Rapid pe probele speciale, constant, cu un progres vizibil de la un sezon la altul, Andrei Mitre a devenit in 2018 vicecampion al Cupei Dacia, competitie unde concureaza inca de la debut. La bordul unui model Sandero, juniorul a avut un inceput excelent de sezon anul trecut, lupta pentru titlul cupei monomarca desfasurandu-se pana pe ultima proba speciala a Raliului Sibiului. Pentru noul sezon, Andrei va avea parte de o schimbare majora: deoarece Horatiu Baltador va face echipaj cu Alex Ardelean, Mitre va concura alaturi de Robert Maior, experimentatul copilot care a “alergat” in dreapta lui Ovidiu Costea in ultimele sezoane. Cu un program complet in CNR, Andrei Mitre are in plan si participari in Campionatul National de Slalom Paralel pe o masina integrala, cat si unele prezente in Campionatul de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice.
RallyMax: Salutare Andrei! Poveste-ne putin cum a fost sezonul 2018, unul in care, in urma unui start mai putin fast pentru Mihnea Muresan, ai fost foarte aproape de a obtine titlul Cupei Dacia, lupta fiind una foarte acerba pana in ultimele probe ale sezonului.
Andrei Mitre: Salutare RallyMax! Intr-adevar, sezonul 2018 a inceput cu un mare avantaj pentru mine dupa cele doua abandonuri ale lui Mihnea. Lupta pentru titlul Cupei s-a dus pana pe ultima proba a sezonului competitional, iar experienta adversarului s-a vazut si a jucat un rol important in drumul spre titlu. Chiar daca am terminat pe locul secund, pot spune ca am avut un sezon foarte bun, in care mi-am depasit anumite limite, reusind sa imi cresc nivelul pe fiecare proba si sa devin din ce in ce mai rapid.
RallyMax: In 2018 langa tine s-a aflat in masina de curse Horatiu Baltador, cel care va reface tandemul cu Alex Ardelean pentru acest sezon. Suntem curiosi sa aflam numele celui care va sta in dreapta ta in 2019.
Andrei Mitre: Colaborarea cu Horatiu Baltador a fost una de succes, fiind un copilot extrem de bun de la care am invatat tehnici noi si cu care ajutorul caruia am prins mai mult curaj. Cu aceasta ocazie, vreau sa-i multumesc pentru tot ajutorul acordat si sa-i urez mult succes in viitor. In sezonul 2019, in dreapta mea se va afla Robert Maior, pe care il cunosc inca din copilarie si cel datorita caruia am descoperit acest sport. Cu siguranta ne vom acomoda extrem de rapid in masina de curse si sper ca impreuna vom descoperi toate secretele pilotajului in drumul spre titlu.
RallyMax: Pentru 2019 se anunta cateva nume noi in cadrul Cupei Dacia, printre ele fiind Cristi Sugar, campionul CNR Rally 2 2018, cel al debutantilor, Bogdan Gheorghiu si Dan Albut, un pilot constant care a achizitionat de curand un model Sandero. Totusi, vei pleca favorit in lupta pentru castigarea cupei monomarca. Crezi ca in acest moment ai experienta si calitatile necesare pentru a fi favorit la castigarea acestei competitii?
Andrei Mitre: Cu siguranta si in 2019 lupta o sa fie una pe cinste in cadrul Cupei, cele trei nume mentionate fiind extrem de rapide si toti dorindu-ne titlul la final de an. Dupa lupta din 2018, sunt sigur ca am acumulat experienta necesara pentru a duce aceasta intrecere pana la final cu un rezultat cat mai bun. Echipa de asistenta a lui George Grigorescu si-a facut mereu treaba pe cinste si sunt sigur ca voi avea o masina competitiva, cat mai bine pregatita, in noul sezon. De acum, totul ramane in mainile si picioarele mele si sper sa iau decizile corecte pe parcursul intregului sezon, care la final, sa-mi aduca titlul.
RallyMax: Din pacate, calendarul 2019 pare a fi unul destul de incarcat, desfasurand nu mai putin de 8 etape in 6 luni. Deoarece sstim ca pentru tine prioritatea este in acest moment ?job-ul? de student, cum vei reusi sa te imparti intre scoala si curse?
Andrei Mitre: Si anul acesta am ?norocul? de a avea anumite etape in perioada sesiunii, dar voi reusi sa gasesc intelegerea si sustinearea profesorilor pentru a reusi sa duc ambele ?misiuni? la final. Chiar daca totul pare acum extrem de aglomerat, sunt sigur ca o sa treaca cu bine, cu atat mai mult cu cat tot ceea ce fac, fac din pasiune.
Pe langa cele 8 etape din CNRD, imi propun sa iau startul la anumite etape din Campionatul National de Slalom Paralel (cu o masina cu tractiune integrala) si la cateva etape din Campionatul de Regularitate Istorica.
RallyMax: In 2018 am observat o crestere semnificativa a nivelului organizatoric al etapelor din CNRD. Ce parere ai tu ca si sportiv despre asta si care a fost pentru tine raliul cel mai reusit?
Andrei Mitre: Etapele din sezonul competitional 2018 au avut intr-adevar un nivel de organizare din ce in ce mai ridicat. Pentru mine, cele mai bune etape au fost cele de la Iasi si Cluj, etape la care totul a decurs perfect, organizotorii dand dovada de profesionalism si avand grija ca totul sa decurga cat mai bine.
Astept cu interes Raliul Argesului, competitie noua in calendarul nostru, si sper ca pe viitor sa am ocazia sa alerg din nou pe probele Raliului Deltei.
RallyMax: Andrei, iti multumim pentru raspunsurile acordate, ne-a facut mare placere sa stam de vorba. Iti dorim mult succes in 2019 iar in final, ai cuvantul!
Andrei Mitre: Multumesc mult pentru timpul acordat! Ne vedem pe probe, unde promit ca voi face spectacol in cursa catre titlul de campion al Cupei!