Dupa o superspeciala desfasurata joi seara in ziua de debut a competitiei (joi spre vineri noapte in Romania) unde Tanak a fost cel mai rapid, prima zi a Rally Argentina a inceput cu vestea anularii primei treceri pe cea mai lunga speciala a zilei. Din cauza ploilor abundente din ultimele zile, accesul catre si pe proba speciala a fost ingreunat, iar masinile de interventie nu au putut sa fie asezate in pozitie in timp util.
Prima proba a zilei a adus o victorie pentru Kris Meeke, cu doar o secunda in fata coechipierului sau de la Toyota, Ott Tanak, care ramanea in frunte. Cu Andreas Mikkelsen al treilea pe speciala de deschidere a zilei, feedback-ul general al pilotilor a fost legat de dificultatea suprafetei de concurs, cu noroi, alunecoasa, care a surprins deseori pe viraje.
Dupa o regrupare care a inlocuit speciala anulata, proba cu numarul patru a adus o victorie pentru Neuville, urmat de Meeke – astfel britanicul se instala la conducerea raliului la mijlocul zilei, dupa parcurgerea a inca unei probe, superspecialei de 6 kilometri din Parque Tematico. Liderul Hyundai se afla la pranz pe locul secund, urmat de Ogier si Tanak.
Estonianul ataca pe primele doua probe de dupa-masa si, cu un ritm incredibil, urca treptat pana pe primul loc in Rally Argentina, dupa o evolutie excelenta. Belgianul Neuville isi pastreaza locul secund, in timp ce Ogier trece in fata lui Meeke, care s-a luptat constant cu aderenta pe probele cu noroi. Ultima proba speciala a zilei aduce multiple rasturnari de situatie: Tanak are probleme cu o planetara, se rasuceste si pierde aproape 25 de secunde, si astfel Neuville trece la conducerea raliului. Belgianul este urmat de campionul en-titre pe locul secund, in timp ce Tanak trebuie sa se multumeasca cu al treilea loc in clasamentul provizoriu dupa problemele de la finalul zilei de concurs.
Desi a avut un ritm bun pe unele speciale, Kris Meeke se afla doar pe locul patru dupa primele 8 probe, luptandu-se cu aderenta scazuta, fiind urmat de Andreas Mikkelsen si Elfyn Evans, ambii depasindu-l pe Dani Sordo pe ultima speciala de vineri. Esapekka Lappi, la doar a doua prezenta in Argentina, se rastoarna spectaculos si dramatic pe ultima proba a zilei, Citroen-ul fiind serios afectat si echipajul, desi in afara pericolelor, a fost transportat la spital pentru controale suplimentare. Jari-Matti Latvala a fost protagonistul unui moment interesant, fiind singurul pilot caruia i-a fost afisat steagul rosu la trecerea pe langa locul unde Lappi a iesit in decor.
In WRC2, Kajetan Kajetanowicz iese in decor si rupe o roata si puntea spate a Polo-ului GTI, in timp ce Gus Greensmith abandoneaza cu probleme la suspensia Ford-ului M-Sport, urmand a reveni sambata sub regula Super Rally. Mads Ostberg este lider in WRC2Pro si primul in categoria RC2, urmat de Pedro Heller (primul in WRC) si Marco Bulacia, tanarul bolivian de doar 18 confirmand ritmul bun din WRC Mexico, unde a ocupat podiumul categoriei.
1. | Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas | 1:11:13.9 | |
2. | Ogier S?bastien – Ingrassia Julien | 1:11:25.8 | +11.9 |
3. | T?nak Ott – J?rveoja Martin | 1:11:27.3 | +13.4 |
4. | Meeke Kris – Marshall Sebastian | 1:11:42.0 | +28.1 |
5. | Mikkelsen Andreas – J?ger Anders | 1:11:43.3 | +29.4 |
6. | Evans Elfyn – Martin Scott | 1:11:52.1 | +38.2 |
7. | Sordo Dani – Del Barrio Carlos | 1:11:55.0 | +41.1 |
8. | Suninen Teemu – Salminen Marko | 1:13:13.1 | +1:59.2 |
9. | Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka | 1:13:16.8 | +2:02.9 |
10. | ?stberg Mads – Eriksen Torstein | 1:17:25.0 | +6:11.1 |