Dupa ce la final de 2017 a trecut de la clasa 9 catre categoria superioara, clasa 7, Csongor Szabo a concurat pe un model R2 in 2018, cand a castigat categoria, dar si la inceputul acestui sezon. Cu un ritm mai lent decat adversarii la Raliul Argesului si cu un loc trei in categoria RC4, ca mai apoi la Arad sa abandoneze tehnic, pilotul din Sfantu Gheorghe nu a fost prezent la Raliul Moldovei Bacau, cea de-a treia etapa de raliuri din acest an.
“Cu un numar mai mare de adversari valorosi la start decat in 2018, am considerat ca Ford-ul Fiesta R2 cu care am luat startul in ultimul an si jumatate nu ne mai poate oferi viteza de care avem nevoie pentru a ne lupta de la egal la egal in clasa RC4 si in categoria masinilor cu 2 Roti Motrice. Am simtit asta la Raliul Argesului si Raliul Aradului, unde nu am putut tine pasul cu adversarii nostri, iar astfel a aparut dorinta de a face pasul catre o masina mai performanta”
a spus Csongor Szabo.
Cum prima generatie de Ford Fiesta s-a comportat excelent de-a lungul celor 13 curse la care Csongor a luat startul, pilotul a decis sa achizitioneze o generatie mai noua preparata de M-Sport, un model Fiesta cu motor mai performant, de 1 litru si turbina, care va oferi o putere mai mare decat masina cu care echipajul a obtinut rezultate foarte bune in ultimul an si jumatate. Masina de concurs se incadreaza in aceeasi categorie, clasa RC4, urmand a fi competitiva in cadrul categoriei si a clasamentului masinilor cu tractiune fata.
Pentru Csongor Szabo si copilotul sau, Rares Fetean, Campionatul National de Raliuri continua astfel la bordul unei noi masini de concurs la Raliul Perla Harghitei, competitie care se desfasoara pe 12 probe speciale pe asfaltul din jurul orasului Odorheiu Secuiesc. Echipajul se va afla la startul festiv de joi seara in fata fanilor locali, urmand a concura apoi pe spectaculoasele drumuri din judet pe parcursul zilelor de vineri si sambata.
?Noua masina de concurs a ajuns deja in garajul nostru si acum facem ultimele pregatiri pentru startul din Raliul Harghitei. Este o cursa care ne place enorm de mult si la care ne-am dorit sa fim prezenti. Ne bucuram mult ca vom lua startul in noua formula, cu o masina mult mai competitiva, la bordul careia sa fim rapizi, sa ne bucuram de senzatii si cu care sa facem spectacol pentru fani?,
a continuat Szabo.
Cum modelul Fiesta cu turbina este inca o necunoscuta pentru echipaj, care nu a efectuat niciun kilometru de teste inaintea cursei din weekend, obiectivul pentru Raliul Perla Harghitei este unul axat pe adaptare, intelegere si progres. Csongor si Rares isi propun sa se acomodeze rapid cu noua masina de concurs, dar in acelasi timp sa fie competitivi si sa isi masoare fortele cu adversarii.
?Plecam clar cu gandul sa ne distram, sa invatam masina si sa progresam treptat. Speram sa ne imbunatatim timpii de la o speciala la alta si la final sa avem un ritm bun care poate ne va aduce un podium?
a incheiat Csongor Szabo.
In 2019, echipajul Csongor Szabo ? Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Szaboek, Lucifer, Instal Dac, Instal Carpatica, Auto – Bogyo, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.