Dupa patru ani de la ultima sa participare in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop, Lucien Hora a luat startul in etapa de debut a sezonului 2019, Trofeul SERUS Rasnov. La volanul unui monopost Lola B99/50, Hora a avut parte de o revenire cu victorie, obtinand cel mai bun timp in ambele manse de concurs. Cu al sau Mitsubishi Lancer EVO 8.5, Lucian Radut s-a clasat al doilea la OPEN si primul in categoria turismelor, avand un timp cumulat mai mare cu 3,676 secunde decat cel al castigatorului. Podiumul a fost completat de cel mai rapid piot al unui prototip, Emil Nestor (Norma).
Sezonul 2019 al Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop a avut parte de un debut excelent. Lista de inscrieri ce a cuprins 95 de concurenti, vremea placuta si frumosul traseu de pe Valea Cetatii sunt doar cateva dintre motivele pentru care Trofeului SERUS Rasnov a atras un numar foarte mare de spectatori. Iar acestia au avut parte de spectacol din plin.
Invingatorul etapei a fost Lucien Hora, cel pentru care ultima participare la coasta s-a intamplat tot la Rasnov, in 2015. Insa cei patru ani de absenta nu s-au vazut deloc, Hora obtinand timpul de referinta atat in antrenamentele de sambata cat si in ambele manse de concurs de duminica. Resiteanul a pilotat un monopost Lola B99/50 pentru noua sa echipa, CB Rally Vest. Singurul rival al lui Hora la Rasnov a fost Lucian Radut, vicecampionul en titre. Fara vreo imbunatatire adusa masinii sale (Mitsubishi Lancer Evo 8.5) fata de sezonul precedent, Radut a incheiat la mai putin de doua secunde in urma lui Hora in fiecare din cele doua manse de concurs, un rezultat excelent tinand cont de diferentele dintre cele doua masini. Pe ultima treapta a podiumului clasamentului general a urcat Emil Nestor, cel care a concurat la Rasnov cu un prototip Norma. Din pacate, din lupta pentru podium au lipsit Andrei Dumitrescu si Bogdan Cuzma, niciunul dintre ei neputand lua startul in concurs din cauza problemelor tehnice.
Costi Stratnic a reusit sa urce doua pozitii fata de prima mansa de concurs si sa incheie etapa pe al patrulea loc al clasamentului OPEN. La volanul impresionantei Dacia STCC, Stratnic s-a clasat al doilea in categoria E2/3000, in urma lui Radut, dar in fata lui Calin Fagadar (Mitsubishi Lancer Evo IX). Fagadar era al patrulea dupa mansa intai de concurs, insa a terminat pe a sasea pozitie la general, in urma lui Silviu Dumitrescu (Osella PA21/E2). Castigator incontestabil al clasei GT a fost Mihai Leu. Cu al sau Ferrari 458 Challenge Evo, Leu s-a pozitionat pe 7 la OPEN. Al optulea loc i-a revenit lui Dani Otil (Radical SR4), care a obtinut si podiumul prototipurilor, venind in urma lui Nestor si a lui Dumitrescu.
Trofeul SERUS Rasnov a reprezentat cadrul perfect pentru efectuarea unor teste de asfalt in conditii de concurs pentru mai multi piloti implicati in Campionatul National de Raliuri. Valentin Porcisteanu a fost cel mai rapid dintre acestia, pilotand noua sa masina (Citroen C3 R5), si clasandu-se pe 9 in clasamentul general. Porcisteanu a castigat categoria S20, unde a fost urmat de trei piloti ai unor Skoda Fabia R5, Costel Casuneanu, Titi Aur si Dan Girtofan. Un al cincelea model R5, Peugeot 208 T16, a fost pus la treaba pe traseul rasnovean de catre Cristian Dolofan. Ultimul loc din top 10 OPEN i-a revenit lui Marian Nica (Audi R8).
Trei brasoveni s-au luptat pentru podiumul grupei N. Subaru-ul lui Calin Manitiu a invins Mitsubishi-urile pilotate de Alexandru Mitroi si Octavian Ciovica. Evolutia lui Manitiu a fost clar superioara, insa duelul pentru locul secund s-a decis la limita. Dupa ce Ciovica a fost mai rapid cu un sferta de secunda in prima mansa de concurs, Mitroi a revenit in cea de-a doua, invingandu-si rivalul in clasamentul cumulat cu doar 0.086 secunde!
Andrei Serban (Skoda Fabia) a mers in stilul caracteristic, fiind cel mai rapid reprezentant al categoriei 2 Roti Motrice (F2). El a fost urmat de Bogdan Rusea (Renault Megane) si Ionut Ciopleiasi (VW Golf IV GTI). Ciprian Ciobotaru ( Mitsubishi Lancer Evo VII) a dominat grupa A, castigand-o. Pe podium au mai urcat Bogdan Ungureanu (Mitsubishi Lancer Evo IX) si Horia Ioan Gheorghe, acesta din urma utilizand o Honda Civic Type-R EP3 cu tractiune fata. Emil Ghinea (Renault Clio V6 Trophy) a castigat la E2-3000 iar Robert Barabas (Fiat 126 Proto) la E2-1600.
Catalin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) si-a reconfirmat statutul de favorit al istoricelor, castigand ambele manse de concurs ale acestei categorii de frumoase automobile. Ghigea a fost urmat de Dorin Georgel Alexandrescu (VW Golf MK1) si de Adrian Bortica (BMW 1602). Trofeul SERUS Rasnov a insemnat si debutul unei noi categorii, Dacia Revival, dedicata masinilor clasice ale brandului autohton. Dan Spuderka a castigat aceasta etapa, devansandu-i pe Edwin Keleti si Mihai Barbu Alexandrescu.
Urmatoarea etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta, se va desfasura intr-o locatie complet noua, in zona Bran-Moeciu. Cupa Cheile Gradistei este programata pentru weekendul 18-19 mai 2019.
Trofeul SERUS a fost organizat de Clubul Sportiv Auto Blic Brasov, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si a fost sustinut de Service Auto SERUS alaturi de TOTAL Romania, in calitate de parteneri principali.
Parteneri oficiali: PRO-X, KONVEKTA, OMNIAISIG, CYCLON MOTORSPORT, ZIZIN ? APE MINERALE, SILNEF SECURITY.
Trofeul SERUS este sustinut de Primaria si Consiliul Local Rasnov si este sprijinit de Inspectoratul Judetean de Politie ? Serviciul Rutier Brasov, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Brasov, Brigada Mobila de Jandarmi Brasov.
Parteneri media: Rock FM, Zile si Nopti Brasov, News BV.