- Probleme pentru Ogier – peste 3 minute si jumatate pierdute din cauza lipsei servodirectiei si a problemelor la transmisie
- Sordo preia fotoliul de lider de la Neuville pe ultima proba
- Simone Tempestini se afla pe patru in WRC2, dupa ce a obtinut al treilea, respectiv al patrulea timp pe doua speciale
Cu sase probe speciale programate in prima zi de concurs, Rally RACC Catalunya – Costa Daurada 2019 a debutat in aceasta dimineata cu partea de macadam a singurei competitii mixte din calendar. Cu aproape 130 de kilometri cronometrati, parcurgerea de doua ori a specialei de 38,85 de kilometri este cel mai important moment de astazi, unde diferenta se face intre piloti si unde alegerea anvelopelor este importanta.
Cu o prima proba scurta, de doar 7 kilometri, Sebastien Ogier incepe in forta si se impune cu un avans de 0,7 secunde in fata lui Dani Sordo. Campionul en-titre a declarat la finalul specialei ca va da totul pe probele din Spania, o victorie fiind necesara pentru a se mentine in carti pentru titlul de campion mondial. Thierry Neuville este al treilea, la o secunda de francez, urmat de Kris Meeke (+1.2s) si Ott Tanak (+1.8s). A doua speciala incepe dramatic, cu probleme la servodirectia si transmisia Citroen-ului C3 al lui Ogier – francezul pierde peste 40 de secunde si preda fotoliul de lider lui Neuville, care se obtine cel mai bun timp pe PS2, urmat de Sordo si Meeke.
Campionul ultimelor sezoane continua cu probleme pe cea mai lunga speciala a zilei, PS3, de aproape 39 de kilometri, pe care se chinuie cu directia si schimbarile de viteza, fiind cu aproape 3 minute mai lent decat rivalii sai. Cu o evolutie perfecta datorita anvelopelor tip hard, Sebastien Loeb se impune pe ultima proba de dimineata, urmat de colegii sai de echipa, Dani Sordo si Thierry Neuville. Astfel, la mijlocul zilei de vineri, lider este spaniolul Sordo, urmat la 1 secunda de Neuville si la 7,5 secunde de Tanak. Cu un ritm constant si timpi buni pe probe, Elfyn Evans este al patrulea, urmat de Meeke si Loeb.
Simone Tempestini si Sergiu Itu au un start excelent de raliu: dupa o prima proba cu un ritm mai slab, echipajul roman reuseste al treilea timp pe a doua proba a raliului, ca mai apoi pe cea mai lunga speciala sa obtina al patrulea timp. Cu schimbari de lider si o lupta stransa in varf, echipajul roman se afla la doar 12,2 secunde de liderul WRC2 si la 2,4 secunde de podium.
In WRC2Pro, cu trei victorii de proba, Mads Ostberg se afla la conducere, urmat de Kalle Rovanpera pe locul secund si Jan Kopecky pe ultima treapta a podiumului. In lupta directa cu Ostberg pentru locul secund la finalul sezonului, Gus Greensmith este doar al patrulea, avand un handicap de 1 minut si 40 de secunde, mare parte datorat unei pene de cauciuc pe ultima speciala.