Cu 19 probe speciale care totalizeaza 310 kilometri cronometrati, Rally Italia Sardinia se bazeaza pe drumurile inguste si rapide de pe insula din Mediterana, principalele caracteristici ale traseului de concurs fiind temperatura ridicata, probele care nu lasa loc de erori si suprafata alunecoasa, cu o baza de pietre acoperita de un nisip fin. Raliul incepe joi cu superspeciala “Ittiri”, desfasurata pe un fost circuit de motocross, unde cate doua masini vor evolua in paralel pe lungimea a doua ture.
Adevarata actiune debuteaza vineri, cu doua bucle identice a cate patru speciale, care au loc la nord-est de Alghero, orasul unde se afla parcul de service. “Tula” (22.25 km), probabil cea mai dificila proba a raliului, urmata de “Castelsardo” (14.72 km), “Tergu-Osilo” (14.14 km) si “Monte Baranta” (10.99 km) sunt specialele pe care vor concura echipajele in prima zi dificila a raliului, ca mai apoi sambata sa fie cea mai lunga si dura a cursei. Cu 142 de kilometri, a doua zi de concurs va purta echipajele pe “Coiluna – Loelle” (14.97 km), dar si pe “Monti di Ala'” (28.21 km) si “Monte Lerno” (28.03 km), cu a sa Micky’s Jump, care vor fi, cu siguranta, o provocare. Ultima zi de concurs este identica cu 2018, cu doua treceri pe “Cala Flumini” (14.06 km) si “Sassari-Argentinera” (6,89 km), cea de-a doua speciala fiind si Power Stage-ul Raliului Sardiniei, unul cunoscut datorita privelistii excelente pe care o au fanii pe coborarea dura de langa malul marii.
Sebastien Ogier va porni primul pe drum, fiind lider in clasamentul general in acest moment, avand de dus o lupta de-a lungul celor 19 speciale cu Thierry Neuville si Ott Tanak, principalii sai contracandidati. Lupta pe probele speciale a fost una extrem de stransa anul trecut, cand Neuville s-a impus dramatic in fata lui Ogier pe Power Stage cu un avans de 0,7 secunde. Toti cei trei piloti care se lupta pentru titlu in acest sezon au sanse mari la victorie, gestionarea ordinii de start, a duritatii traseului si echilibrul dintre conservare si viteza vor stabili, probabil, invingatorul.
Cu un loc trei anul trecut, Esapekka Lappi porneste cu speranta ca va reusi un rezultat bun dupa cursele mai dezamagitoare din ultimele saptamani, in timp ce Kris Meeke vine, cu siguranta, cu determinare si dorinta unui podium dupa ce in Portugalia a pierdut locul trei pe Power Stage, abandonand cu roata rupta. La fel de determinat, Jari-Matti Latvala va arata, din nou, ca este rapid, venind dupa o serie de ghinioane si probleme tehnice, stiindu-se faptul ca finlandezul se poate lupta pentru podium daca lucrurile se leaga pentru acesta. In tabara Hyundai, managerul Andrea Adamo se bazeaza pe Dani Sordo, cel care a condus in Portugalia pana sa intampine probleme tehnice cu alimentarea i20-ului, si pe Andreas Mikkelsen, revenit dupa ce etapa trecuta a fost “rezerva”. M-Sport ii va avea la start pe Elfyn Evans si Teemu Suninen, Gus Greensmith revenind pe modelul R5 dupa ce acum doua saptamani a fost prezent in “prima liga” pe un model WRC. De notat este prezenta la start a fostului pilot principal din Toyota, Juho Hanninen, care va testa modelul Yaris pentru constructor in acest weekend.
WRC2Pro va avea la start 4 masini: Kalle Rovanpera si Jan Kopecky vor evolua pe noul model Skoda Fabia care si-a facut debutul in Portugalia, in timp ce Citroen se bazeaza pe acelasi Mads Ostberg, iar M-Sport pe Greensmith. WRC2 va vedea o lupta stransa intre rapizii Katsuta, Veiby (revenit cu o masina noua dupa ce Polo-ul sau a ars in Portugalia), Gryazin, Kajetanowicz, dar si echipajul roman Simone Tempestini & Sergiu Itu. Cei doi pornesc pe Hyundai-ul i20 R5 cu care au reusit un ritm excelent in Portugalia, demonstrand ca se pot lupta pentru podiumul categoriei.
In JuniorWRC, Raul Badiu si Gabriel Lazar pornesc in a treia etapa a sezonului dupa mai mult de doua luni de pauza. Echipajul roman va avea de luptat cu rapizii Martins Sesks, Denis Radstrom, Tom Kristensson, Jan Solans sau Julius Tannert, Sardinia fiind prima etapa pe macadam, suprafata preferata a lui Raul Badiu, cel care este foarte rapid in aceste conditii si care va putea obtine un rezultat bun daca este ferit de ghinioane.
La shakedown-ul desfasurat in aceasta dimineata, in ciuda faptului ca a lovit roata Citroen-ului C3 la trecerea printr-o poarta, Sebastien Ogier a fost cel mai rapid, urmat la 0,9 secunde de Ott Tanak si la 1,7 de Thierry Neuville. Simone Tempestini si Sergiu Itu obtin al saselea timp la teste, la 1,4 secunde de liderul Katsuta, in timp ce Raul Badiu si Gabriel Lazar sunt foarte rapizi si au, pana in prezent, al treilea timp in JuniorWRC la shakedown.