Lider in clasamentul Cupei Dacia dupa trei raliuri, avand doua victorii pe macadamul de la Arad si la etapa de la Bacau, Bogdan Gheorghiu este unul dintre cei mai rapizi piloti din cadrul cupei monomarca. Dupa ce anul trecut a debutat cu modelul Logan si a demonstrat ca este foarte rapid pe probele speciale, dar a avut parte de iesiri in decor, pilotul a facut trecerea pe modelul Sandero si pare sa-si fi gasit un ritm rapid si constant alaturi de Andrei Pintilii, copilotul debutant care il insoteste in Campionatul National de Raliuri.
RallyMax: Salut, Bogdan! Este pentru prima data cand povestim intr-un interviu pentru RallyMax. Pentru inceput, povesteste-ne cum ai ajuns din 2018 sa concurezi in Campionatul National de Raliuri in cadrul Cupei Dacia. Cum ti s-a parut competitia pana in prezent?
Bogdan Gheorghiu: Buna. Dupa cum stiti, am participat si sezonul trecut ca debutant in cadrul Cupei Dacia la volanul unei Dacia Logan, cu care am avut cateva podiumuri si la final am iesit impreuna cu Robert, fostul meu copilot, campioni la debutanti. Multi apropiati imi spuneau sa fac trecerea la o clasa superioara, dar mie nu-mi place sa ard etape. Daca voi fi suficient de bun sa ajung campion la aceasta clasa la sfarsitul acestui an ma voi gandi sa particip la o clasa superioara. Dupa cum bine stiti, Cupa Dacia ofera o concurenta poate mai mare decat alte clase, iar asta imi aduce mari satisfactii.
RallyMax: In 2018 ai incheiat in postura de lider in cadrul debutantilor Cupei Dacia. Cum a fost progresul pentru tine in sezonul trecut la bordul modelului Logan?
Bogdan Gheorghiu: Da, Loganul este prima dragoste as putea spune. E o masina un pic mai permisiva ca dinamica fata de Sandero, dar din pacate nu te poti bate de la egal la egal fiindca dupa cum stiti Sandero este mai puternica si are si cuplu mai mare. Din cauza ambitiei noastre de a merge cat mai tare am avut si multe iesiri in decor, vreo 3 daca imi aduc bine aminte. Dar cum progres fara sacrificii nu se poate, in mersul cu Loganul aproape de limite am invatat foarte multe, mai ales in ceea ce priveste abordarea virajelor prin derapajul controlat. Acum ca pilotez un Sandero si avand acel plus de putere de care vorbeam mai sus cred ca avem sanse destul de mari sa speram la titlu.
RallyMax: Dupa un abandon la Arges, 2019 a adus doua victorii pentru tine la Arad si Bacau. Cum te-ai simtit pe probele speciale la primele trei curse?
Bogdan Gheorghiu: La Arges din pacate ne-am rasturnat in acel viraj in care au iesit destul de multe echipaje si in care dupa parerea mea trebuia ca organizatorii sa ia masuri si sa restrictioneze taierea virajului prin afara carosabilului. La trecerea noastra prin acel viraj practic nu mai rulam pe asfalt ci pe o suprafata foarte alunecoasa, ca atunci cand prinzi iarna zone cu polei, iar la pachet cu faptul ca strada era forte ingusta masina s-a rasturnat in ciuda eforturilor mele de a o redresa. Am continuat apoi in superrally, dar tehnic masina noastra avea probleme la directie ce nu au putut fi rezolvate, iar in ultima proba a raliului am pierdut din nou controlul si am abandonat. Cu toate ca ma cred un pilot mai bun de asfalt, imi dau seama ca rallyurile de acest gen sunt cele mai grele fiindca te poate surprinde orice viraj pe care ti l-ai notat la recunoasteri de o anumita dificultate, iar la trecerea pe proba il gasesti altfel.
A urmat Aradul, raliu pe care l-am abordat cu mai multa precautie si pe care l-am castigat cumva nemeritat deoarece Cristi Sugar, in pozitia de lider are probleme tehnice si abandoneaza cand avea un avans considerabil pe care nu-l mai puteam recupera. Dar probabil de asta sunt frumoase raliurile, deoarece nu poti fi sigur pe victorie decat cand treci linia de sosire.
Bacaul in schimb era unul din raliurile preferate si cred ca l-am controlat de la inceput pana la sfarsit, toti concurentii mei directi la titlu abandonand in incercarile lor de a ma ajunge. Oricum lupta a fost destul de stransa, am avut un sentiment de incredere pe tot parcursul raliului ca pot sa castig si chiar asa s-a intamplat castigand 7 sau opt probe din cele 13.
RallyMax: Cum a fost pentru tine trecerea de la Logan la Sandero? Cat de usoara a fost adaptarea si cat de competitiva ti se pare masina in cadrul clasei RC5?
Bogdan Gheorghiu: Pe ansamblu ma simt din ce in ce mai sigur la bordul Daciei Sandero si asta se vede si in rezultate. In mare masura cele doua masini se aseamana foarte mult ca dinamica, diferenta o face puterea motorului care este mai mare la Sandero. Dar mai are nevoie Sandero de ceva cai ca sa poata sa se bata la titlul clasei RC5. Asteptam anumite modificari si imbunatatiri care sa ne aduca un pic mai aproape de masinile Suzuki ca si competitivitate. Eu abia astept…
RallyMax: Cupa Dacia are parte de o serie de piloti puternici si rapizi in acest sezon. Cum ti se pare competitia in cadrul cupei monomarca si care sunt atuurile voastre in fata contra-candidatilor?
Bogdan Gheorghiu: Da intr-adevar, asa este. As aminti aici pe Dragos Popa, un pilot cu multa experienta si foarte bun, Andrei Mitre care din pacate a avut multe ghinioane, Cristi Sugar care este foarte rapid dar un pic cam impulsiv si fara experienta si altii. Poate noi avem cate putin din toate, impulsivitate, un pic de experienta capatata in atatea rasturnari 🙂 si un pic de rapiditate.
RallyMax: In 2019 ai ales sa concurezi alaturi de un copilot debutant ? Andrei Pintilii. Suntem curiosi cum de ai ales un copilot debutant si cum va intelegeti in masina de curse din punct de vedere a copilotajului si a relatiei de prietenie dintre voi doi.
Bogdan Gheorghiu: Crestem amandoi o data. Ne intelegem din ce in ce mai bine, dar atat eu cat si Andrei mai avem multe de invatat.
RallyMax: Care sunt planurile si obiectivele voastre pentru acest sezon? Veti lua startul in toate etapele din 2019?
Bogdan Gheorghiu: Obiectivul principal este obtinerea titlului Cupa Dacia iar asta se poate intampla mentinand si crescand ritmul in rularea de pe probele de concurs. Asa ne-am propus sa luam startul in toate etapele.
RallyMax: Bogdan, iti multumim pentru raspunsuri. Va uram mult success in acest sezon. In final, ai cuvantul!
Bogdan Gheorghiu: Multumesc mult ca mi-ati oferit sansa sa dau primul interviu in calitatea de pilot la RallyMax si va urez si eu mult succes.