Prima zi competitiva a Raliului Moldovei 2019 a inceput cu sesiunea oficiala de teste in aceasta dimineata, desfasurata in apropiere de Moinesti, pe drumurile unde are loc si speciala cu acelasi nume de astazi. Sebastian Barbu a fost cel mai rapid la shakedown, urmat de Valentin Porcisteanu si Adrian Raspopa, organizatorul competitiei fiind la doar a doua cursa cu un model R5.
Cu patru probe speciale in program, prima a raliului a fost una scurta, cu 23 de kilometri cronometrati in zona Moinesti si in Onesti. “Runcu”, in lungime de 5,3 kilometri a deschis raliul, speciala pe care Valentin Porcisteanu s-a impus cu 6,8 secunde in fata lui Raspopa si cu peste 8 secunde in fata lui Dan Girtofan. Sebastian Barbu a obtinut al patrulea timp, la peste 15 secunde de pilotul DTO Rally Team, ca mai apoi, pe a doua speciala, “Moinesti”, Porcisteanu sa obtina al doilea scratch, urmat de Raspopa si Barbu pe podium.
Ultima proba de macadam a zilei, “Vermesti”, televizata LIVE pe TVR3, aduce o noua victorie pentru Vali Porcisteanu, urmat la doar 4,5 secunde de Raspopa si la 13 secunde de Girtofan. Sebastian Barbu este nevoit sa se opreasca din cauza celei de-a doua pene de cauciuc, fara a mai lua startul pe PS3, avand o singura rezerva. Pe superspeciala de la Onesti, Raspopa greseste traseul si va primi cel mai slab timp al clasei si 10 secunde penalizare, in timp ce Porcisteanu e din nou cel mai rapid, cu 4 victorii azi, iar Aur reuseste al treilea timp. Pilotul DTO Rally Team este liderul provizoriu dupa prima zi de concurs, cu un avans de aproape 34 de secunde in fata lui Dan Girtofan si cu Raspopa pe trei dupa penalizarea de pe proba spectacol.
In clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, Mihnea Muresan se impune pe PS1 si PS3, in timp ce pe “Moinesti” a avut parte de o pana, proba pe care Teslovan se impune. Din pacate, dupa ce Citroen-ul DS3R3T ia foc, Adrian Teslovan este nevoit sa se retraga din competitie, daunele fiind serioase, in ciuda interventiei jandarmilor cu stingatoare dupa stopul PS3. Dupa cele patru probe de astazi, Mihnea Muresan este liderul categoriei masinilor cu tractiune fata, urmat la mai putin de 4 secunde de Norbert Maior si la 12 de Bogdan Vrabie. Eugen Caragui are o zi excelenta pe probele de macadam, dar pierde peste 30 de secunde pe superspeciala si se afla pe locul secund in cadrul clasei RC4, urmat la doar 10 secunde de Alexandru Gheorghe. Dupa abandonul lui Teslovan, Mihai Manole conduce in cadrul RC3, urmat de Enis Arif.
In cadrul clasei RC2N, desi era lider dupa primele trei speciale, Stefano Marrini pierde secunde pretioase pe superspeciala si este detronat de Razvan Trisnevschi, care conduce categoria in fata italianului, in timp ce Calin Bucur se afla pe ultima treapta a podiumului. Bogdan Nastase se afla in fruntea clasei 11, unde este urmat de Dragos Dinu, cei doi concurenti fiind singurii ramasi in cursa dupa ce Iamandi a rupt roata pe PS3.
Clasa RC5 a fost dominata de Norbert Maior, care obtine 3 victorii de proba, urmat pe podium de catre Bogdan Vrabie, cel care isi adjudeca superspeciala, si Bogdan Talasman, primii doi fiind lideri in fruntea Cupei Suzuki, unde sunt urmati de Danut Budai, cel care pierde locul secund dupa un timp slab pe superspeciala, cu probleme tehnice. Cupa Dacia il are ca lider pe Bogdan Gheorghiu, care s-a impus pe doua speciale de astazi, dar care pierde aproape 20 de secunde pe superspeciala, in timp ce locul secund este ocupat de Cristi Sugar, cu Andrei Mitre pe a treia treapta a podiumului.
In Rally2 George Marinescu porneste in forta si se impune pe PS1, ca mai apoi pe a doua speciala sa piarda aproape doua minute, Joanan Nagel si Cosmin Salistean reusind victorii pe celelalte doua probe de macadam. La finalul zilei, lider in clasamentul grupei A este Salistean, urmat la de Florian Niturad, cel mai rapid pe superspeciala, si Aurelian Malutan pe ultima treapta a podiumului.
Pe lista abandonurilor ii trecem pe Costel Casuneanu si Razvan Nechifor, care au iesit in decor pe PS2 “Moinesti”, pe Sebastian Barbu cu doua pene inaintea specialei cu numarul trei, dar si pe Dan Iamandi, care iese in decor pe finalul PS3 si rupe o roata la Subaru Impreza STI cu care ia startul in cadrul clasei 11. Cu Citroen-ul DS3R3T care ia foc dupa stopul PS3, Adrian Teslovan se retrage din cursa moldava cu motorul distrus si cu daune majore.
Poz | Piloti | Clasa | Timp | Dif |
---|---|---|---|---|
1 | V. Porcisteanu D. Dobre | RC2 | 00:18:20,2 | |
2 | A. Raspopa C. Diacu | RC2 | 00:18:31,4 | 00:11,2 |
3 | D. Girtofan T. Marza | RC2 | 00:18:54,0 | 00:33,8 |
4 | C. Aur A. Avram | RC2 | 00:19:45,5 | 01:25,3 |
5 | R. Trisnevschi D. Magos | RC2N | 00:20:25,1 | 02:04,9 |
6 | S. Marrini D. Bianchi | RC2N | 00:20:40,7 | 02:20,5 |
7 | C. Bucur T. Gaina | RC2N | 00:20:46,6 | 02:26,4 |
8 | B. Nastase D. Nastase | NAT 11 | 00:20:52,9 | 02:32,7 |
9 | C. Dolofan M. Sandu | RC2 | 00:20:56,9 | 02:36,7 |
10 | C. Timisica G. Lazar | RC2N | 00:20:58,2 | 02:38,0 |
Maine sunt programate 9 probe speciale care totalizeaza 83 de kilometri cronometrati in zona Bacaului, pe “Hemeius”, “Trebes” si “Racova”, ultima speciala, care are o sectiune de asfalt pe final, contand ca PowerStage.