Perioada de iarna si de inceput de primavara a reprezentat o pauza lunga in motorsportul din Romania, debutul sezonului Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? fiind programat pentru luna mai, nu in martie, asa cum s-a intamplat in ultimii ani. Dupa un 2018 in care si-au adjudecat titlul clasei 7 in urma unei lupte stranse desfasurate pana pe ultima proba a sezonului, Csongor Szabo si Rares Fetean continua in aceeasi categorie si in 2019.
Echipajul Sonic Motorsport se va afla la startul raliurilor din acest an pe acelasi Ford Fiesta R2 cu care au ?alergat? in 2018, singura diferenta fiind incadrarea masinii de concurs in nou infintata clasa RC4, dupa preluarea categoriilor FIA in cadrul FRAS. ?Am avut un 2018 bun, in care am invatat multe si am progresat. Consideram ca mai putem progresa la bordul Fiestei R2, astfel ca in noul sezon vom continua in aceeasi formula, Csongor – Rares, avand ca scop un nou titlu al categoriei.? a spus Csongor inaintea sezonului.
Desfasurat ultima data in 2010, Raliul Argesului revine in acest an in calendarul de raliuri autohtone, deschizand sezonul 2019, unul in care sunt programate opt etape de-a lungul a 6 luni. Desi ultima editie a avut loc acum 9 ani, Csongor Szabo s-a aflat la startul Raliului Argesului in 2010, cand a participat alaturi de Marcus Andreoiu pe un Peugeot 206.
Raliul Argesului 2019 se desfasoara in perioada 2-4 mai, avand comandamentul in Pitesti, acolo unde sunt amplasate parcul de service, startul festiv, dar si o superspeciala de peste 7 kilometri in jurul Stadionului ?Nicolae Dobrin?, spectacolul pentru fani urmand a fi maxim. Probele speciale au loc in apropiere de Curtea de Arges, dar si pe Transfagarasan, unde echipajul va ?alerga? sambata, atat in urcare, dar si in coborare, intre Cetatea Poenari si Conacul Ursului, foarte aproape de zona alpina a Muntilor Fagaras.
?Incepem sezonul 2019 cu un raliu nou, la Pitesti, unde am participat ultima data in 2010. Va fi o noutate pentru noi sa concuram pe probele speciale ale Raliului Argesului si traseul pregatit de organizatori pare interesant. Astept sa vedem probele speciale la recunoasteri si sa concuram pe probele din judet. De asemenea, sper ca fanii din zona sa fie prezenti in numar mare la raliu pentru a ne incuraja? a spus Csongor inaintea plecarii spre Pitesti, acolo unde se afla punctul zero al Raliului Argesului, prima etapa CNRD 2019.
Lupta in clasa RC4, fosta clasa 7, se anunta una mai interesanta decat anul trecut: pilotul campion al ultimelor doua sezoane al Cupei Dacia a facut trecerea catre un model R2, in timp ce toti concurentii prezenti in categorie in 2018 vor continua si in acest an lupta pe probele speciale. Astfel, clasa RC4 va avea la start 5 masini la Raliul Argesului, ingredientele pentru un duel frumos fiind deja stabilite. ?Anul acesta vom avea o concurenta mai serioasa in cadrul clasei, cu echipajele rapide de anul trecut, dar si cu noi sportivi care se alatura. Obiectivul nostru ramane acelasi – vrem sa ne impunem in cadrul categoriei si speram sa ocupam cat mai multe podiumuri in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, unde lupta va fi, din nou, mai dificila decat anul trecut. Va fi un sezon interesant care incepe in forta la Raliul Argesului.? a adaugat Csongor Szabo.
Pentru al treilea sezon alaturi de Csongor, Rares Fetean isi doreste ca echipajul sa continue parcursul rapid pe probele speciale: ?Dupa o pauza lunga, revenim cu dor in masina de curse pentru un nou sezon de raliuri. Ma bucura faptul ca 2019 se anunta un an interesant, cu o lupta care va fi stransa pe probele speciale. Vom avea o concurenta serioasa si motive serioase sa progresam, sa fim mai rapizi si sa dam totul pe probe. Asteptam fanii la Pitesti, in perioada 2-4 mai, pentru a ne sustine si a aplauda toate echipajele aflate la start? a spus Rares.
In 2019, echipajul Csongor Szabo ? Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Auto – Bogyo, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.