Un campionat in crestere de la un sezon la altul, Rally2-ul atrage aplauzele fanilor si privirile curiosilor la fiecare raliu din calendar. Cu o lupta stransa si spectaculoasa anul trecut pentru titlu, decisa pe ultima proba a Raliului Sibiului, Campionatul National Rally2 va fi, cu siguranta, interesant si in 2019. Cristi Sugar, campionul en-titre, a facut trecerea catre Cupa Dacia din CNR, in timp ce Bogdan Moldovan a achizitionat o masina integrala cu care va puncta in cadrul grupei B, fiind de mentionat faptul ca campionul national absolut al campionatului este dat de participantii care puncteaza in grupa A.
Categoriile in care sunt impartite masinile de concurs difera in Rally2 fata de Campionatul National de Raliuri. Cu 4 clase, grupa B este cea mai puternica, fiind dedicata masinilor integrale. Clasa A1 inglobeaza masinile cu o capacitate cilindrica mai mica decat 1600cmc, in timp ce in clasa A2 sunt incadrate masinile cu capacitatea cilindrica mai mare decat 1600cmc. In final, clasa A3 este corespondentul din CNR al masinilor fostei clase 9, actualmente RC5, toate modelele din grupa A fiind cu tractiune pe o singura punte motoare.
Cu un program mai redus decat concurentii din CNR, Rally 2-ul va parcurge doar superspeciala vineri, ca mai apoi sambata sa aiba programate doar 3 probe speciale, intr-un total de 73 de kilometri cronometrati. Spre deosebire de ?prima liga?, lipseste urcarea de pe PS4 (dintre Cetatea Poenari si Barajul Vidraru) si coborarea de pe ?Piscul Negru?, cea mai lunga proba a raliului, ?Vidraru?, urmand a fi parcursa in ambele sensuri de catre cele 16 echipaje inscrise.
Cu o lista numeroasa de participanti, lupta pentru victorie se va da intre echipajele din grupa A, cele care puncteaza in clasamentul general. Una din cele mai mari sanse le au echipajele care vor lua startul in clasa A2, unde 8 piloti si copiloti se vor lupta pentru victorie. Pe lista pilotilor inscrisi in aceasta categorie se afla Florian Niturad (Ford Fiesta), Dan Nicoschi (Seat Ibiza GTI), Alexandru Bogdan, care porneste pe un Opel Tigra RC sau campionul din 2017, Cosmin Salistean (Renault Clio). Desigur, prezenta la start a lui Peter Havrilla (Opel Astra), Dragos Ghigolea (Renault Clio), George Marinescu (Peugeot 206) si Mircea Samuil (Audi A3) nu trebuie ignorata, pilotii avand sanse la podiumul categoriei.
Clasa A1 va avea la start patru masini, Cristian Pesotchi concurand cu o Dacia Logan, in timp ce Emanuel Resiga va porni in concurs cu Citroen-ul Saxo cu care a ?alergat? si in 2018. Constantin Tudose va porni in Raliul Argesului pe o Honda Civic, in timp ce Ronald Csato va concura pe un Suzuki Ignis Sport. In clasa A3 sunt inscrisi trei piloti: juniorul Aurelian Malutan continua procesul de invatare la bordul Ford-ului Fiesta al Danny Ungur Racing, Paul Popa va porni pe o Dacia Logan, in timp ce Claudiu Albut, fratele lui Dan Albut din Cupa Dacia, revine in Rally2 si va lua startul cu un Suzuki Swift Sport.
In categoria masinilor integrale, grupa B, Bogdan Moldovan si al sau nou Mitsubishi Lancer EVO sunt singurii inscrisi dupa trecerea pe noua masina de concurs. In ciuda zvonurilor conform carora mai multe echipaje ar lua startul in aceasta categorie, la Raliul Argesului echipajul Danny Ungur Racing va fi singurul inscris, sperantele fiind indreptate catre alte prezente la raliurile viitoare.
Cu un potential mare, cu spectacol oferit deseori fanilor de pe marginea probelor speciale si fiind o excelenta rampa de lansare pentru piloti, Rally2-ul va reprezenta unul din interesele Raliului Argesului, cu numerosi piloti care sunt rapizi pe traseul de concurs. Multiple echipaje au o sansa reala la victorie, dar numarul mic de probe speciale si parcurgerea reginei ?Vidraru? va necesita o abordare inteligenta pentru un echilibru intre atac si conservare. Vor avea succes cei care vor ataca de pe primii kilometri, in acest raliu nou pentru echipaje?