Cunoscut ca o competitie dura, Raliul Moldovei 2019 a fost una cu ghinion pentru Adrian Teslovan si Vajk Imre Cseh. Echipajul care concureaza cu modelul Citroen DS3 R3T si care a obtinut doua victorii in clasamentul 2FWD la primele doua etape din sezon, a avut parte de un incident nefericit la finalul specialei “Vermesti” din prima zi de concurs a raliului din judetul Bacau. Dupa ce in ultimele doua sezoane au avut ghinion pe acelasi viraj de pe finalul probei, in acest an masina de concurs a suferit daune majore in urma unui incendiu la bord.
Citroen-ul DS3 R3T a luat foc dupa stop-ul specialei din cauza unor scurgeri de benzina, echipajul incercand sa stinga focul. Din pacate, motorul masinii a fost compromis, multe alte piese avand de suferit. Echipa de asistenta Omega Mts. a trecut la lucru imediat dupa incheierea cursei, caroseria Citroen-ului fiind utilizabila in reconstructia masinii. In prezent, echipajul asteapta piesele de schimb de la Citroen Racing pentru ca echipa tehnica sa inceapa reasamblarea masinii de concurs si Adrian si Vajk Imre sa poata sa ia, astfel, startul in Harghita Rally, competitie care se desfasoara saptamana viitoare.
Am povestit pe scurt cu Adi despre reparatiile pe care le au de facut la masina de concurs si despre sansele echipajului de a lua startul in Raliul Harghitei. In prezent, echipa tehnica asteapta piesele de la Citroen Racing, livrare de care depinde si momentul in care masina de concurs va fi gata.
RallyMax: Adi, stim cu totii care au fost daunele masinii la finalul probei “Vermesti” de la Raliul Moldovei. Dar ce s-a intamplat de fapt pe finalul probei in momentul incendiului?
Adi Teslovan: La finalul PS3 siguranta de la furtunul de benzina care alimenteaza motorul pe partea dinspre pompa de benzina/rezervor a cedat. Fiind sub presiune, a inceput sa arunce benzina in habitaclu in spatele scaunului meu, acolo unde se afla si bateria, ca mai apoi benzina sa se scurga prin caroserie pe esapament si asa s-a declansat incendiul. Le multumesc in special echipajelor Mihnea Muresan/Marc Banca, Mihai Manole/Florin Dorca si Razvan Trisnevschi/Dan Magos care ne-au ajutat sa stingem incendiul.
RallyMax: Cum decurg pregatirile pentru Harghita Rally si reconstructia masinii?
Adi Teslovan: Echipa tehnica lucreaza intens pentru pregatirea masinii – sablare, pregatire si vopsire, finisare. Tot ce tine de echipa tehnica Omega Mts. este gata. In acest moment asteptam toate piesele de la Citroen Racing pentru reasamblarea masinii, acesta fiind inca un efort in plus pentru echipa tehnica. Oarecum suntem la mana celor de la Citroen Racing care ne-au promis ca ne vor furniza in timp util toate componentele, speram ca asa va fi; teoretic azi ar trebui sa ajunga piesele. Ar fi o supriza placuta din partea lor. Ramanem optimisti deoarece nu avem incotro.
RallyMax: In contextul abandonului de la Bacau si a faptului ca o buna parte din buget se cheltuie pe reparatia masinii, cum veti aborda restul sezonului? Se schimba ceva in obiectivele voastre?
Adi Teslovan: Intr-adevar este frustrant ceea ce s-a intamplat, dar acesta este sportul, nu ne plangem! Eram constienti de aceste riscuri inca din momentul in care ne-am apucat de acest sport. Avem parteneriate asumate pentru 2019, pe care le vom duce la bun sfarsit. Asa cum am spus-o in mai multe randuri, nu imi place sa ma hazardez in promisiuni, dar nu ascund faptul ca ne dorim sa terminam cat mai bine fiecare etapa. Dorim sa le multumim partenerilor pentru incredere si pentru suport si sa ne vedem pe probe, speram, la etapa din Harghita de la Odorheiu Secuiesc.