A saptea si penultima etapa a sezonului 2019, Transilvania Rally, va avea loc in acest final de saptamana pe probele de asfalt din judetul Cluj, acolo unde un numar foarte mare de echipaje se vor lupta cu secundele. Etapa CNR, a Campionatului de Vehicule Istorice, Rally2 dar si Tour European Rally, competitia care isi are comandamentul in Cluj-Napoca este in prezent cel mai important eveniment automobilistic din Romania, cu cel mai mare numar de inscrisi: 90.
Cu probe speciale dificile, cu sectiuni rapide si inselatoare sau lente si tehnice, cu urcari si coborari, cu probe scurte pentru spectacol sau speciale lungi de 30 de kilometri, Transilvania Rally este cea mai completa competitie din Romania. Raliul programeaza 10 speciale si un total de 150 de kilometri cronometrati, toate probele fiind relevante pentru concurenti si fani: “Capusul Mare”, in lungime de 25 de kilometri, deschide cursa in stil mare, cu un traseu tehnic si pe care trebuie atacat de pe primul kilometru. “Belis” este una din cele mai tehnice speciale din Romania, cu sute de viraje legate pe drumul ingust, in timp ce “Marisel” va reprezenta o noutate pentru majoritatea echipajelor, fiind multi ani de la ultima prezenta a probei intr-o competitie. Cu “Floresti”, o proba spectacol, special gandita pentru fani, desfasurata atat pe noapte, cat si de doua ori pe timp de zi, spectatorii vor avea sansa ideala sa vada masinile de curse “la lucru” foarte aproape de oras. Desigur, cireasa de pe tort o reprezina proba “Dangau”, in lungime de 30 de kilometri, probabil cea mai tehnica, variata si complexa speciala de asfalt din Romania in configuratia actuala, cu multiple suprafete si conditii, cu viraje inselatoare si multiple locuri spectaculoase pentru fani.
Cu un total de 90 de inscrisi in cele patru competitii care au loc la Cluj-Napoca in weekend, Transilvania Rally are parte de cea mai numeroasa lista de start din 2019. Etapa Tour European Rally, competitia a adus la start sase echipaje straine, care vor lua startul in competitia europeana: Steve Fernandes (Skoda Fabia R5), Joachim Wagemans (Skoda Fabia R5), Stefan Gottig (Skoda Fabia R5), Norman Kreuter (Citroen DS3 R3 Max) si maghiarii Zsolt Gyuriczky si Viktor Vitek pe doua Citroen C2 R2 Max. In competitia europeana dedicata masinilor cu tractiune fata s-a inscris si Alex Filip, romanul care a devenit campion TER 2WD in 2018 si care tinteste acelasi rezultat si in acest sezon.
Cu un total de 12 masini R5 la start, Transilvania Rally este competitia ideala pentru fani, care vor avea parte de un spectacol pe masura. Pe langa cei trei straini care vor “alerga” cu modele de top, 9 piloti romani se vor afla la start si vor lupta pentru victorie, incepand cu favoritii locali Simone Tempestini si Bogdan Marisca, liderul clasamentului Vali Porcisteanu, sibianul Sebastian Barbu sau brasoveanul Dan Girtofan. Desigur, pe lista se afla si Zoltan Juhos, Catalin Grigoriu, Cristi Dolofan sau Costel Casuneanu. Clasa RC2N va avea la start doar doi piloti – Andrei Girtofan si Andrei Cascaval se vor lupta pentru suprematie in lipsa lui Calin Bucur, care a anuntat recent ca nu va fi prezent la start in lipsa bugetului necesar.
Cu o lupta care va fi sporita de prezenta echipajelor straine, categoria masinilor cu 2 Roti Motrice (tractiune fata) va fi una de urmarit pentru fani, cu cinci modele R3 la start si sapte masini R2. In cadrul clasei RC3 mentionam prezenta obisnuitilor Mihai Manole, Adrian Teslovan si Enis Arif, revenit pe Honda Civic, dar si pe Alex Filip sau Norman Kreuter. In cadrul clasei RC4, pe langa prezenta a doi piloti maghiari, doi piloti vor debuta pe modele R2 in CNR: Ioan Mihut si Dani Otil, cel care va concura alaturi de Marc Banca. Pe langa prezenta obisnuitilor Muresan, Caragui si Gheorghe, trebuie mentionata lipsa de la start a doi piloti: Csongor Szabo si Andrei Coreanu.
Cu patru piloti la start, clasa 11 va aduce zambetul pe buzele fanilor prin spectolul facut de masini: Florin Tincescu revine la start alaturi de Iulian Nicolaescu, fostul sau copilot, in timp ce Thomas Abraham se intoarce alaturi de Rares Silasi pe superbul Mitsubishi Lancer EVO III Kombi. Deja campion al clasei, Bogdan Nastase se va duela pentru o noua victorie, un alt pretendent la cununa cu lauri fiind Dragos Dinu. Cu cea mai numeroasa prezenta din 2019, prim planul clasei 12 este tinut de Alexandru Pitigoi si al sau superb Porsche 911 GT3, dar si de revenirea lui Daniel Ungur intr-o competitie oficiala, la bordul Ford-ului Fiesta cu care Remus Cotut concureaza in mod normal. Pe lista de inscrieri se afla si Ciprian Lupu, Dorin Costea, Ionut Zabava, Gabriel Miclausu cu o Dacia Sport, Augustin Mihalache si Paul Turcanu.
Cea mai numeroasa, clasa RC5 va avea parte de aceeasi lupta stransa pentru podium, cu Norbert Maior principalul favorit, pilotul Napoca Rally Academy fiind la cursa “de casa”. Bogdan Vrabie, Danut Budai si Andrei Georgescu au una din primele sanse in cadrul clasei si a Cupei Suzuki, acolo unde Bogdan Talasman va fi si el implicat in duel. Cu principalii candidati ai titlului Cupei Dacia la start, lupta dintre modelele Sandero va fi stransa si la Cluj, la fel ca la cele sase etape deja desfasurate: Bogdan Gheorghiu, Andrei Mitre, Dragos Popa si Cristi Sugar fiind favoriti. Pe lista de inscrisi apar si multiple nume noi, dar si reveniri: Andrei Brezoszki ia startul cu un model Swift Sport, Cristiana Oprea revine alaturi de Diana Hategan in CNR, in timp ce Radu Benea, campion al debutantilor in CNVC, revine la bordul unui Sandero dupa experienta de pe macadamul aradean.
Cu Gabriel Stanciu si Mirela Bucovicean reveniti in campionatul dedicat Vehiculelor Istorice la bordul unor modele Ford Escort, sase masini se vor afla la start in CNRVI, un record pentru 2019. Pe langa obisnuitii Lorincz Borbely (BMW 1602), Andrei Agapian si Dorin Alexandrescu (VW Golf MK1), la start se va mai afla si Catalin Ghigea, pe superba Alfa Romeo GTV.
In Rally2, un numar record de 21 de masini se vor afla la start, anuntand o lupta stransa si spectaculoasa. Bogdan Moldovan si Emanuel Resiga se vor duela in cadrul clasei B, in timp ce invingatorul in clasamentul general va fi o surpriza, cu multi piloti rapizi avand o prima sansa. Dan Nicoschi, Florian Niturad, Alexandru Bogdan, Claudiu Albut, Samuil Mircea, Mihai Trifu sau Florin Petrisor sunt favoriti, demonstrand cat de echilibrat si spectaculos a prograsat in cateva sezoane Rally2-ul. Cu patru masini in cadrul clasei A3 (Aurelian Malutan, Claudiu Albut, Paul Popa si Alexandru Cornea) si trei in cadrul clasei A1 (Andrei Pop, Nicu Fota, Roland Csato), concurentii vor avea parte de dueluri mai interesante decat la etapele precedente, dar principala lupta va fi in cadrul clasei A2, unde 12 masini se vor afla la start! Nu uitati – #Wait4Rally2!
150 de kilometri cronometrati. 90 de echipaje inscrise. 12 modele R5. Zeci de modele integrale, R2 sau R3. O lupta care va fi stransa si spectaculoasa. Probe speciale dificile, tehnice si cu multe locuri pentru fani. V-am convins? Ce mai asteptati?