Pe langa cele 9 probe speciale tehnice sau de viteza, conditiile dificile datorate ploilor dinaintea si din timpul cursei, dar si duritatea traseului de concurs in a doua zi au fost principalele provocari pe care echipajele le-au avut de depasit in Raliul Aradului 2019. Noroi, siroaie de apa pe drum, treceri prin apa, sectiuni dificile si dure – toate au contribuit la stabilirea clasamentelor finale si au avut un cuvant de spus in cea de-a doua etapa CNR din 2019.
Cu 9 victorii de proba speciala din tot atatea posibile, Simone Tempestini si Sergiu Itu au dominat cursa aradeana de la inceput pana la final, reusind sa se impuna cu un avans de 3 minute si 50 de secunde, dar si sa obtina maximul de puncte pe Power Stage, fiind a doua performanta de acest gen dupa ce la Raliul Argesului echipajul Napoca Rally Academy a reusit un scratch.
Cu schimbari de loc in clasament, Dan Girtofan si Tudor Marza au inceput Raliul Aradului cu timpi in afara podiumului, ca mai apoi, pe prima trecere de sambata de pe “Conop” sa urce pe locul secund in clasamentul general, acolo unde s-au mentinut pana la finalul cursei. Implicat intr-o lupta constanta pentru locul secund, echipajul Vali Porcisteanu / Dan Dobre a dus o cursa excelenta de urmarire, incercand sa-i “fure” locul al doilea lui Girtofan. Cu o ultima fortare pe Power Stage, unde a obtinut al doilea timp, echipajul DTO Rally Team incheie Raliul Aradului la doar 0,6 secunde de Girtofan & Marza, dupa ce pe PS1 a obtinut o penalizare de trei secunde pentru atingerea unei sicane.
Locul al patrulea in clasamentul general a fost ocupat de Sebastian Barbu si Bogdan Iancu, echipajul Sibiu Racing Team avand un ritm excelent de-a lungul weekend-ului, unele probleme tehnice obligandu-i sa aiba un ritm mai lent decat si-ar fi dorit. Titi Aur si noul sau copilot, Toni Avram, au incheiat Raliul Aradului pe locul al saselea, in timp ce Bogdan Marisca si Sebastian Itu, desi implicati in lupta pentru podium in prima zi, pierd peste 5 minute pe PS5 din cauza unei pene de cauciuc si termina cursa pe locul 6. Top-ul 10 a fost completat de Cristi Dolofan & Mihai Sandu, Andrei Girtofan & Doru Vraja, Bogdan Nastase & Delia Nastase si Adrian Teslovan & Vajk Imre Cseh.
Cu un ritm superb de-a lungul celor 9 probe speciale, Andrei Girtofan se impune in cadrul clasei RC2N dupa 9 victorii de speciala, dovedind ca acomodarea cu modelul Impreza s-a incheiat. Cu o noua masina de concurs, un Mitsubishi Lancer EVO IX ex-Manu Mihalache, Calin Bucur ocupa locul secund in cadrul clasei la finalul Raliului Aradului, in timp ce invingatorul de la Arges, Razvan Trisnevschi, a incheiat al treilea, profitand de abandonul lui Cristi Timisica, pilotul care loveste o buturuga pe finalul PS5 si e nevoit sa se opreasca. Dupa abandonul de la Pitesti, Bogdan Nastase se impune in cadrul clasei 11 cu un avans de peste 4 minute, aratand o viteza excelenta de-a lungul celor 9 probe speciale aradene, fiind urmat in clasament de Razvan Nechifor, pilotul care a revenit dupa absenta de la prima etapa, si de Adrian Minea, invingatorul de la Raliul Argesului, Adi Iliescu, terminand abia pe locul al patrulea.
In clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, Adrian Teslovan si Mihnea Muresan au avut parte de o lupta de zile mari, cu numeroase schimbari de lider si cu un ritm in crestere pentru ambii concurenti. Cu Teslovan lider dupa PS1, ca mai apoi Norbert Maior sa treaca la conducere, prima zi de concurs se inchiee cu Muresan in frunte. Acesta cedeaza primul loc pilotului Citroen DS3R3T, care isi mentine pozitia si se impune cu 1 minut si 40 de secunde in fata lui Mihnea Muresan, ultima treapta a podiumului fiind ocupata de Norbert Maior, cel care isi adjudeca si clasa RC5. Aceasta categorie i-a avut pe podium pe Danut Budai si Bogdan Vrabie, in timp ce in clasa RC4, cu Muresan invingator, pilotul bulgar Geradzhiev a terminat pe locul secund si Alexandru Gheorghe pe ultima treapta a podiumului.
Cupa Suzuki a avut parte de un duel frumos intre Bogdan Vrabie si Danut Budai, cel de-al doilea fiind invingator la finalul cursei aradene, profitand de problemele tehnice pe care Vrabie le-a avut sambata, dar aratand si un ritm excelent de-a lungul weekend-ului. Ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Bogdan Talasman, la a doua astfel de performanta dupa cea de la Raliul Argesului. In Cupa Dacia, desi prima zi a fost dominata categoric de Cristi Sugar, pilotul DTO Rally Team a fost nevoit sa abandoneze cu probleme tehnice la modelul Sandero, iar lupta pentru victorie s-a dat pe finalul raliului intre Bogdan Gheorghiu si Andrei Mitre. Pilotul iesean s-a impus in fata lui Mitre, in timp ce Dragos Popa incheie primul raliu cu modelul Sandero pe locul al treilea in cadrul cupei monomarca.
Dupa ce la Arges a dovedit ca este rapid si are potential, Andrei Georgescu s-a impus in Raliul Aradului in clasamentul debutantilor, fiind urmat de Silviu Raducanu si David Tarta pe podiumul categoriei, in timp ce Norbert Maior isi adjudeca clasamentul juniorilor, fiind urmat de Alexandru Gheorghe si Danut Budai. Cu un singur echipaj la start, clasa 12 il are invingator pe Dorin Costea. In clasamentul echipelor, Napoca Rally Academy a obtinut o noua victorie, urmata in clasament de DTO Rally Team si Sibiu Racing Team, echipa care a revenit in CNR dupa o absenta de 2 sezoane.
Raliul Aradului a fost, cu siguranta, una dintre cele mai dificile etape din ultimii ani, cea de-a doua trecere pe “Nadas” fiind, conform declaratiilor multor echipaje, extrem de greu de gestionat si dificila prin prisma capcanelor si a duritatii traseului. Cu un format aproape identic cu cel din 2018, competitia nu a adus noutati pentru fani si echipaje, numarul spectatorilor fiind relativ redus, in timp ce feedback-ul concurentilor a continut si critici aduse organizatorilor, fiind mentionate aspecte care pot fi imbunatatite.