Dintre cele trei raliuri programate in aceasta toamna in Campionatul National de Raliuri, Transilvania Rally este, probabil, cel mai complex si dificil din intreg sezonul, cu aproape 150 de kilometri cronometrati, cu trasee de concurs tehnice si inselatoare si cu o concurenta serioasa. Competitia care isi are comandamentul in Cluj-Napoca se desfasoara in perioada 26-28 septembrie pe un numar total de 10 probe speciale de asfalt, cu peste 90 de echipaje inscrise si cu un numar de 12 modele R5, printre care si multiple prezente internationale.
Cu parcul de service amplasat in zona Salii Sporturilor “Horia Demian” si cu startul festiv programat pe esplanada Cluj Arena, Transilvania Rally reprezinta un magnet pentru fanii clujeni, care vor avea primul contact cu echipajele joi seara, incepand cu ora 19:30, cand are loc o sesiune de autografe si startul festiv. Testele oficiale ale competitiei au loc vineri dimineata pe o sectiune din speciala “Floresti”, ca mai apoi adevaratul test sa inceapa dupa-masa, cu 4 speciale programate in prima zi de concurs.
Transilvania Rally debuteaza cu proba “Capusu Mare”, in lungime de 25 de kilometri, urmata de “Belis” si “Marisel”, ambele tehnice, dificile, ca mai apoi ziua sa se incheie cu parcurgerea pe intuneric a probei “Floresti”. Aceasta din urma va fi parcursa de doua ori si sambata, fiind un magnet pentru fani datorita apropierii de Cluj-Napoca si a amfiteatrelor naturale din care fanii pot urmari mai multe masini pe kilometri intregi de proba. Sambata mai sunt programate alte doua treceri pe “Dangau”, regina raliului, in lungime de peste 30 de kilometri, o a doua parcurgere a probei “Belis”, dar si superspeciala de la Cluj Arena, spectaculoasa si cunoscuta pentru numarul mare de fani prezenti pe margine.
Pentru Vali Porcisteanu si Dan Dobre, Transilvania Rally este una din cele mai importante curse ale sezonului: echipajul DTO Rally Team se afla la conducerea clasamentului general si va avea de dus o lupta serioasa pentru a-si mentine avansul. Citroen-ul C3R5 este pregatit de start dupa participarea de la Trofeul Campulung de weekend-ul trecut, modelul francez fiind cunoscut drept excelent pe speciale tehnice de asfalt cum sunt cele de langa Cluj.
Urmeaza un raliu dificil, tehnic si cunoscut pentru probele speciale inselatoare. Chiar daca nu ne va fi usor, ne vom juca sansa si vom lupta pe toate specialele pentru a ne mentine in fruntea clasamentului general. Simone si Bogdan sunt pe teren propriu si vom avea, cu siguranta, o lupta stransa si frumoasa cu ei. Ca la fiecare cursa, ne propunem victoria, dar vom avea de muncit pentru a fi cei mai rapizi la Cluj
a spus Vali Porcisteanu.
Inaintea startului in Transilvania Rally, Vali a participat la Trofeul Campulung Muscel, etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta care se desfasoara in judetul Arges, acolo unde a profitat de urcarile cronometrate pentru a se acomoda, din nou, cu asfaltul.
Am facut cateva ture la etapa de Viteza in Coasta de la Campulung, sub privirile fanilor locali, unde mi-am intrat in mana pentru Cluj. Sper sa avem un ritm bun de pe prima proba deoarece vom fi primii la start, un avantaj pe asfalt. Cum vremea se anunta ploioasa, vom avea, cu siguranta, de furca si cu alegerea anvelopelor corecte, totul contribuind la spectacolul pentru fani
a incheiat Vali inaintea startului in Transilvania Rally 2019.
Cu o evolutie foarte buna in 2018, Cristi Dolofan si Mihai Sandu revin pe probele speciale ale raliului de la Cluj cu modelul R5 cu care au aratat progres de-a lungul sezonului. Dupa ce anul trecut s-a clasat in top 10 si a obtinut podiumul clasei RC2N, echipajul DTO Rally Team isi propune un parcurs eficient si ferit de probleme la Transilvania Rally pe Peugeot-ul 208 R5, unde obiectivul este clasarea in puncte, astfel incat sansele echipei pentru victorie sa fie maxime.
Eugen Caragui si Robert Fus au reusit un ritm excelent pe probele speciale ale Raliului Iasului, etapa anterioara de raliuri, acolo unde au incheiat pe locul doi in cadrul clasei RC4 si pe podiumul clasamentului masinilor cu tractiune fata. Desi a avut parte de o rasturnare spectaculoasa care a adus daune serioase Peugeot-ului 208 R2 la etapa precedenta, masina a fost reconstruita de catre echipa tehnica DTO Rally Team si este acum gata de start si de o noua ofensiva. Cu incredere si determinare, cei doi isi propun o evolutie similara si in Transilvania Rally, unde vor lupta pentru victorie intr-o categorie in care concurenta este cea mai mare din 2019.
Lideri in clasamentul clasei 11, Bogdan si Delia Nastase continua participarile din sezonul 2019 de raliuri cu Transilvania Rally, o etapa pe placul celor doi prin prisma probelor speciale lungi, tehnice si dificile. Desi au devenit matematic campioni ai clasei 11 inaintea startului in etapa de la Cluj, Bogdan si Delia pornesc cu acelasi obiectiv clar – victoria in cadrul clasei, un rezultat care le-ar consolida pozitia de lider si ar aduce punctele necesare prin care DTO Rally Team sa obtina o victorie in Transilvania.
Dupa abandonul de la Raliul Iasului, Cristi Sugar si Vlad Colceriu revin pe probele speciale cu o motivatie suplimentara: juniorii DTO Rally Team doresc sa corecteze greseala de la etapa anterioara si isi propun un parcurs perfect in Cupa Dacia la Cluj, unde probele speciale tehnice de asfalt vor fi o provocare pe masura.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.