2019 ? cea mai dura editie din ultimii ani
Vineri, 31 mai, nu departe de Porto, se concureaza in WRC Rally de Portugal, iar editia 2019 pare sa fie cea mai dura din ultimele sezoane, si asta pentru ca in prima zi se ruleaza pe probe speciale care au revenit in raliu dupa 18 ani. In plus, pe multe portiuni de pe probele de sambata si duminica sunt scoase deja pietre, doar dupa trecerile de la recunoasteri.
Un scurt cu Q&A cu Simone inainte de startul pe prima proba speciala
Rep: Cum ti se pare calitatea probelor? Crezi ca la fel ca la editia de anul trecut marea problema vor fi pietrele dezgropate dupa cele doua treceri ale world rally car-urilor?
Simone: Mi se pare ca anul acesta probele sunt si mai dure comparativ cu anii trecuti, in care am concurat in acest raliu. Avand in vedere ca nu a plouat de mult in zona, suprafata este destul de uscata si nisipoasa si deja de la recunoasteri au inceput sa iasa unele pietre, pe care le intalneam doar in timpul raliului. Asa ca ma astept sa fie mai greu si cu siguranta va trebui sa fim atenti si sa respectam masina.
Probele de astazi, cele noi, sunt un pic diferite de restul. Sunt rapide si va fi surprinzator cum se vor schimba de la o trecere la alta. Mi s-a parut o suprafata in care wrc-urile si R5-urile vor face niste sleauri destul de mari. Fiind si inguste, in unele zone nici nu ai foarte mult loc pe unde sa treci. Cam toata lumea va trece fix prin sleaurile care se vor crea, asa ca va fi destul de greu.
Rep: Fafe este printre probele tale favorite de macadam si este un adevarat festival cu zecile de mii de fani care vin si campeaza de-a lungul ei. Simti presiune mai mare pe aceasta proba, comparativ cu celelalte?
Simone: Vom vedea duminica cum ma voi simti pe Fafe. Cu siguranta fiind o proba frumoasa, pe care o apreciez foarte mult, nu cred ca voi avea neaparat o presiune, mai degraba voi fi nerabdator si voi incerca sa merg cat de bine pot.
#53 – Simone Tempestini si Sergiu Itu, echipajul Napoca Rally Academy, a castigat Raliul Aradului weekendul trecut, chiar la prima evolutie pe macadam cu Hyundai i20 R5, insa conditiile din Portugalia sunt total diferite de ce au intalnit la teste si in etapa din CNR. Este foarte multa piatra si praf in etapa din Campionatul Mondial de Raliu.
WRC Rally de Portugal are 20 probe speciale care masoara in total 212,23 km si se va incheia duminica cu Power Stageul de pe proba speciala Fafe ? locul unde se aduna zeci de mii de fani si creeaza un adevarat festival in jurul saritoarei.
Programul competitional al echipajului Simone Tempestini/Sergiu Itu este posibil cu sprijinul Napoca Rally Academy si al partenerilor Banca Transilvania, OMV, Vodafone si Delonghi.