A cincea etapa de raliuri din sezonul 2019 s-a desfasurat la finalul saptamanii trecute pe probele speciale de asfalt din judetul Sibiu, acolo unde traseul de concurs complex a reprezentat o provocare pentru peste 60 de echipaje inscrise in trei campionate. Raliul Sibiului a fost parte din Campionatul National de Raliuri ?Dunlop?, Campionatul National Rally2 ?Dunlop? si Campionatul National de Raliuri pentru Vehicule Istorice ?Dunlop? si s-a desfasurat pe 15 probe speciale in zona Paltinis, Poiana Sibiului si a localitatilor Boz – Presaca.
Cu un start festiv programat joi in Piata Mica din Sibiu, unde fanii au venit in numar mare pentru a face cunostinta cu echipajele, Raliul Sibiului a avut parte de o lupta stransa pe probele speciale, cu surprize, abandonuri, schimbari de clasament, cu speciale anulate, dar si cu o superspeciala spectaculoasa in centrul orasului, in zona Salii Transilvania. Traseul de concurs pregatit de organizatori a fost unul divers si cu provocari, cu zone rapide sau tehnice, dar si cu multi fani pe margine, care au urmarit cu sufletul la gura lupta din cele trei campionate.
Cu Simone Tempestini, liderul clasamentului in Campionatul National de Raliuri, nevoit sa abandoneze pe chiar prima proba speciala a raliului dupa o iesire in decor, Sebastian Barbu preia conducerea cursei vineri, reusind trei victorii de proba si un avans de aproape 24 de secunde in fata urmatorului clasat, Valentin Porcisteanu. Dan Girtofan se afla pe locul al treilea, in timp ce castigatorul din 2018, Bogdan Marisca, era doar al patrulea. In ziua secunda, Alexandru Pitigoi si al sau superb Porsche 911 GT3 ies la rampa, reusind victorii de proba, fiind implicat in lupta pentru podium. Marisca abandoneaza cu probleme tehnice in prima jumatate a zilei de sambata, in timp ce Barbu isi consolideaza avansul in fruntea ierarhiei cu multiple victorii de proba speciala.
Raliul Sibiului 2019 s-a incheiat, dupa doua zile de concurs dificile si lungi, cu victoria lui Sebastian Barbu, primul sibian care se impune in Raliul Sibiului. Pilotul se afla la prima victorie in clasamentul general in sezonul sau de debut la bordul unui model R5, o performanta pe care Sebi si copilotul sau, Bogdan, nu o vor uita. Locul secund la finalul celor 15 probe speciale este ocupat de Dan Girtofan, in timp ce ultima treapta a podiumului este ocupata de Valentin Porcisteanu, cel care l-a depasit pe Alexandru Pitigoi pe superspeciala din Sibiu, acolo unde fanii s-au aflat in numar mare pentru a aplauda spectacolul automobilistic.
In clasamentul RC2N, profitand de abandonul tehnic al sibianului Calin Bucur, Andrei Girtofan obtine a treia victorie a sezonului in cadrul clasei, fiind urmat de Cristian Timisica si Razvan Trisnevschi pe podium. In clasamentul masinilor cu tractiune fata, lupta a fost una foarte stransa de-a lungul celor 15 probe speciale, cu multe rasturnari de situatie si schimbari de podium. Adrian Teslovan se impune cu doar 12 secunde avans in fata lui Csongor Szabo, cei doi piloti fiind invingatori si in cadrul claselor RC3, respectiv RC4. Mihnea Muresan ii urmeaza pe cei doi pe podiumul 2FWD, in timp ce colegul sau de echipa, Norbert Maior, domina clasamentul RC5 si obtine a cincea victorie consecutiva a sezonului. Cupa Suzuki este adjudecata de Danut Budai, in timp ce Cristi Sugar este primul in Cupa Dacia, doua competitii in care concurentii iau startul cu masini egale si unde lupta este intotdeauna stransa. In cadrul clasei 11, Bogdan Nastase, singurul pe lista de inscrieri, obtine victoria, in timp ce Alexandru Pitigoi este cel mai rapid in cadrul clasei 12.
Cu patru echipaje la start, doar doua masini din Campionatul National de Raliuri pentru Vehicule Istorice ajung la final: un BMW 1602 pilotat de Lorincz Borbely, urmat de Andrei Agapian pe locul secund, la bordul unui VW Golf. In Rally2, dupa abandonul tehnic al lui Dan Nicoschi, lider dupa prima zi de concurs, invingator este Laurentiu Lopazan, care este urmat pe podium de Samuil Mircea si Alexandru Bogdan, diferentele dintre echipajele de pe podium fiind foarte mici dupa 9 probe speciale. Singurul la start cu o masina integrala, Bogdan Moldovan isi adjudeca victoria in clasa B.
Dupa un spectacol de drift pe traseul superspecialei, Raliul Sibiului 2019 s-a incheiat cu festivitatea de premiere organizata in fata Salii Transilvania, acolo unde toate echipajele aflate pe podium au fost premiate iar invingatorii au primit laurii victoriei. De-a lungul celor doua zile de concurs, mii de fani s-au aflat pe marginea probelor speciale pentru a-si urmari favoritii, in timp ce peste 110.000 de persoane au urmarit transmisiile live de la startul festiv, de pe probele speciale sau de la superspeciala din Sibiu, cifre care confirma popularitatea competitiei.
Raliul Sibiului este organizat de catre Clubul Sportiv ?Aria pentru Sport? in colaborare cu AMC Racing, club patronat de Mihai Leu, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Competitia este cofinantata de Primaria Municipiului Sibiu prin Agenda Sport 2019 si de Consiliul Judetean Sibiu prin Serviciul Public ?Sala Transilvania?. Organizat cu sprijinul Primariei Municipiului Sibiu, a Consiliului Judetean Sibiu si a Consiliului Judetean Alba, a Primariilor Poplaca, Rasinari, Gura Raului, Seica Mare, Dostat, Spring, Ludos si Poiana Sibiului, a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Sibiu si Alba, a Politiei Rutiere Sibiu si Alba si a Jandarmeriei judetelor Sibiu si Alba. Masina oficiala a Raliului Sibiului 2019 este oferita de Autoklass Sibiu. Partenerii competitiei sunt Aria, Ambient, Caparol, Profelis, Chateau Vartely, in colaborare cu partenerii media KissFM, Livestream Romania, Ora de Sibiu, Sibiu 100%, Tribuna si Turnul Sfatului.
Comunicat de presa
Foto: Flavius Croitoriu/RallyArt.ro