Dupa opt curse lungi si dificile, desfasurate de-a lungul mai multor luni competitionale, cu raliuri diversificate care au pus echipajele in situatii diferite, atat pe macadam, cat si pe asfalt, Campionatul National de Raliuri a ajuns la final, cu ultima etapa desfasurata weekend-ul trecut pe probele speciale de pamant de langa Brasov. Tess Rally 2019 a fost o adevarata finala de campionat, cu un traseu de concurs nou, dur si selectiv, cu rasturnari de situatie si cu victorii si abandonuri pentru DTO Rally Team.
Echipa pitesteana a pornit cu sperante mari in cursa brasoveana, cea mai importanta lupta fiind data de liderii Vali Porcisteanu si Dan Dobre pentru titlul national de campion absolut, in timp ce juniorii Cristi Sugar si Vlad Colceriu se duelau pentru Cupa Dacia. In paralel, Eugen Caragui si Robert Fus porneau pe macadamul ultimei etape in lupta pentru locul secund al clasei RC4, in timp ce Bogdan si Delia Nastase erau deja campioni ai clasei 11.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre au pornit excelent pe prima speciala a raliului, ”Sacele”, cea mai lunga, tehnica si dura a competitiei, dar ghinionul i-a facut sa piarda orice speranta la titlu: doua pene de cauciuc au fortat echipajul sa piarda minute pretioase, ca mai apoi abandonul sa fie inevitabil, cu doar o roata de rezerva in masina de concurs. Vali si Dan s-au retras in prima zi de concurs, dar au revenit sambata pe probele speciale si au facut spectacol pentru fani, echipajul reusind la finalul sezonului un meritat loc de vice-campion.
”Am avut probleme inca de la shakedown, dupa ce am atins pragul de beton care a cauzat multe incidente. Echipa tehnica a fost extrem de rapida si a reparat masina in timp util pentru start, dar tot mai aveam mici probleme la directie, care nu ne-au incurcat foarte tare. Am avut un ritm foarte bun pe ”Sacele”, ca mai apoi sa simtim ca ceva nu e in regula, fiind greu sa evoluam in ritm bun, cu masina care nu se controla precum ne asteptam. Ne-am oprit pe proba si am realizat ca aveam pana pe ambele roti de pe fata, dar avand doar o singura roata de rezerva, am continuat asa pana la sosire. Am schimbat o roata, dar, din pacate, cea ramasa pe masina s-a dezintegrat si a fost final de raliu pentru noi.”
a povestit Vali incidentul nefericit de pe proba de debut a Tess Rally 2019.
La finalul celor opt raliuri din acest an si la debutul cu Citroen-ul C3R5, Vali Porcisteanu este multumit de progresul si ritmul de pe probele speciale, de competitivitatea masinii de concurs si are sperante mari pentru 2020:
”A fost un sezon interesant, cu o masina noua, diferita fata de cea cu care am parcurs primul an de acomodare cu un model R5. Am dus lupta pentru titlu pana in ultimul raliu, am reusit victorii si timpi buni pe probe, oferind parte din spectacolul pe care fanii il cauta la raliuri. Mai avem de crescut ritmul, dar categoric C3-ul este o masina cu care putem sa devenim campioni nationali. In viitor, dupa ce vom parcurge mai multi kilometri de proba speciala, increderea noastra va creste si speram sa ne apropiem de ritmul lui Tempestini in cat mai scurt timp.”
a incheiat Porcisteanu.
La bordul unui Peugeot 208 R5 care a atras atentia fanilor prin sunetul superb, Cristi Dolofan a reusit la Brasov un parcurs constant si progresiv pe probele speciale noi, necunoscute pentru pilotul DTO. La finalul celor opt sectiuni cronometrate, rezultatul a fost mai mult decat multumitor, cu un loc sase in clasamentul general FIA, dar si cu un parcurs excelent pe superspeciala din zona Colina din Brasov, acolo unde Cristi a obtinut al treilea timp, oferind un spectacol pe cinste fanilor prezenti.
Campioni ai clasei 11, Bogdan si Delia Nastase s-au aflat la startul Tess Rally 2019 cu obiectivul bine stabilit, acela de a parcurge din pura placere ultima cursa a sezonului, una cu probe speciale spectaculoase si frumoase pentru echipaje. Echipajul DTO Rally Team a demonstrat, inca o data, ca viteza pe care o au este una de invidiat, reusind sa se impuna in cadrul clasei 11, dar mai ales sa termine pe locul 4 in clasamentul general al Campionatului National de Raliuri, cea mai buna performanta a celor doi pana in prezent.
”In primul rand, vrem sa multumim echipei DTO Rally Team pentru sustinerea din intregul an competitional! Brasovul a fost o etapa excelenta pentru noi, reusind cea mai buna clasare de pana acum! Ne-am simtit foarte bine pe probe, masina s-a comportat exemplar, iar ritmul nostru a fost in continua crestere! Ce sa mai.. ne pare rau ca s-a terminat!”
a spus Bogdan Nastase, pilotul echipajului, la finalul raliului.
Eugen Caragui si Robert Fus au pornit in Tess Rally 2019 cu sperante mari: dupa ghinioanele si incidentele de la Iasi si Cluj-Napoca, echipajul DTO Rally Team isi dorea un parcurs constant si sigur in ultima etapa a sezonului. Din pacate, planurile de acasa nu s-au potrivit cu cele de la raliu, cei doi fiind nevoiti sa abandoneze cu probleme la motorul Peugeot-ului 208 R2 dupa doar o proba speciala, reusind totusi sa incheie sezonul pe locul trei in cadrul clasei RC4, acolo unde s-au luptat de la egal la egal de-a lungul celor opt etape din 2019.
Cu un parcurs cu suisuri si coborasuri, cu victorii dar si cu abandonuri, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au avut parte de un sezon plin, in care au aratat ca sunt rapizi pe probele speciale la bordul Daciei Sandero. Cu o evolutie foarte buna in Cupa Dacia in Tess Rally, juniorii DTO Rally Team au avut o strategie perfecta la Brasov, unde au fortat pe una din probele lungi si au obtinut un avans confortabil care sa le aduca victoria si titlul in cupa monomarca.
”Brasovul ne-a creat amintiri speciale si anul trecut, insa altfel de amintiri, fiind primul meu raliu. Anul acesta ne-a creat o altfel de amintire – titlul Cupei Dacia 2019, un obiectiv bine fixat inca de la inceputul anului, dar care la un moment dat parea imposibil. Am trecut prin multe stari sezonul acesta, insa am invatat ca in acest sport totul este posibil si ca mereu trebuie sa lupti pana pe ultimul metru de proba speciala. In final, Tess Rally a fost o etapa cu probe superbe, chiar daca a avut cateva portiuni mai dure. Ma bucur ca am putut fi prezent si ne bucuram si mai tare pentru adjudecarea titlului, care nu ar fi fost posibil fara ajutorul echipei, lui Vali, dar mai ales lui Eugen Caragui si familiilor care ne-au fost alaturi!”
a spus Cristi la finalul cursei, care alaturi de Vlad Colceriu, s-a impus in Cupa Dacia in 2019.
Astfel, la finalul celor opt raliuri din 2019, DTO Rally Team este vice campioana nationala in clasamentul echipelor, dupa ce a demonstrat ca este puternica si ca se poate lupta pentru titlu. Vali Porcisteanu si Dan Dobre sunt, pentru al doilea an consecutiv, vicecampioni nationali, demonstrand ca Citroen-ul C3R5 este un partener excelent pentru performanta, cu doua victorii in acest sezon. Cristi Dolofan si Mihai Sandu incheie sezonul 2019 pe locul al optulea in clasamentul general FIA, in timp ce Bogdan Nastase si Delia Nastase sunt campioni ai clasei 11, dupa un parcurs de exceptie. La bordul unui Peugeot 208 R2, Eugen Caragui si Robert Fus se afla la finalul unui sezon de debut pe masina de clasa RC4 pe locul trei, in timp ce Cristi Sugar si Vlad Colceriu sunt campioni ai Cupei Dacia.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.