Trofeul SERUS- Rasnov, prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2019, reprezinta pentru Vali Porcisteanu prilejul debutului oficial cu noua sa masina, Citroen C3 R5.
Pauza competitionala s-a incheiat si ?morisca? evenimentelor oficiale din motorsportul autohton a prins iar viata. In acest final de saptamana, la Rasnov, este programat debutul Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2019. Eveniment care-l va avea pe lista de start si pe vicecampionul national de raliuri din 2018, Vali Porcisteanu. Pilotul DTO Rally Team a inclus in programul sau aceasta runda pentru a continua pregatirile in vederea noii stagiuni din CNRD. Cu atat mai mult cu cat anul acesta va aborda competitia cu un nou material de concurs, un Citroen C3 R5.
?Daca nu mai incepe sezonul de raliuri cu traditionalul Tess Rally, uite ca tot in aceasta zona incep ofical anul?, ne-a spus, zambind Vali. Pentru a continua: ?Pentru mine, competitia este binevenita. Am efectuat deja primele teste pe circuitul SKAT Kart de la Targu Secuiesc, insa in aceasta faza orice kilometru parcurs cu noua masina inseamna un pas suplimentar catre timpii pe care ii vizez?.
Vali spune ca o motivatie suplimentara a reprezentat-o faptul ca va concura pe un traseu pe care l-a mai parcurs. Are deja repere legate atat de acesta, cat si de timpi. Astfel ca pe baza lor poate evalua fiecare trecere pe care o va efectua. In plus, isi va putea compara prestatia si cu cativa dintre cei pe care-i va reintalni pe probele de concurs la prima etapa a sezonului din CNRD. ?Anul trecut a fost unul de acomodare la ritmul impus de o masina R5. Am progresat, dar sunt multe reglaje fine de facut. In plus, acum trebuie sa imi adaptez maniera de pilotaj la cerintele Citroenului C3 R5. Are o cu totul alta filozofie comparativ cu Skoda Fabia R5, cu care am concurat in 2018. Este mai naravasa, iti cere sa o cravasezi mai mult, mai multa agresivitate. I-am luat pulsul, imi place, dar trebuie sa ajungem sa ne potrivim perfect. Iar aici, la Rasnov, imi propun sa sporesc gradul de compatibilitate si, evident, sa le ofer fanilor, ca de obicei, spectacol?, a spus Vali.
Firesc, gandurile sale se indreapta si catre Raliul Argesului Catena- powered by Peugeot. Cu atat mai mult cu cat competitia derulata in fata fanilor locali revine dupa o lunga absenta in calendar si este raliul in care Vali a debutat in 2003. ?Ce au trecut anii! Atunci eram forleighter, cu o Dacia Nova. Se derula pe macadam. Mi-a fost insa clar ca asta vreau sa fac. Si, uite, anii au trecut. Raliul a trecut de la macadam la asfalt. Eu am evoluat de la Dacia la Citroen Saxo, apoi la Mitsubishi Lancer Evo, masini R5, am in palmares titlul national. Ma bucur ca pot concura iar aici. Este o zona cu traditie in acest sport si era pacat sa nu avem in campionat un raliu aici, in Arges!?, marturiseste Vali. Pentru a continua: ?Transfagarasanul argesan, de la barajul Vidraru si pana la Capra, a fost parcurs ultima data in 2010. A trecut vreme lunga si abia astept sa revin din nou pe sectiunile tehnice si solicitante de-acolo. Normal, imi doresc si un rezultat cat mai bun, fiind raliul de casa. Stiu insa ca ne asteapta un campionat lung, iar regula N-2 face disputa pentru suprematie si mai aprinsa, pentru ca te obliga ca pe langa viteza sa ai si constanta. Insa, pana la reintalnirea cu fanii argeseni obiectivul imediat este Trofeul SERUS, care poate oferi un plus in perspectiva disputelor din campionatul de raliuri?.