Desi a inceput intr-un mod neplacut pentru Mihnea Muresan, sezonul 2018 a fost unul in care pilotul Napoca Rally Academy si-a adjudecat al doilea titlu al Cupei Dacia, dupa o lupta frumoasa, desfasurata pana la ultimul raliu, cu Andrei Mitre. Cu patru copiloti care l-au insotit in cele sapte raliuri de anul trecut, Mihnea face schimbari majore pentru 2019: juniorul clujean va concura alaturi de Marc Banca, materialul de concurs fiind, de asemenea, unul nou: un Peugeot 208 R2 cu care echipajul se va lupta in cadrul clasei 7. L-am intrebat pe Mihnea detalii despre planul sau si al lui Marc pentru 2019, despre dorinta de a participa in strainatate, dar si despre finalul de sezon trecut, unul incheiat cu suspans in cadrul Cupei Dacia.
RallyMax: Salut, Mihnea! Sa o luam cu inceputul ? sezonul 2018. Cand am povestit ultima data in august, spuneai ca-ti propui sa iti pastrezi titlul Cupei Dacia. Dupa o lupta stransa, ai reusit acest lucru la ultima etapa a sezonului, Raliul Sibiului. Cat de dificil a fost sa iti adjudeci al doilea titlu si cat de dificila a fost aceasta lupta?
Mihnea Muresan: Salut! Da, a trecut ceva timp, ma bucur ca putem discuta din nou pe aceasta tema. Sezonul 2018 a fost in final unul reusit datorita rezultatului pe care l-am obtinut prin victoria de la Sibiu, insa in special datorita experientei pe care am dobandit-o pe tot parcursul anului. Daca in 2017 am cautat sa cresc ritmul cu fiecare raliu la care am luat startul, in sezonul trecut, dupa inceputul nefericit, am fost nevoit sa caut cel mai bun compromis intre un ritm alert si risc redus, astfel incat sa ne asiguram ca ajungem cu bine la finalul fiecarui raliu si sa adunam puncte importante, atat pentru noi, cat si pentru echipa Napoca Rally Academy. Cea mai dificila lupta a fost astfel cea cu mine insumi in cautarea acestui compromis, insa cu siguranta a fost o experienta care ma va ajuta pe viitor.
RallyMax: In 2018 ai schimbat patru copiloti de-a lungul celor sapte raliuri ale sezonului. Consideri ca aceste schimbari dese au avut efect asupra performantelor tale? A fost dificil sa te adaptezi la schimbari?
Mihnea Muresan: Cu siguranta fiecare schimbare necesita o perioada de acomodare, astfel este foarte dificil sa iti gasesti ritmul dorit dupa doar cateva probe speciale parcurse impreuna cu un nou copilot. In raliuri ?adaptare? este insa un cuvant cheie, astfel am incercat sa fac cat se poate de mult din situatia in care m-am aflat si doresc sa le multumesc inca o data fiecaruia in parte.
RallyMax: Daca am vorbit despre copiloti, zvonurile spun ca vei forma un echipaj cu un copilot nou in 2019. Ce detalii ne poti da despre acest subiect?
Mihnea Muresan: Da, asa este si dupa parerea mea, aceasta este cea mai importanta schimbare pentru sezonul 2019. Ma bucur sa va pot spune ca il voi avea alaturi de mine pe Marc Banca in acest sezon. Impreuna vom cauta sa construim acea legatura de incredere in masina de curse, care este vitala pentru a putea evolua la potential maxim.
RallyMax: Povestind despre 2019, care sunt planurile tale in Campionatul National de Raliuri? Odata cu schimbarea masinii de concurs, ce obiective iti stabilesti si cum crezi ca va fi lupta la categoria superioara?
Mihnea Muresan: In acest an vom participa in CNR cu un Peugeot 208 R2 pregatit de #Motorsport, noua echipa de asistenta tehnica condusa de Vlad Cosma. Sper sa ma acomodez cat de repede cu noua masina, iar dupa primele 2 etape sa ne putem lupta pentru victorie in clasamentul masinilor cu 2 roti motrice si pentru un loc cat mai bun in clasamentul general. Cu siguranta va fi o lupta interesanta, insa faptul ca nu vom avea cea mai puternica masina cu tractiune fata, va fi o motivatie in plus pentru a performa la un nivel cat mai inalt.
RallyMax: Stim ca iti doresti de minim un sezon sa participi la competitii din alte tari. Vei reusi sa iti indeplinesti acest plan in 2019?
Mihnea Muresan: Deocamdata nu avem nimic planificat. Acest lucru va depinde atat de sustinerea de care vom dispune din partea partenerilor nostri, cat si de programul meu de la masterat si job. Daca aceste 3 elemente se vor alinia, sper sa putem participa la 1-2 raliuri in ERC sau intr-un alt campionat national puternic.
RallyMax: Cum crezi ca te vor ajuta participarile din strainatate, in conditiile in care iti vei masura fortele cu piloti pe care nu-i cunosti, pe probe speciale noi?
Mihnea Muresan: Campionatul Romaniei este unul important si cu traditie, iar in acest an se anunta o lupta foarte interesanta la majoritatea claselor. Avantajele unei participari in campionatele din Europa este ca vom avea ocazia sa concuram pe probe speciale cu configuratii diferite si sa ne comparam nivelul de performanta cu cei mai buni tineri piloti din fiecare tara. De asemenea, expunerea in cazul realizarii unor performante notabile este una substantiala. Mai este un drum lung pana acolo, care depinde, precum am mentionat mai sus, de numerosi factori. Ce este cert, e faptul ca vom cauta sa ne acomodam cat mai repede cu 208-ul si sa avem o performanta cat mai buna la raliurile la care vom participa in acest sezon.
RallyMax: Mihnea, iti multumim pentru raspunsuri! Iti uram bafta pe toate planurile in acest sezon! In final, te rugam sa adresezi un mesaj fanilor care iti urmaresc evolutia.
Mihnea Muresan: Va multumesc si eu! Sunt incantat de schimbarile pentru acest sezon si astept cu nerabdare sa ajungem la startul primei probe speciale de la Raliul Argesului, care se va desfasura in data de 2-4 mai. Se anunta un sezon foarte interesant, cu probabil cele mai multe masini de specificatie R5, R3 si R2 aflate vreodata la start in CNR. Spectacolul este grantat, asa ca imi doresc sa vad cat mai multi spectatori care ne vor sustine de pe marginea probelor si nu numai. Un public numeros si pasionat este probabil cel mai rapid mod de a creste mediatizarea si implicit nivelul sportului pe care cu totii il iubim atat de mult, asa ca noi vom da tot ce avem mai bun pentru a va incanta prin evolutia noastra. In final, doresc sa mentionez faptul ca participarea noastra in acest sezon este posibila datorita sustinerii din partea partenerilor nostri Auto Flux si Eximtur, a familiei mele si a echipei Napoca Rally Academy, alaturi de care vom lupta pentru a aduce un nou titlu de Campioni la Echipe acasa, la Cluj.