa fie unul la fel de bun ca cel trecut. Multumesc si eu pentru atentia acordata, continuati ceea ce faceti ca faceti bine ? ne vedem probe!!