Dupa un start festiv ploios, unde temperaturile scazute au fortat spectatorii sa fie prezenti in numar mic, Transilvania Rally a inceput vineri dimineata cu testele oficiale de pe o sectiune din proba “Floresti”, pe celebrul drum ingust de langa Cluj-Napoca. Cel mai rapid la shakdown, Simone Tempestini si-a manifestat din start intentia clara de a se impune acasa, in fata propriilor fani, urmat la teste de Dan Girtofan si Joachim Wagemans.
La plecarea din service apare prima surpriza a cursei – Dan Girtofan e nevoit sa abandoneze cu probleme la turbina Skodei Fabia R5 si se intoarce in service, fara a mai lua startul in ziua secunda. Din motive de securitate datorate lipsei comunicatiilor intre arbitrii intermediari de pe PS1, prima proba a raliului se anuleaza, iar concurentii din Rally2, care aveau in program doar aceasta speciala vineri, raman in parcul de service in asteptarea probelor de sambata.
PS2 “Belis” aduce prima victorie a lui Simone Tempestini, campionul en-titre fiind urmat de Bogdan Marisca si Joachim Wagemans pe cei 13 kilometri tehnici. A treia speciala a raliului aduce o noua victorie pentru Tempestini, urmat de aceasta data de Sebastian Barbu si acelasi Wagemans, in timp ce “Floresti-ul” de noapte marcheaza scratch-ul pentru Simone – 3 victorii din tot atatea posibile. Pilotul Napoca Rally Academy este astfel lider incontestbil, urmat in clasamentul TER de Joachim Wagemans, in timp ce in CNR Sebastian Barbu este al doilea, urmat de Bogdan Marisca, dupa ce sibianul a trecut in fata campionului din 2017 pe ultima proba a zilei.
La bordul superbului Porsche 911 GT3, Alexandru Pitigoi se afla pe locul al patrulea in clasamentul CNR care include si clasele 11-12, in timp ce, cu un ritm sub asteptari si fara a se regasi cu adevarat pe probele speciale, Vali Porcisteanu este abia al cincelea in CNR (si pe patru in CNR-FIA – clasamentul general). Cu peste 90 de kilometri programati sambata, ecarturile de 20, respectiv 23 de secunde dintre lider si locurile de pe podium se pot schimba, fanii avand parte de posibile surprize in clasament.
In clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, Mihnea Muresan are un ritm de zile mari pe teren propriu si isi mareste avansul in fruntea ierarhiei de la o speciala la alta, fiind momentan cu peste 15 secunde in fata lui Mihai Manole, un alt pilot cu un ritm excelent. Adrian Teslovan se afla pe locul al treilea al clasamentului 2RM, dar si pe locul secund al clasei RC3, unde il urmeaza pe Manole si este urmat de Enis Arif. Clasa RC4, dominata de Muresan, ii are pe podium pe Alexandru Gheorghe si Eugen Caragui, in timp ce Norbert Maior are din nou un ritm perfect cu ajutorul caruia conduce clasa RC5, urmat de Danut Budai si Andrei Georgescu.
Cu un duel incredibil, Cupa Suzuki este extrem de disputata dupa prima zi a Transilvania Rally: Danut Budai, cu doua victorii de proba, conduce in fata lui Andrei Georgescu cu doar 0,1 secunde, cel care a fost cel mai rapid pe “Marisel”. Podiumul este incheiat de Bogdan Vrabie, in timp ce Cupa Dacia il are lider pe Dragos Popa, urmat de Cristi Sugar si, surprinzator, Radu Benea, cel care a facut trecerea de la Viteza in Coasta la raliuri si care “alearga” pe un model Sandero.
Cu doar doua masini la start, clasa RC2N il are lider incontestabil pe Andrei Girtofan, urmat de Andrei Cascaval, in timp ce clasa 11 este condusa de Bogdan Nastase, urmat de Florin Tincescu, revenit pe Subaru Impreza, si Thomas Abraham, spectaculosul pilot care se afla la start la cursa de casa si care a avut un ritm excelent pe proba de noapte. Cu un Pitigoi rapid si implicat in lupta pentru primele locuri in clasamentul general, clasa 12 il are pe pilotul bucurestean in frunte, urmat de Paul Turcanu si Dorin Costea pe podium.
Pe lista abandonurilor si-au trecut numele mai multi piloti, cu Dan Girtofan cel mai important “jucator”. David Tarta loveste serios un parapet pe shakedown, Bogdan Gheorghiu si Daniel Ungur se retrag din motive tehnice, in timp ce Viktor Vitek iese violent in decor pe PS4 si aduce daune serioase Citroen-ului C2. Cel mai surprinzator abandon este cel al lui Cristi Dolofan, care are pare de un incident neplacut pe etapa dintre probele speciale, in urma caruia Peugeot-ul 208 R5 a fost avariat serios.
Galeria foto contine imagini de la startul festiv, shakedown si din prima zi de concurs: