Dupa o vacanta de peste o luna, raliurile din Romania revin in prim plan cu o competitie spectaculoasa, desfasurata pe 132 de kilometri de macadam in Moldova. Raliul Iasului are loc in acest final de saptamana pe o lungime de 10 probe speciale, printre care si superspeciala din capitala regiunii, acolo unde fanii sunt prezenti in numar mare pentru a aplauda evolutia echipajelor pe celebrul traseu din zona Rapa Galbena.
Editia din 2019 a Raliului Iasului este identica cu cea din sezonul trecut, cu multiple treceri pe specialele deja celebre din judet. Competitia incepe vineri cu doua bucle formate din “Cioca-Boca” si “Madarjac”, ambele probe lungi, tehnice, cu sectiuni rapide si lente, unde rezultatele surprinzatoare pot sa apara, dar unde experienta este foarte importanta. Ziua se incheie cu superspeciala de la Rapa Galbena, care debuteaza la ora 20:07 pe asfaltul din Iasi, unde fanii sunt invitati de catre organizator in numar mare. Sambata, raliul se concentreaza pe cele doua treceri pe “Paun”, o proba tehnica si inselatoare, si “Dobrovat”, PowerStage-ul cunoscut pentru saritorile artificiale. In ziua secunda a raliului mai este programata o a treia trecere pe “Cioca-Boca”, speciala de aproape 15 kilometri avand sectoare in urcare si in coborare.
Cu aproape 70 de echipaje pe lista de inscrieri a celor trei campionate care isi vor desfasura a sasea etapa la Iasi, competitia se anunta una interesanta prin prezenta la start a tuturor numelor importante din Romania. Dupa prezenta din etapa WRC din Germania, Simone Tempestini vine la Iasi cu dorinta unei noi victorii, macadamul din Moldova fiind locul unde echipajul Tempestini/Itu si-a adjudecat titlul national absolut in 2018. Pentru Vali Porcisteanu, raliul de la Iasi reprezinta un moment important al sezonului – rezultatul slab de la Sibiu il obliga pe liderul DTO Rally Team sa fie rapid pe macadamul din Moldova, un alt pretendent la victorie fiind Sebastian Barbu, care vine cu moralul ridicat dupa victoria din etapa de casa. Bogdan Marisca, Dan Girtofan si Adrian Raspopa vor lupta cel putin pentru podium, daca nu si pentru primul loc, un numar de 10 modele R5 aflandu-se la start: Sorin Badea, Zoltan Juhos, Catalin Grigoriu si Cristi Dolofan fiind si ei prezenti pe modele de top la startul etapei iesene.
In cadrul clasei RC2N patru nume se afla pe lista de inscrieri, cu Andrei Girtofan si Calin Bucur favoriti – ambii au demonstrat de-a lungul sezonului ca sunt foarte rapizi si se lupta pentru o pozitie fruntasa si in clasamentul general, nu doar in cel al categoriei. Razvan Trisnevschi se va implica si el in lupta pentru podiumul clasei, in timp ce Adrian Grigore va tinti un podium pe macadaml de la Iasi. In cadrul categoriei masinilor cu tractiune fata, duelul va fi, ca la fiecare etapa din 2019, unul strans, cu o noutate din partea lui Mihnea Muresan, care va concura alaturi de un nou copilot – Alina Bianca Pop. Lupta se va da intre Muresan, Adrian Teslovan, Eugen Caragui, Mihai Manole, Csongor Szabo si Alexandru Gheorghe, toti pilotii urmand a tinti victoria in categoriile RC3, respectiv RC4. In RC5 Norbert Maior porneste cu prima sansa dupa cinci victorii din tot atatea posibile in 2019, principalii adversari fiind Bogdan Vrabie, Danut Budai, Andrei Georgescu si Bogdan Talasman. Ultimii patru pornesc favoriti in lupta pentru victorie in Cupa Suzuki, in timp ce in cealalta cupa monomarca, Dacia, prim-planul va fi tinut de duelul dintre Cristi Sugar, Andrei Mitre, Dragos Popa si ieseanul Bogdan Gheorghiu, cel care are, probabil, prima sansa.
Dupa prezenta singuratica a echipajului Nastase la Raliul Sibiului, clasa 11 revine in prim-plan la Raliul Iasului, cu sapte nume pe lista de inscrieri. Cu masini puternice si spectaculoase, lupta va fi cu siguranta interesant de urmarit intre Dragos Dinu, Bogdan Nastase sau Razvan Nechifor, surpriza de pe lista de start fiind Marco Tempestini, care va evolua alaturi de Adrian Jucan pe un Subaru Impreza. Dan Iamandi, Dorin Banciu si Paul Ciubotariu vor concura si ei in cardrul categoriei, in timp ce Dorin Costea si Augustin Mihalache sunt cei doi piloti inscrisi in cadrul clasei 12.
Cu doar trei masini inscrise in Campionatul National de Raliuri pentru Vehicule Istorice, lupta pentru podium se va da intre Lorincz Borbely, Dorin Alexandrescu si Andrei Agapian, primul aflandu-se la start cu superbul BMW 1602, in timp ce Alexandrescu si Agapian vor evolua cu modele VW Golf. In Rally2, un numar de 13 echipaje se afla pe lista de start, cu reprezentanti in toate cele trei clase ale grupei A. In cadrul A1 duelul se va da intre Cristi Pesotchi si Roland Csato, in timp ce clasa A2 va avea la start cinci masini pilotate de Florian Niturad, Cosmin Salistean, Samuil Mircea, Joanan Nagel si Cristian Barbu. Cu sase piloti la start, Adrian-Florin Popescu, Aurelian Malutan, Claudiu Albut, George Marinescu, Paul Popa si Radu Luca, clasa A3 va fi disputata in Rally2 la Raliul Iasului, Albut, Luca si Marinescu avand, probabil, prima sansa, dar evolutiile contra-candidatilor fiind de urmarit intr-un raliu unde clasamentul final este intotdeauna surprinzator.
Cu 69 de masini la start pana in prezent, Raliul Iasului se anunta, la fel ca in fiecare an, o competitie spectaculoasa pentru fani, unde macadamul rapid si tehnic va reprezenta o provocare pentru echipaje. Duelurile vor fi stranse, in special in fruntea clasamentului general, dar si in RC2N, in cupele monomarca sau in cadrul categoriei masinilor cu 2 Roti Motrice. V-ati facut bagajele pentru Iasi?