Weekendul 24 -26 mai este unul plin pentru campionii en-titre ai Romaniei. Simone Tempestini si Sergiu Itu concureaza in Raliul Aradului, a doua etapa din Campionatul National de Raliu, iar duminica pleaca catre Porto, pentru prima lor etapa pe macadam din acest sezon al Campionatului Mondial de Raliu.
Dupa castigarea, la inceputul lui mai, a Raliului Argesului, a urmat un proces de invatare si configurarea noii masini, Hyundai i20 R5, pentru macadam. Cei doi au efectuat cateva teste si o sesiune demo, iar vineri si sambata vor vedea si cum se comporta masina in regim de cursa. Raliul Aradului a debutat, vineri 24 mai, cu proba speciala Frumuseni, iar la ora 20:17 se va concura in super speciala din centrul Aradului.
Sambata sunt progrmate alte cinci probe speciale, raliul numarand un total de 134,57 km de proba speciala.
La nici 24 de ore dupa terminarea etapei din Arad, echipajul Napoca Rally Academy va porni catre Portugalia, unde cei doi vor lua startul in cea de a doua lor etapa de WRC2 din acest sezon si prima pe macadam. Raliul este printre preferatele lui Simone – campionul mondial din WRC 3 (2016) are deja o prezenta pe podium in Portugalia, la editia 2017, si spera intr-un rezultat cat mai bun anul acesta. In 2018, dificultatile tehnice i-au fortat sa abandoneze la inceputul raliului si apoi sa ruleze in Super Rally. Cert este ca au facut spectacol pe celebra saritoare Fafe. Pe aceasta proba s-au strans, anul trecut, aproximativ 200.000 de spectatori, iar intregul raliu a fost vazut, de la fata locului, de aproximativ un milion de fani.
Q& A
Cum au fost primii kilometri de teste pe macadam cu noua masina?
Primii kilometri au fost buni, m-am inteles din prima cu masina. Mereu la teste totul este in regula, dar primii kilometri, care conteaza intr-adevar, sunt mereu cei din cursa.
Zilele acestea parcurgeti primii kilometri in regim de competitie, urmeaza si teste pe macadamul dur din Portugalia?
Am facut o sesiune de teste inainte de Arad, tocmai pentru a ne pregati pentru Raliul Portugaliei, dar evident ca ne-a fost de folos si pentru aceasta etapa din CNR. Continuam descoperirea masinii si setarea ei cat mai bine pentru mine. Acum conditiile de la Arad nu sunt cele mai usoare, sper ca in Portugalia sa fie diferit. Dar in cazul in care va fi alunecos cu siguranta vom avea un punct de plecare bun, fiind ca Raliul Aradului se desfasoara in conditii foarte, foarte grele. Portugalia este un raliu care imi place si stiu ca pot sa fiu rapid. Acum trebuie sa ajungem acolo si sa ne pregatim cat mai bine posibil.
Cunosti destul de bine raliul de pe malul Atlanticului, iar acum nu mai este o noutate nici pentru Sergiu. Care este proba ta preferata? Cat ai sarit cel mai mult pe Fafe si in ce an?
Cunoastem acest raliu si Sergiu are deja o participare, el fiind deci a doua oara la aceeasi etapa din campionatul mondial. Cu siguranta asta ne va ajuta. Sunt multe probe care imi plac, insa daca ar fi sa aleg, le-as alege pe cele din ultima zi. Sunt deosebite datorita numarului mare de spectatori care vin sa le urmareasca, sunt virajate si au multe zone interesante. Cred ca totusi cel mai mult imi place Fafe. Are un pic din toate caracteristicile pe care ar trebui sa le aiba o proba de macadam. Nu mai retin care imi este recordul personal, insa la editia 2018 stiu ca am sarit undeva la aproximativ 2 metri inaltime si, ca lungime, aproximativ 35 de metri.
Rezultatele complete de la Raliul Aradului sunt disponibile accesand: http://live.fras.ro/results/raliul-aradului-kia-fia-ert
Programul competitional al echipajului Simone Tempestini/Sergiu Itu este posibil cu sprijinul Napoca Rally Academy si al partenerilor Banca Transilvania, OMV, Vodafone si Delonghi.