Transilvania Rally, a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri, a programat aproape 150 de kilometri cronometrati de asfalt pe drumurile rapide si tehnice din judetul Cluj. Fiind una din cele mai importante competitii ale sezonului, prezenta in Cupa Suzuki a fost una numeroasa, noua echipaje fiind la startul raliului care a adus multi fani pe marginea probelor speciale. Cu o superspeciala amplasata in jurul Cluj Arena, cu probe de peste 30 de kilometri lungime, cu o proba-spectacol langa oras, la Floresti, dar si cu speciala tehnica ”Belis” in program, Transilvania Rally a fost o cursa de urmarit, in care lupta a fost mai stransa decat niciodata, dar care a avut parte si de incidente si rasturnari de clasamente.
Inca de la testele oficiale ale competitiei, desfasurate pe o sectiune din proba ”Floresti”, lupta se anunta una stransa, cu Danut Budai si Bogdan Vrabie despartiti de cateva zecimi de secunda, in timp ce Andrei Georgescu ii urma la aproximativ jumatate de secunda. Din pacate, pentru David Tarta si Georgiana Gologan, Transilvania Rally s-a incheiat mai devreme decat cei doi isi doreau, cu o iesire in decor la shakedown, Swift-ul Sport fiind imposibil de reparat in timp atat de scurt.
Cu prima proba a raliului anulata din motive de securitate, cele opt echipaje ramase in concurs au pornit pe ”Belis”, o speciala tehnica si dificila, pe care Danut si Lucian Budai au fost cei mai rapizi, cu 2,5 secunde in fata echipajului Andrei Georgescu / Gabriel Lazar si peste 25 in fata lui Bogdan Vrabie si a lui Levente Csegzy. Georgescu si Lazar se impun pe a doua speciala, ”Marisel”, si preiau temporar fotoliul de lider, ca mai apoi echipajul tata-fiu Budai sa aiba un ritm excelent pe proba de noapte ”Floresti” si sa revina la conducerea cursei, cu doar 0,1 secunde la finalul primei zile de concurs. Andrei si Gabriel erau pe locul secund, in timp ce Bogdan Vrabie si Levente Csegzy ocupau pozitia cu numarul trei.
Pe proba de debut a zilei secunde au loc doua incidente care urmau sa schimbe complet ierarhia in Cupa Suzuki. Andrei Georgescu si Gabriel Lazar lovesc violent un cap de pod, reusesc sa termine speciala, dar elementele de siguranta ale Swift-ului Sport au fost avariate si cei doi sunt nevoiti sa abandoneze, in timp ce Bogdan Vrabie si Levente Csegzy fac o pana si pierd peste patru minute in timp ce schimba roata. Astfel, Danut si Lucian Budai dobandesc un avans considerabil, in timp ce Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca urca pe locul secund, urmati de Alexandru Ardelean si Horatiu Baltador.
Cu un ritm mai redus pentru a conserva victoria, echipajul Budai lasa loc lui Bogdan Vrabie si lui Levente Csegzy pentru trei victorii de speciala, dar primul loc era asigurat pentru Danut si Lucian, care iau astfel un avans considerabil in lupta pentru titlul Cupei Suzuki. Cu un ritm precaut la inceputul cursei, dar cu un progres vizibil de-a lungul specialelor, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca termina pe locul secund, fiind urmati de Alex Ardelean si Horatiu Baltador, la primul podium si cel mai bun rezultat de la revenirea in cupa monomarca. Cu multe minute pierdute la debutul zilei de sambata, Bogdan Vrabie si Levente Csegzy termina doar pe locul al patrulea, un rezultat sub asteptarile celor doi care se lupta pentru titlu.
La al doilea raliu pe modelul Swift Sport, Sergiu Dinulescu incheie Transilvania Rally pe locul al cincelea in Cupa Suzuki, fiind insotit in dreapta de Gabriel Gaina, in timp ce Andrei Brezoszki, revenit dupa ce in 2018 a concurat aproape tot sezonul pe un Swift Sport, obtine locul al saselea alaturi de copilotul sau, Alexandru Simon. Dupa parcursul constant de la Raliul Iasului, Ioan Zarug si Eugen Talpalariu mentin ritmul bun pe probele speciale si incheie cursa din judetul Cluj pe locul 7 in cadrul Cupei Suzuki.
Echipajele din Cupa Suzuki au avut parte de rezultate foarte bune si in celelalte categorii ale Campionatului National de Raliuri, cu Danut si Lucian Budai, respectiv Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca pe podiumul clasei RC5, dar si cu un loc trei in cadrul clasamentului juniorilor pentru Danut Budai.
Invingator in Transilvania Rally si cu un avans mai mare dupa etapa de la Cluj, echipajul Danut & Lucian Budai a avut parte de o cursa excelenta in weekend, cu o viteza ridicata pe cele 10 probe speciale. ”Transilvania Rally a fost inca o etapa terminata pe primul loc, un raliu greu cu probe lungi si foarte tehnice. Am pornit cu un ritm bun, am ramas concentrati pana la capat, reusind astfel sa ne atingem obiectivul. Nu am facut nicio greseala majora, chiar daca am avut o greseala mica pe ultima trecere pe proba Floresti, unde la primul ac de par de dreapta am ratat punctul de franare. Ne bucuram de rezultat si ramanem concentrati pentru ultima etapa din acest an, cea de la Brasov.” a spus Danut la finalul cursei.
Cu un excelent loc secund in Cupa Suzuki si un loc trei in cadrul clasei RC5, echipajul Bogdan Talasman & Andrei Mitrasca a avut ritmul dorit in a doua jumatate a cursei, cu timpi foarte buni pe probe: ”Am fost lenti la inceputul raliului, mergeam spre un loc patru. Ghinionul lui Bogdan Vrabie si ”nebunia” lui Andrei Georgescu ne-au repus pe podium. Pe a doua trecere pe ”Dangau” ne-am mai gasit din ritm, dar trebuie sa acceptam adevarul ca la final am fost la aproape doua secunde pe kilometru in spatele castigatorilor. Felicitari ”fratilor” Budai care au facut o cursa excelenta!” a spus Andrei Mitrasca, copilotul echipajului #85.
Andrei Georgescu si Gabriel Lazar au avut parte de un abandon la inceputul zilei secunde, cand in urma unei iesiri in decor au avariat modelul Swift Sport si nu au mai putut continua. ”Mi-a placut prima data la Cluj. Din pacate, am avut parte de un accident in a doua zi, astfel sezonul meu s-a terminat si nu cred ca voi fi prezent la ultima etapa. Felicitari tuturor” a spus Andrei la finalul Transilvania Rally 2019.
Concurand in dreapta lui Sergiu Dinulescu, Gabriel Gaina a declarat la finalul Transilvania Rally: ”Datorita lipsei bugetului necesar pentru pentru participarea mea si a lui Calin Bucur, iata ca etapa Transilvania Rally 2019 a insemnat debutul meu ca si copilot in cadrul Cupei Suzuki, unde impreuna cu Sergiu Dinulescu, aflat la al 3 lea raliu din cariera, am incercat sa avem un parcurs ascendent, care s-a finalizat cu un loc 5 in cadrul clasamentului cupei, cat si in clasamentul rezervat debutantilor. In linii mari, acest raliu a fost unul foarte bine organizat, singurul minus fiind reprezentat de anularea probei ”Capusu Mare”, pe care a trebuit sa o parcurgem in regim de etapa.” a spus Gabriel.
Ioan Zarug si Eugen Talpalariu au avut un raliu constant, in care au trecut cu bine peste provocarile pe care traseul de concurs al Transilvania Rally le avea pregatite. Desi nu au mai concurat pe asfalt de mai mult de un sezon, Ioan si Eugen au crescut ritmul de la o proba la alta si au progresat de-a lungul celor doua zile de concurs: ”Dupa o pauza de mai bine de un an pe probele de asfalt, acomodarea a fost mai grea, dar suntem multumiti ca am parcurs toate probele, spectaculoase si tehnice. Felicitari tuturor care au terminat acest raliu!” a spus Eugen, copilotul echipajului.
In 2019, partenerii Cupei Suzuki sunt: Suzuki Romania, Suzuki Hybrid, My-Suzuki.ro, ECSTAR, www.infinitagency.ro, Bucur Tuning, Sparco, Hankook, Protlum.
Credit foto: RallyZoom.ro