Revenit in 2017 pe probele speciale la bordul unui Suzuki Swift, Bogdan Vrabie a devenit unul dintre cei mai rapizi piloti din Cupa Suzuki, fiind implicat intr-o lupta stransa pentru podiumul cupei monomarca si al clasei 9 in sezonul trecut. Pentru 2019, Bogdan are parte de o schimbare majora: in locul lui Cosmin Diacu, scaunul copilotului va fi ocupat de Levente Csegzy, sibianul cu care Vrabie a mai concurat in 2017 la Raliul Moldovei. La bordul unui Swift Sport, Bogdan si Levi se vor lupta la fiecare etapa pentru victoria in Cupa Suzuki si in cadrul clasei 9.
RallyMax: Salut, Bogdan! Povestim la inceput de sezon, cu aproximativ o saptamana inaintea primului raliu din 2019. Cum decurg pregatirile pentru acest sezon? Da-ne detalii despre programul tau si daca exista schimbari fata de anul trecut.
Bogdan Vrabie: Salut RallyMax! Incepem sa ne apropiem de final cu pregatirile pentru masina de concurs. Dupa Raliul de la Covasna echipa tehnica a inceput sa demonteze masina, am inlocuit anumite piese care erau uzate si acum asteptam sa vina suspensia de la revizie si va fi gata de start.
Programul meu va fi complet, voi lua startul la toate etapele si voi mai participa si la cateva etape de Super Rally. Exista si o schimbare, dupa Raliul de la Covasna am vorbit cu Cosmin Diacu (Kozo) despre programul din 2019 si el nu putea sa fie prezent la toate etapele, asa ca am decis impreuna sa aleg un copilot cu care sa merg tot anul. Voi merge cu Csegzy Levente (Levi), cu care am mai mers si in 2017 la Raliul Moldovei si ne-am inteles foarte bine.
RallyMax: Cum ai descrie sezonul 2018, unul in care ai fost implicat intr-o frumoasa lupta pentru podiumul clasei 9 si al Cupei Suzuki. Care au fost plusurile si minusurile sezonului trecut?
Bogdan Vrabie: Eu cred ca sezonul 2018 a fost unul bun pentru noi si vreau sa-i multumesc lui Kozo pentru toata implicarea si devotamentul de care a dat dovada. A fost o lupta frumoasa anul trecut, chiar pana pe ultima proba…. de fapt pana la ultima ??hartie?? 😉 care ne-a coborat un loc in clasamentul cupei Suzuki si al clasei 9, dar orice sut, e un pas inainte. Plusurile sezonului trecut cred ca sunt timpii de pe probele speciale unde am avut un ritm bun, am creat o legatura buna pilot-copilot-masina.
RallyMax: Ce obiective ai pentru acest sezon? Care sunt planurile pentru clasamentele Cupei Suzuki si cel al clasei 9?
Bogdan Vrabie: Imi doresc sa cresc ritmul si sa fim pe prima treapta la fiecare etapa, dar va fi o lupta frumoasa si grea pentru ca atat la clasa 9 cat si la cupa Suzuki a crescut nivelul competitiei si fiecare isi doreste sa fie cat mai sus.
RallyMax: Ce parere ai de calendarul Campionatului National de Raliuri 2019, care include 8 etape? La ce raliu te simti cel mai bine?
Bogdan Vrabie: Calendarul pentru anul 2019 s-a transformat in calendarul de jumatate de an. Este foarte compact si destul de greu de gestionat din punct de vedere al timpului si al bugetului, plus ca a fost o pauza foarte lunga. Ce ma bucura fata de anul trecut este ca e un numar egal de etape asfalt/macadam, eu fiind un fan al macadamului chiar daca asta inseamna un buget mai mare. Raliul la care ma simt cel mai bine e Raliul Iasului, dupa care celelalte raliuri de macadam si la final cele de asfalt.
RallyMax: Ai o strategie pentru sezonul 2019? Iti propui sa ataci titlul Cupei Suzuki?
Bogdan Vrabie: Noi ne dorim si vom face tot ce putem sa atacam primul loc inca de la prima etapa, strategia noastra este sa mergem cat mai corect cu masina si cat se poate de tare si asta ne va duce acolo unde ne dorim.
RallyMax: Ce schimbari ai face in cadrul cupei monomarca pentru a spori competitivitatea, interesul sportivilor si al fanilor?
Bogdan Vrabie: De fiecare data este loc si de mai bine, dar eu cred ca acum Cupa Suzuki este bine organizata si administrata. Pentru a o imbunatati este nevoie in primul rand de deschidere din partea organizatorilor si cred ca exista in acest moment, dar si de sugestii si propuneri din partea sportivilor, a mediei si nu in ultimul rand al spectatorilor. Faptul ca ne luptam cu masini egale cred ca este cel mai mare castig, diferentierea facandu-se prin tehnica de pilotaj, setari, alegeri de pneuri, capacitatea echipajului de a face notitele corecte, administrarea echipei tehnice. Nu in ultimul rand, premiile acordate conteaza si motiveaza fiecare echipaj, mai ales pentru ca cei mai multi din cadrul cupei fac un efort financiar.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri! Iti dorim mult success in 2019 si ?Gaz maxim!?
Bogdan Vrabie: Multumesc si eu RallyMax pentru interviu si pentru implicarea in promovarea motorsportului si as vrea sa le multumesc partenerilor mei care fac posibila participarea mea in acest sezon: Terra Gaz Construct; Secvision Business Solution; Gift Land; Studio 80; Academia Titi Aur.